Ik heb helaas meerdere scooter ongelukken gehad, welke de kruisbanden van mijn knieen helaas niet bevorderd hebben. De fysiotherapeut die mij behandelde gaf mij als tip om meerdere malen per week op een spinfiets te fietsen. Aangezien ik dit nogal saai vind en liever op de openbare weg fiets, heb ik een zogenaamde "fixed gear" fiets gebouwd. Dit is een fiets zonder versnellingen en vrijloop. Dit betekent dat 50 kilometer fietsen ook echt 50 kilometer trappen is. Ik kan niet stoppen met trappen voor een bocht. Dit gaat aardig. Ik kan zonder veel problemen een kilometer of 80 fietsen (10 op een normale fiets is al teveel). Het idee van de fietsen komt van het baanfietsen af. De fietsen hebben normaal gesproken ook geen rem (ik heb wel een voorrem om normaal mee te remmen).
Aangezien ik nog wat kilo's kwijt wil (wat natuurlijk goed gecombineerd kan worden met fietsen) en geen doel heb voor mijn zomervakantie, wil ik de Alpe d'Huez gaan beklimmen. Het idee is daarnaast om er eerst heen te fietsen, ongeveer 900 kilometer.
Zijn er hier mensen die tips voor mij hebben?
Aangezien ik nog wat kilo's kwijt wil (wat natuurlijk goed gecombineerd kan worden met fietsen) en geen doel heb voor mijn zomervakantie, wil ik de Alpe d'Huez gaan beklimmen. Het idee is daarnaast om er eerst heen te fietsen, ongeveer 900 kilometer.
Zijn er hier mensen die tips voor mij hebben?