Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Remkacht vergroten van Magura schijfremmen - Forum Wereldfietser

Remkacht vergroten van Magura schijfremmen

Hoi,

We hebben een Cannondale tandem met Magura Louise (voor 2007) schijfremmen. Tijdens lange of steile afdalingen merk ik dat ik remkracht verlies door warmteontwikkeling. Ik heb de schijven al vergroot naar 203mm voor en 180mm achter.
Nu heb ik gezien dat er van Magura ventidisks zijn die meer warmte kunnen afvoeren:
http://www.bike-components.de/products/ ... r=1&xtmcl=

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hiernaast is dan de vraag of de remhandels die ik heb gebruikt kunnen worden op nieuwe remklauwen (Louise na 2007 of Marta) die dan weer passen op deze schijven.

Een andere optie is de remmen van Hope, maar die zijn erg prijzig...

Groet,

Rogier
rogierbloem schreef:Hoi,

We hebben een Cannondale tandem met Magura Louise (voor 2007) schijfremmen. Tijdens lange of steile afdalingen merk ik dat ik remkracht verlies door warmteontwikkeling. Ik heb de schijven al vergroot naar 203mm voor en 180mm achter.
Nu heb ik gezien dat er van Magura ventidisks zijn die meer warmte kunnen afvoeren:
http://www.bike-components.de/products/ ... r=1&xtmcl=

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hiernaast is dan de vraag of de remhandels die ik heb gebruikt kunnen worden op nieuwe remklauwen (Louise na 2007 of Marta) die dan weer passen op deze schijven.

Een andere optie is de remmen van Hope, maar die zijn erg prijzig...

Groet,

Rogier
Voor wat het waard is: wij reden aanvankelijk met Julie 2003 op 203 mm-schijven. Die had precies hetzelfde probleem als wat jij beschrijft. Bovendien had die rem last van een drukpunt dat steeds van plaats veranderde. Kortom: niet geweldig maar wel goedkoop.

Onze oplossing: in 2006 op beide wielen Hope Mono6 met 203 'floating disc' schijven laten monteren en het probleem was geheel verdwenen. Dat moest ook wel want we gingen een MTB-week in de Franse Alpen doen. Dan wil je wel remkracht én warmte-afvoer hebben :)

Die 'Ventidiscs' zijn uiteraard een stuk minder kostbaar dan een set Hope M4 of V4, dus het is wellicht de moeite waard om te proberen. Als het past zou ik achterop ook een 203mm-schijf zetten, dan moet er alleen een andere adapter op maar die kost maar een paar Euro's. Je kunt ook kijken of je via de Te Koop-sectie van Mountainbike.nl of Dirty-Pages.net aan een gebruikte set Hope Mono6 kunt komen.
Dank je, die mono 6 zien er wel degelijk uit, alleen lijken ze niet meer te verkrijgen.