Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plasfles - Forum Wereldfietser

plasfles

Het is idioot koud de regen/sneeuw valt met bakken uit de hemel, ik lig lekker warm in mijn slaapzak.
Als ik op zo'n moment een plas moet dan heb ik daar een petfles voor, andere dag leeg kiepen, uitspoelen en klaar is Kees. [ooit geleerd van een bergsporter]

Maar hoe doen dames dat?? [Vraagje van m'n vriendin]


Henk

kunst en fietswerk
http://www.uribag.nl/uribagf.htm

Misschien een optie? Heb er zelf geen ervaringen mee en mijn vriendin ook niet. maar he er op Hiking-Site een keer over gelezen en degene was wel positief.
Ik ga vroeg in de avond naar het toilet en herhaal dat nog 2x voor het slapen gaan. Ongeveer 1x per uur. Meestal hoef ik er 's nachts dan niet uit.
Andere ervaring is dat hoe warmer het is hoe meer er 's nachts uit moet. Dus met de huidige kou en de hele avond buiten zitten zou ook het probleem op kunnen lossen :lol:

Groet,
Haha, blij om te lezen dat ik niet de enige ben... En ik heb dit geleerd op Werchter 8)
Regenjasje aanschieten en snel achter de tent...
hester b. schreef:Regenjasje aanschieten en snel achter de tent...
Nee dat hoeft niet hoor. :wink:
Als je geen slurf hebt snij je gewoon met een mes de kop van de fles eraf en hopla ... plassen maar!
Of een leeg pak sap/yoghurt opensnijden, gaat ook prima.
En daarna je vriendje lief aankijken want die moet hem vervolgens leeggooien. :D
Anders is het zorgen dat de fles niet omdondert.
Oja, en hopen dat je niet te veel moet plassen want plots ophouden is erg moeilijk en dan heb je alsnog een waterballet.
Maar hoe doen dames dat?
Deze dame is erg blij met de hierboven al genoemde uribag! :D

Groet, Sandra
Yopie schreef:
hester b. schreef:Regenjasje aanschieten en snel achter de tent...
Nee dat hoeft niet hoor. :wink:
Als je geen slurf hebt snij je gewoon met een mes de kop van de fles eraf en hopla ... plassen maar!
Of een leeg pak sap/yoghurt opensnijden, gaat ook prima.
En daarna je vriendje lief aankijken want die moet hem vervolgens leeggooien. :D
Anders is het zorgen dat de fles niet omdondert.
Oja, en hopen dat je niet te veel moet plassen want plots ophouden is erg moeilijk en dan heb je alsnog een waterballet.
Ik probeer zo weinig mogelijk verpakte etenswaren te kopen, dus een leeg sap/zuivelpak of petfles ligt 's nachts niet standaard in mijn tent. Ben (meestal) solo onderweg. Het leeggooien zal ik ook zelf moeten doen 8)
Een klein, licht, opvouwbaar trechtertje of i.d. zou ideaal zijn in combinatie met een flesje.
hester b. schreef:Regenjasje aanschieten en snel achter de tent...
Wel zolang het nog licht is de omgeving afbrillen op diepe met bramestruiken gevulde sloten en andere te vermijden ongemakken :D
ruudvp schreef:Ik ga vroeg in de avond naar het toilet en herhaal dat nog 2x voor het slapen gaan. Ongeveer 1x per uur.
Ook mijn techniek. Werkt eigenlijk altijd wel goed. Ken mezelf en mijn onhandigheid... met zo'n fles zou nooit goedkomen :D
m-gineering schreef:
hester b. schreef:Regenjasje aanschieten en snel achter de tent...
Wel zolang het nog licht is de omgeving afbrillen op diepe met bramestruiken gevulde sloten en andere te vermijden ongemakken :D
Sinds ik een keer een teek uit iemands z'n kont heb mogen peuteren zit ik niet zo graag meer tussen het struikgewas. En als solofietser krijg je die teek er trouwens nooit netjes uit (boven op een wasbak klimmen en ondersteboven in de spiegel kijken ofzo?)

En wat dacht je van bloeddorstige muggen?! :shock:
Als je 's avonds je tentje in vlucht doordat je anders levend wordt opgegeten ga je vervolgens niet midden in de nacht met je grote blote witte achterwerk als een prachtige landingsbaan net boven het gras hangen.
Het winterfietsen is dan weer ideaal: geen slangen, muggen of teken en... je nachtelijk plasje is na een paar minuten mooi bevroren dus geen omval gevaar. :D

Maar een trechterje, fles en dop is inderdaad ideaal maar moet je ook weer meeslepen en dat is dan toch weer minder.
Het is ook best wel oneerlijk verdeeld (mopperdemopper) want als fietsvrouw ben je al minder gespierd, heb je ook meer kans op gezeur van vervelende kerels en dan krijg je ook nog het plasprobleem erbij. Een man kan altijd wel ergens onopvallend even een plas doen maar als vrouw is dat toch een ander verhaal. :(

Groet, Yopie
plasgootje meenemen?
wat een hoop mannen die weten wat goed is voor een vrouw :)
Ik ben er met eentje getrouwd, en toen we in kale gebieden gingen wandelen, had ze er een paar bij zich. Werkt niet ideaal, maar werkt wel...
brotip: voordat je de slaapzak induikt blaasreflex opwekken en met een lege blaas de slaapzak in gaan
Matthie9000 schreef:brotip: voordat je de slaapzak induikt blaasreflex opwekken en met een lege blaas de slaapzak in gaan

Wat moet ik me daar bij voorstellen? :shock:
Polling schreef:plasgootje meenemen?
Hee dat lijkt me wel handig ja.
Past in elke fles en anders is het een kwestie van goed mikken.
Dan zou een vrouw ook gewoon staand kunnen plassen want het is net een soort eh .. plastic penis.
Maar hopelijk geeft het geen kliederboel want zo'n klein trechterje lijkt mij snel vol lopen en dan krijg je toch een heuse overstroming.

En zijn er hier zo weinig fietsvrouwen? Of zitten ze allemaal braaf op de wc?

Grtjes, Yopie
Ben ik ook benieuwd naar, die blaasreflex.
Kun je het voor zaterdag 12.00 posten alsjeblieft. Dan kan ik het uitproberen tijdens de WFpaastrektocht.
In de vrieskou buiten mijn tent een plasje doen gruwel ik nu al van.
Zolang er geen ijsberen rondlopen, gewoon snel even je tent uit en plasje doen.

Zit je ook niet met een fles stinkende urine plus alle mors- en druppelproblemen bij je goeie goed.
hester b. schreef:
Matthie9000 schreef:brotip: voordat je de slaapzak induikt blaasreflex opwekken en met een lege blaas de slaapzak in gaan
Wat moet ik me daar bij voorstellen? :shock:
Dat blaasreflex is sinds je zindelijkheid voldoende aanwezig. Opwekken van dat relex kan nut hebben bij incontinentie. Om de slaapzak droog te houden. :wink:

Piet.