Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja, dát werkt wel, maar voorheen kon je, als je een rondje wilde fietsen, een vertrekpunt en via punt invoeren. Het vertrekpunt was dan meteen het eindpunt, en de planner zorgde ervoor dat je altijd een rondje fietste (heen en terugweg verschillend).peter de rijk schreef:Als ik op een punt op de kaart klik, kan ik "van, via, naar" selecteren. Werkt dat bij jou niet?
Het lijkt er nu op alsof de veranderingen geen verbeteringen zijn. Jammer, ik gebruikte 'm veel!ruudvp schreef:Ik mis het knopje "Wis alle routepunten" of ik zie 'm over het hoofd![]()
Ook bij het plannen wanneer ik op de knooppunten in de route klik komt er geen vlaggetje. Wel als ik er net naast klikt. Maar dat is niet logisch wanneer je een knooppuntenroute uit wilt zetten.
Groet,
De fietsrouteplanner is geheel vernieuwd. Zoals vaker zijn er een paar probleempjes. Route downloaden bijvoorbeeld werkt niet meer, in elk geval niet bij mij. Jammer maar ik ben er zeker van dat het snel goed komt.Travelmaster schreef:Het lijkt er nu op alsof de veranderingen geen verbeteringen zijn. Jammer, ik gebruikte 'm veel!
Ligt vermoedelijk niet aan je browser ligt, het lijkt meer op overbelasting van de server van de fietsersbond.HansvanderVeeke schreef:Ik krijg hem helemaal niet meer aan het plannen.
Hoe ik ook een route invoer (via vlaggetjes of plaatsnamen), als ik op plan route klik dan is hij ee tijdje bezig maar ik krijg geen resultaat.
Misschien heeft het met Chrome te maken?
Jammer, hij werkte voorheen prima
Da's alleen bij mensen die niet hebben betaaldRevanho schreef:Ik was fan van de vorige fietsrouteplanner en heb alle begrip voor kinderziektes van een nieuwe planner. Maar toch heb ik de indruk dat er nog wel erg veel haken en ogen aanzitten. Ik hoop in ieder geval dat deze dan ook snel opgelost geraken.
Sowieso kan ik op dit ogenblik (met diverse browsers) geen route aanmaken. Maar ook de volgende problemen heb ik al vastgesteld (en ondertussen gemeld):
- Het foutenformulier oproepen lukt niet (de url is blijkbaar verkeerd)
- Als ik op 'meer opties' druk, dan wordt bijna het volledige scherm ingenomen door die opties en zie ik (bijna) niets meer van de kaart zelf. Dit is erg onhandig en was vroeger beter geregeld.
- Ik heb de fout gemaakt om aan te geven dat het ding mijn locatie mag registreren. Dus bij het openen van de planner is ligt het centrale punt bij mij dus buiten het gebied waar de planner werkt. Dit is niet bepaald handig.
- Als ik een voorgeplande route oproep, dan slaag ik die er niet in om deze daarna te verwijderen om een nieuwe route samen te stellen.
- De legende opent zich bovenop de kaart en niet ernaast. (En kan niet verplaatst worden.)
- Het is niet mogelijk om de routebeschrijving links te sluiten om een groter kaartbeeld te verkrijgen.
- De manier om een eigen routetype samen te stellen is op dit ogenblik onduidelijker dan vroeger. Wat die schuifbalkjes juist doen was vroeger duidelijk k(o.a met getalletjes) en nu niet meer. Uitleg bij het routetype geavanceerd ontbreekt op dit ogenblik.
- Er zijn minder opties dan vroeger bij het routetype geavanceerd. Vroeger kon ik er voor zorgen (ook met een schuifknop) dat ik b.v. veel pondjes in de route had, nu kan ik enkel aangeven dat ik net geen pondjes wil.
Ook een voorkeur voor onverhard paden (wat niet allemaal schelpenpaden zijn) kan niet meer aangegeven worden.
- Bepaalde routetype-opties verdienen meer uitleg. Wat betekent b.v. uniekheid?
Renaat