Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Solo per fiets naar Nieuw-Zeeland - Forum Wereldfietser

Solo per fiets naar Nieuw-Zeeland

En daar gaat er weer één. Zo één die zijn baan heeft opgezegd, zijn fiets bepakt en huis en haard verlaat om Joost weet waar te eindigen. Maar deze keer is het anders, deze keer ben ik het zelf, goddank. Twintig jaar geleden al sloot ik me op met de boeken van Frank van Rijn. Zelf was ik toen meer het type backpacker. Maar ik heb het licht gezien. Met jaloezie volgde ik de afgelopen jaren o.a. de avonturen van bijna-naamgenoot Flip van Dyke en de Afrikaanse belevenissen van Shane. En nu mag ík, binnenkort.

Plan in het kort:
Solo zoveel mogelijk over land naar Nieuw-Zeeland fietsen in twee jaar. Tent mee. Koken? Nee. Bij gebleken geschiktheid plak ik er nog twee jaar aan vast om nog wat andere continenten te exploreren.

Veel heb ik me niet laten horen op dit forum. Daar was ook niet veel reden toe. Ik had veel vragen, maar er was een zoekfunctie en er waren veel antwoorden. Antwoorden waar ik wat aan had. Daarom wil ik iedereen bedanken die belangeloos tijd gestoken heeft in het geven van nuttige informatie. Ik heb er mijn reis uitstekend mee kunnen voorbereiden.

Ik hoop ook voldoende voorbereid te zijn op technisch gebied. Nog één keer werk ik me door de leerstof van Marten om de kennis die ik afgelopen herfst in één van de cursusweekenden heb opgedaan weer tot leven te wekken.

Wie op de hoogte wil blijven van mijn belevenissen nodig ik van harte uit op:
http://rollingmetal.waarbenjij.nu

Richard
JOEHOE!

veel plezier op je reis.

Sjirk
GAAAAF! :D Ik ga je volgen.
Toch: een doel is belangrijk, maar blijf vooral eens ergens 3(of meer) dagen hangen. Ga je geen spijt van hebben.
Start rolling Richard, en veel plezier op reis!

In twee jaar naar Nieuw-Zeeland; een mede-fietser die we op onze reis een paar keer ontmoet hebben is net thuis aangekomen in Nieuw-Zeeland, na twee jaar. ;)
Gaaf, rubber side down!! :lol:
Vast een vraag: als we een tijd niks van je lezen... moeten we dan familie, vrienden, anderen benaderen? Even aangrijpen op een ander draadje hier...:)!

Good luck mate, and have fun!
have fun dude
Mooie intro op je blog "Wachten op het startschot" :D
Goede reis! Als er vragen zijn, behalve "ik kan geen internet vinden", kun je hier altijd terecht.
Leob
Succes man, en heel veel plezier. Heb zelf het genoegen gehad om al eens in NZ rond te trekken en ik verzeker je, het is de moeite meer dan waard. Ik ga je zeker volgen.
Travelmaster schreef:Vast een vraag: als we een tijd niks van je lezen... moeten we dan familie, vrienden, anderen benaderen? Even aangrijpen op een ander draadje hier...:)!
Ja, dat weten is vooral handig voor de zogenaamde Yopie-blogvolgelingen want die kunnen erg vervelend zijn en ze piepen ook nog eens heel snel.
Maar ... dan weet je wel dat ze van je houden! :wink:

Richard, mooi geschreven en ik ga zeker je avonturen volgen. Goede reis!

Groet, Yopie
Yopie schreef:
Travelmaster schreef:Vast een vraag: als we een tijd niks van je lezen... moeten we dan familie, vrienden, anderen benaderen? Even aangrijpen op een ander draadje hier...:)!
Ja, dat weten is vooral handig voor de zogenaamde Yopie-blogvolgelingen want die kunnen erg vervelend zijn en ze piepen ook nog eens heel snel.
Maar ... dan weet je wel dat ze van je houden! :wink:

Richard, mooi geschreven en ik ga zeker je avonturen volgen. Goede reis!

Groet, Yopie
Ah, heb je ook een blog Yopie ;)
Bedankt voor alle wensen, complimenten en aanmoedigingen.

@Gios: Oh, ik zal zeker op bepaalde plaatsen blijven hangen. Uit vrije wil bedoel ik, niet aan een tak in een ravijn, hoop ik. Maar ik ga ook zeker voorkomen dat rondhangen het hoofdbestanddeel van de trip wordt, en fietsen een incident.

@Maarten en Line: Ik ben benieuwd hoe hij West-China is doorgekomen. Ik duik zijn verslag binnenkort nog eens dieper in.

@Travelmaster & Yopie: Ik kan me wel vinden in de woorden van Sjirk. Ik vraag vooraf wel aan het thuisfront of er bij serieuze ongerustheid of erger hier een bericht geplaatst kan worden. Ga er vóór die tijd maar vanuit dat ik nog aan het voortploegen ben of in een hangmat hang.

Richard
1 van m'n broertjes woont sinds '76 in NZ, bij Morrinsville. Doe 'm de groeten van me. Prachtig land. Let wel goed op, ze rijden daar ruig en hard.
Bryson schreef:Bedankt voor alle wensen, complimenten en aanmoedigingen.

