Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tip: Marktplaats, Santos TM 2.6 voor weinig - Forum Wereldfietser

Tip: Marktplaats, Santos TM 2.6 voor weinig

Dat is echt wel een koopje. Ik ben bij zo zaken altijd wel nieuwsgierig naar het achterliggende verhaal om na 100 km gebruik een verlies te nemen van meer dan 1000 euro. (Soms zijn er natuurlijk begrijpelijke redenen voor, zoals een overlijden.)

Renaat
Ik ken iemand die na een dag fietsen niet tevreden was, een jaar lang ongebruikt liet en vervolgens verkocht.
Tja, dan gaat de waarde hard achteruit.
windinderugfietser schreef:Ik ken iemand die na een dag fietsen niet tevreden was, een jaar lang ongebruikt liet en vervolgens verkocht.
Tja, dan gaat de waarde hard achteruit.
Niet doorvertellen: dat zijn juist reuze aantrekkelijke fietsen.
Leon
Een vraag voor ervaringsdeskundigen ;-)
Welke lichaamslengte hoort ongeveer bij een 26" Santos?
Mijn benen zijn in verhouding wat langer dan mijn bovenlijf en armen ben ik achter gekomen. Past een 26" dan beter dan een 28"?
Is de maat 19" voor iemand van 1.74 OK?
Loes
Ik heb een 2.6 Chromo van 17 inch en ben ca. 1.70 lang met naar verhouding iets langer bovenlijf. 19 inch lijkt me aan de grote kant, omdat juist de lengte van het frame (en niet de hoogte) bepalend is voor de maat.
Ik heb de afgelopen weken al diverse malen gezien dat een bijna nieuwe Santos wordt aangeboden op Marktplaats
Allemaal uit Hillegom ZH en ongeveer voor de helft van de adviesprijs. ( of zelfs nog minder dan de helft )

Ik zie nu weer bovenstaande advertentie staan :?:
De adverteerder heet de ene keer Biker, dan Haselinde, nu Topfiets.

Nogal verdacht..........
jumbo schreef:Ik heb de afgelopen weken al diverse malen gezien dat een bijna nieuwe Santos wordt aangeboden op Marktplaats
Allemaal uit Hillegom ZH en ongeveer voor de helft van de adviesprijs. ( of zelfs nog minder dan de helft )

Ik zie nu weer bovenstaande advertentie staan :?:
De adverteerder heet de ene keer Biker, dan Haselinde, nu Topfiets.

Nogal verdacht..........
Verdacht ja, in de Leembruggenstraat woont hij (verdacht afbraakbuurtje), is dezelfde verkoper volgens de cache van Google 8)
Heb een bod uitgebracht, even kijken wat er gebeurt.
Loes van den Bergen schreef:Een vraag voor ervaringsdeskundigen ;-)
Welke lichaamslengte hoort ongeveer bij een 26" Santos?
Mijn benen zijn in verhouding wat langer dan mijn bovenlijf en armen ben ik achter gekomen. Past een 26" dan beter dan een 28"?
Is de maat 19" voor iemand van 1.74 OK?
Loes
26" en 28"zijn wielmaten. Die kies je meestal niet op basis van je lichaamslengte, al is het lastig een passende fiets met 28"-wielen te maken voor kleine mensen.
Overwegingen:
http://wiki.wereldfietser.nl/index.php? ... 29_inch.3F
Leon
JaapG schreef:Heb een bod uitgebracht, even kijken wat er gebeurt.
Nog een aanbieding in die prijsklasse: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=19483
Iemand enig idee wat een mogelijke reden is van zo'n aanbieder?
@ Jaap, meteen maar met 100 eurie eroverheen :D
Reinder schreef:Iemand enig idee wat een mogelijke reden is van zo'n aanbieder?
Topics als deze? ;)
Reinder schreef:Iemand enig idee wat een mogelijke reden is van zo'n aanbieder?
@ Jaap, meteen maar met 100 eurie eroverheen :D
ach ja, het gaat om de reactie......het spel, niet de knikkers
Verdacht ja, in de Leembruggenstraat woont hij (verdacht afbraakbuurtje)
:D :D Ga zo door, Sherlock! :wink:
Michael W schreef:
JaapG schreef:Heb een bod uitgebracht, even kijken wat er gebeurt.
Nog een aanbieding in die prijsklasse: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=19483
Dat is niet bepaald een nieuwe.
Leon
Leon schreef:Dat is niet bepaald een nieuwe.
Slechts enkele honderden kilometer mee gefietst !!!!

Voor zo'n fietsje is dat bijna niks 8)
Michael W schreef:
Leon schreef:Dat is niet bepaald een nieuwe.
Slechts enkele honderden kilometer mee gefietst !!!!
Voor zo'n fietsje is dat bijna niks 8)
Ja dat lees ik nu ook. Het is wel apart want de fiets is flink wat ouder dan een paar jaar. Helaas zijn de foto's niet echt scherp genoeg om de slijtageplaatsen goed te kunnen zien, maar het blinkende nieuwe is er op een aantal onderdelen wel af.
De binnenkomer dat het de "lichtste stalen fiets die er is" is vond ik ook wat minder.
Van type en uitrusitng is het wel een heel goede fiets, daar niet van.
Leon
Als het inderdaad een verdachte fiets is zoals Jumbo schrijft, dan zouden op diverse fietsforums de alarmbellen direct moeten gaan rinkelen.
Regelmatig wordt een verzoek of oproep geplaatst naar een gestolen fiets uit te kijken.
Indien het inderdaad een gestolen fiets blijkt te zijn, kan deze misschien weer aan de rechtmatige eigenaar teruggegeven worden.
Frits
Leon schreef:De binnenkomer dat het de "lichtste stalen fiets die er is" is vond ik ook wat minder.
Dat vond ik ook komisch, haar verkooppraatje is goed 8)