Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tandem voor kinderen - Forum Wereldfietser

tandem voor kinderen

we zijn op zoek naar een tandem voor kinderen waarbij het kind achteraan zit, geschikt voor langere fietsvakanties.
we hebben over 2 merken gelezen, nm. Thorn en Circe cycles.
we willen de fiets uitrusten met bagagedragers voor Ortlieb tassen en eventueel een bagagekar.
welke onderdelen voorzien we op de fiets: banden, remmen en versnellingen (eventueel Rohloff)
heeft er iemand ervaring met één van deze merken of zijn er andere merken in de handel.
waar kunnen we dit uitproberen en aankopen
http://fietsenmetkinderen.info/

http://www.tandemclub.nl/kinderen-mee

Op die websites worden er nog veel andere merken gegeven. (Waar je die kunt vinden of uittesten is wel terug te vinden via de websites van die merken, via google of via de bovenstaande websites.) Zelf beschik ik over een Dawes waarmee ik ook al een paar keer een korte fietsvakantie met kind heb met gedaan. Maar hoewel die fiets wel bruikbaar is, is hij eigenlijk niet stijf genoeg om te fietsen met veel bagage en zeker niet goed genoeg om 'de bergen in te trekken' of verhard terrein te verlaten.

Met 'onbeperkt' budget zou ik zelf voor een Pino van Hase gaan maar met de Trek zit je volgens mij ook wel goed. Circe cycles zegt mij dan weer niets.

Ik heb al ervaren dat de mensen achter die tweede website zeer behulpzaam zijn en met plezier vragen beantwoorden.

Renaat
Wij hadden een Thorn Voyager childback en dat was een feest. De bagage zat in een tweewieler kar erachter. We hebben er heel wat tochten in Europa mee gemaakt. Toen onze jongste niet meer achterop wilde, hebben we de tandem verkocht. Er zijn er wel enkele in Nederland, maar niet heel veel, dus tweedehands kan moeilijk worden. Ik krijg de indruk dat Thorn de derailleur tandems niet meer maakt. Er is geloof ik nog wel een Rohloff versie, en dat is natuurlijk heel mooi, maar het is wel maar voor een paar jaar. Zi ehier:http://www.sjscycles.com/thornpdf/Thorn ... oLoRes.pdf In Nederland worden Thorn frames opgebouwd door m-gineering.
Wim
anne marie schreef:we zijn op zoek naar een tandem voor kinderen waarbij het kind achteraan zit, geschikt voor langere fietsvakanties.
we hebben over 2 merken gelezen, nm. Thorn en Circe cycles.
we willen de fiets uitrusten met bagagedragers voor Ortlieb tassen en eventueel een bagagekar.
welke onderdelen voorzien we op de fiets: banden, remmen en versnellingen (eventueel Rohloff)
heeft er iemand ervaring met één van deze merken of zijn er andere merken in de handel.
waar kunnen we dit uitproberen en aankopen
Een beetje afhankelijk van de maat van het kind kan een Santos Dual Travel maat Small ook uitkomst bieden. Op de Fiets- en Wandelbeurs hebben we weer heel wat kinderen vanaf een jaar of 6-7 achterop deze tandem kunnen zetten. De Trek T900 die op onze site staat is helaas niet meer leverbaar maar af en toe duikt er een exemplaar op. Op Marktplaats staat er nu één te koop. De vraagprijs is hoger dan de nieuwprijs maar er zijn wel veel onderdelen beter dan de originele (wielen, remmen etc.). Verder staat er op MP ook een KHS te koop voor slechts €200; de framehoogte achter is volgens mij veel kleiner dan in de advertentie staat.
Uitproberen van tandems kan bij Sector2Bikes in Elst (U), Kok Fietsen in Utrecht en Vittorio in Heerhugowaard. Verder staan er enkele verhuuradressen op de Tandemclub-site maar het is altijd de vraag of daar een 'kindermaat' bij zit.