Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke velg voor max 35mm? - Forum Wereldfietser

Welke velg voor max 35mm?

Ik wil tzt een licht 32-spaaks 28 inch voorwiel bouwen voor een snel fietsje met bandjes tot max 35mm en ben op zoek naar een velg die hier mooi bij past, liefst zilverkleurig (geen zwarte toestanden). Kom zelf op DT Swiss R450 uit maar eerlijkheidshalve weet ik niet zo goed of die 35C die ze opgeven ook wel echt fijn combineert met 35mm bandjes, is dit een goede combinatie? Heeft iemand nog mooie alternatieven?
Je kent het overzicht toch wel op de website van Schwalbe? Even googelen en je vind het wel.
35mm-bandjes passen daarbij op heel veel velgen. Een voorwiel is niet kritisch, dus zoek maar een mooie uit :D
Leon
De R450 is een 19mm smalle racevelg, een 35mm 'dweilt' nogal op deze velg- ik zou er geen afdaling waar je de 60km/u aantikt mee aan durven. Breder dan 28mm zou ik niet gaan op dit type velg.
Een alternatief voor de R450 zou de Exal LX17 kunnen zijn of de TK540; bij deze bandbreedte ontkom je, IMO, niet aan een bredere en dus zwaardere velg.
Velocity heeft volgens mij nog mooie velgen in de categorie die je zoekt. Alternatief kan je bij velo orange ook wel wat vinden.
De RR440 van DT swiss is iets breder dan de 450 (maar volgens DT swiss zelf kan je op beiden 35 mm banden leggen). Overigens, er zijn hier nogal wat mensen die beweren dat DT swiss geen goede velgen kan maken.
Ik ken het overzicht van schwalbe, ik zou een velg(binnen)breedte van 16mm willen maar kon er géén vinden. Ik twijfelde zelf ook al of 35mm goed gaat passen op dit soort smalle velgjes, ik heb ervaring met '28'mm (=25mm) banden op een DP18 (13,4mm) en vind dat geen mooi huwelijk.

Ik vind die VO RAID een hele aardige (één van de weinige velgen met een binnenbreedte van 16mm), die Exal LX17 had ik al gezien en is een betaalbaar alternatief. Als iemand nog iets weet (liefst 16-17mm binnenbreedte, hóóg, zo zilver mogelijk en liefst niet veel zwaarder dan 500gram), dan hoor ik het graag!
Matthie9000 schreef:Ik ken het overzicht van schwalbe, ik zou een velg(binnen)breedte van 16mm willen maar kon er géén vinden. Ik twijfelde zelf ook al of 35mm goed gaat passen op dit soort smalle velgjes, ik heb ervaring met '28'mm (=25mm) banden op een DP18 (13,4mm) en vind dat geen mooi huwelijk.

Ik vind die VO RAID een goeie suggestie (één van de weinige velgen met een binnenbreedte van 16mm), die Exal LX17 had ik al gezien en is een betaalbaar alternatief. Als iemand nog iets weet (liefst 16-17mm binnenbreedte, hóóg, zo zilver mogelijk en liefst niet veel zwaarder dan 500gram), dan hoor ik het graag!
Als 25mm al te breed voor je is op een dp18, waarom zou 35mm dan goed genoeg zijn op een 16-17mm binnenbreedte velg? Neem dan gelijk een 19mm velg als je toch van plan bent geen racebandje te monteren. Of is een dergelijke velg (mavic a719) al te breed voor je snelle fiets?
De 18 slaat op de buitenbreedte, 13,4 is de binnenbreedte van de dp18's dus 28mm bandjes (die meestal 25mm breed zijn) zijn dan (volgens die tabel) ook wel de grens (mn bij het ventiel sluit het niet mooi aan vind ik, fietst verder probleemloos). Ik wil in ieder geval de mogelijkheid hebben om er 35/37mm op te zetten, breder hoeft niet dus 16mm zou afdoende moeten zijn! Mavic doe ik niet aan.