Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Solo van Marokko naar Nederland - Forum Wereldfietser

Solo van Marokko naar Nederland

Op 10 april 2013 vlieg ik naar Agadir Marokko om per fiets (vooral wildkamperen) terug te gaan naar Nederland.
Op internet vind ik geen beschreven routes in Marokko en Spanje (richting Nederland).
Vanaf Narbonne gebruik ik waarschijnlijk de boekjes De Groene weg naar de Middellandse Zee. Die boekjes zijn in twee richtingen beschreven. Misschien wil iemand de moeite nemen om mij een suggestie aan de hand te doen.
Goed plan!

Je geeft een beetje weinig informatie. Hoe lang wil je er over doen?

In Marokko kun je prima op de kaart een route uittekenen en volgen. Misschien her en der navragen. Pak niet de grote doorgaande wegen.

Voor Spanje moet je echt even beter kijken, bijvoorbeeld in onze eigen fietsvakantiewiki/landeninformatie. Daar staan volgens mij wel enkele routes beschreven die je kunnen helpen. Met een goede wegatlas van Spanje kun je trouwens ook goed uit de voeten in Spanje en je eigen route maken.

Persoonlijk zou ik als ik Marokko en misschien ook nog een groot stuk van Spanje alleen op de kaart heb gedaan, een routeboekje nogal betuttelend vinden. Je komt er wel mee op weggetjes die anders niet gevonden zou hebben.

groet,

Sjirk
Sjirk, dankjewel. Ik heb drie maanden de tijd. Dat lijkt mij wel genoeg. Reacties over kaartmateriaal en waar ik die het beste kan kopen, mag ook 2e hands zijn, zijn welkom.
Ik zou die boekjes ook achterwege laten, lees je goed in en kijk wat je echt wil zien.
Maak daarna je plan.

Mijn tocht van Winterswijk naar Marrakesch, was globaal;

W.wijk-Parijs-Hendaye- Santiago de Compostella-Madrid-Mallaga-Tasa-Fes-Meknesch-Marrakesch.
Daar de bagage gestript en een week door de Antie Atlas gefietst. Met cols van boven de 2000 mtr.

Mijn kaarten zijn doorgaans van Michelin.

Tijd; 2 maanden.
Tot.; 5500 km.

Overal hebben we wild gekampeerd, was geen probleem.


Henk

kunst en fietswerk
Je kan ook langs de kust van Portugal omhoog naar Santiago. Verder omhoog richting Bordeaux. Kustroute omhoog of via Canal du Midi naar de groene weg omhoog.

keuzes keuzes :)
HenkOosterveen schreef:... kaartmateriaal en waar ik die het beste kan kopen.....
Ik zou ook Michelin, de gele serie nemen. Op de kaart de route die je hebt gefietst markeren en aan het einde van de kaart m op de post doen.

En zelf kiezen waar je gaat rijden, met een diepergaande of oppervlakkige voorbereiding. Succes!

Gr Hans