@Gios: Oh, ik zal zeker op bepaalde plaatsen blijven hangen. Uit vrije wil bedoel ik, niet aan een tak in een ravijn, hoop ik. Maar ik ga ook zeker voorkomen dat rondhangen het hoofdbestanddeel van de trip wordt, en fietsen een incident.

@Maarten en Line: Ik ben benieuwd hoe hij West-China is doorgekomen. Ik duik zijn verslag binnenkort nog eens dieper in.

@Travelmaster & Yopie: Ik kan me wel vinden in de woorden van Sjirk. Ik vraag vooraf wel aan het thuisfront of er bij serieuze ongerustheid of erger hier een bericht geplaatst kan worden. Ga er vóór die tijd maar vanuit dat ik nog aan het voortploegen ben of in een hangmat hang.

Richard
Hey, we kunnen het maar beter zeker weten, nietwaar? Wij hopen geen berichtjes daaromtrent te zien, alleen leuke updates en veel foto's:)!
Bryson schreef: @Maarten en Line: Ik ben benieuwd hoe hij West-China is doorgekomen. Ik duik zijn verslag binnenkort nog eens dieper in.
Hij heeft, voor zover ik, weet alles gefietst m.u.v. de stukken zee op z'n route. Die heeft hij o.a. met vrachtschepen en catamaran afgelegd. Wij hebben de Taklamakan woestijn per trein doorkruist maar Adam heeft dat deel ook per fiets gedaan.

Groeten,

Maarten
Bryson schreef:@Maarten en Line: Ik ben benieuwd hoe hij West-China is doorgekomen. Ik duik zijn verslag binnenkort nog eens dieper in.
De Taklamakan is goed te fietsen. ik ben onderlangs gegaan langs Hotan. Goede weg en genoeg plaatsjes om eten en drinken in te slaan. Kamperen deed ik vaak bij de gsm masten die om de dertig kilometer staan. De eentonigheid is enorm en de afwisseling verrassend.

zie ook mijn website http://www.sjirkmeijer.nl.

Sjirk
Hi Richard,

Een hele goede reis en mooi avontuur toegewenst.
Heb je hier http://international.findmespot.com aan gedacht? Is op verschillende manieren te gebruiken. Wij hebben een oke bericht voorgeprogrammeerd en sturen dat elke avond met 1 druk op de knop naar het thuisfront. Vooral dit thuisfront is hier erg blij mee en kan zo volgen waar je zit. Wanneer je alleen reist draagt dit zeker bij aan je veiligheid en kan in een noodgeval levensreddend zijn.

Groetjes Ineke
Mooie verhalen van Adam en Sjirk (de verhalen bij China 1 en China 2 zijn overigens identiek en gaan over Tadzjikistan, Sjirk, maar dit terzijde). En als ik die foto’s zie zou ik willen dat ik er nu al zat. Als ik de ervaringen van Adam lees wordt het dus heel belangrijk om de kou voor te blijven, en dat moet net gaan lukken.

Als we toch bezig zijn:
Op het ‘zoveel mogelijk over land fietsen’ ga ik mogelijk een uitzondering maken door de Kaspische Zee over te steken. Heeft iemand hier ervaring met het volledig fietsen van het vervolgtraject Aktau – Kungrad?

@Ineke: Dank je, ook voor het meedenken. Zo’n apparaat kan zeker nuttig zijn, maar ik gok erop dat ik inmiddels voldoende middelen heb om op regelmatige basis contact te hebben met het thuisfront. Maar ik hou het in mijn achterhoofd.

Richard
Geweldig! Geniet Richard, leef je droom!
Bryson schreef:Mooie verhalen van Adam en Sjirk (de verhalen bij China 1 en China 2 zijn overigens identiek en gaan over Tadzjikistan, Sjirk, maar dit terzijde). En als ik die foto’s zie zou ik willen dat ik er nu al zat. Als ik de ervaringen van Adam lees wordt het dus heel belangrijk om de kou voor te blijven, en dat moet net gaan lukken.

Als we toch bezig zijn:
Op het ‘zoveel mogelijk over land fietsen’ ga ik mogelijk een uitzondering maken door de Kaspische Zee over te steken. Heeft iemand hier ervaring met het volledig fietsen van het vervolgtraject Aktau – Kungrad?

@Ineke: Dank je, ook voor het meedenken. Zo’n apparaat kan zeker nuttig zijn, maar ik gok erop dat ik inmiddels voldoende middelen heb om op regelmatige basis contact te hebben met het thuisfront. Maar ik hou het in mijn achterhoofd.

Richard

Bedankt voor commentaar! Ik zal er naar kijken als tijd en zin heb.

Aktua-Kungrad? Niet zelf gefietst, maar wel fietsers tegengekomen die het hebben gefietst. Dat klonk niet anders dan wat ik tot aan Kungrad heb gefietst (ik kwam van het noorden). Je fietst lang door een woestijn/steppe. Het is een belangrijke weg voor de olie industrie dus er zijn her en der plekken om te eten en te drinken. Schatting max. 90 km uit elkaar. Ten noorden van Kungrad heb ik uit een naast me rijdende auto frisdrank, eten en niet te weigeren geld gekregen. Hopelijk heb je daar geen tegenwind!

Veel plezier