Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam as zondag 17 maart - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam as zondag 17 maart

Enthousiaste fietsers uit Rotterdam en omstreken!

Komende zondag (17 maart) is er weer (of geen weer) het rondje van Rotterdam.
Als vanouds verzamelen we om 12 uur bij de Euromast.

Voor de route heb ik een tochtje naar Ottoland en Goudriaan uitgestippeld. Een verdieping van het rondje naar de Giesse, van enkele maanden terug.
Deels dezelfde route, maar met een paar interessante nieuwe verbindingen door mooi landschap en de terugweg via Brandwijk en De Donk.
Uiteraard wel weer langs de monumentale Coöperatieve Veekoekenfabriek in Giessenburg.

Slechts één minpunt, ook op deze route weinig taartpunten. Voor de zekerheid dus beter zelf wat boterhammen smeren.

Tot zondag,

Jaap
Inderdaad een fraai stuk dat nadere verkenning rechtvaardigt. Het ziet ernaar uit dat er morgen geen sneeuw ligt, hooguit heerst een snijdend zuidenwindje.
Mij staat bij dat we tijdens het vorige bezoek wel degelijk substantiële appeltaartpunten hebben aangetroffen, al weet ik zo 1,2,3 niet meer in welk dorp, ik zal even proberen díe routebeschrijving op te delven. (En dan is het de vraag of de route van Jaap daar ook langs leidt.)

Tot morgen,
Gepke.
Helaas, maar ik ben geveld door een zware verkoudheid en laat het daarom morgen afweten.
Eventueel kun je de bestemming Giesse uitstellen tot ik er een volgende keer weer wel bij ben.

Groet,

Jaap
is er iedere aanstaande zondag een fietstochtje?
misschien even de datum erbij zetten in de kop :roll:
Petra.
Dag Petra - en anderen natuurlijk,
er is inderdaad bijna elke 'zondag as' wel (mee) te fietsen op een rondje, ergens. Rondje Rotterdam is op de derde zondag van de maand.
Het eerstvolgende rondje is op zondag 21 april 2013.

Het 'jongstleden-aanstaande' rondje van 17 maart, voerde door afwezigheid van Jaap met zijn Giessenrouteplan, op gezamenlijk besluit langs de 'drierivierendriehoek' van Lek, Vlist, Hollandsche IJssel, over de dijken en door de polders van de Krimpenerwaard. Een fraaie tocht, zij het met slechts een enkele lentebode te bespeuren in veld, water of lucht, wel een handvol kieviten.

Het meest opmerkelijke echter was de samenstelling van het gezelschap: geen van de bekende rRotterdamfietsende mannen ging uit fietsen, maar een bezetting van 100% vrouwen. Drie in getal, te weten: Riekje, Marja en ik.

Altijd weer interssant wie zich op zo'n zondag verzamelen onder de Euromast om 12 uur. Een volgende keer dan misschien de tocht langs de Giessen.
Gepke.