Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 3 april 2013 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 3 april 2013

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan goede verlichting en opvallende kleding.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 3 april, 1 mei, 5 juni, 3 juli, 7 augustus en 4 september.
Het eerste Lente Rondje Amsterdam.
De weersverwachting is prima. Het weer is standvastig; fris maar droog en weinig wind. We rijden ook weer goeddeels bij daglicht.

Door het koude weer van de afgelopen weken is er nog nauwelijks bloesem te zien maar de meeste weidevogels zijn al weer teruggekeerd van hun overwintering.
Mijn voorstel is om langs de Bullewijk en Waver richting Waverveen te rijden en vervolgens via Baambrugge langs het Gein en de Gaasp weer terug naar Amsterdam. Of eventueel in omgekeerde richting. Een prachtig weidegebied met leuke kronkeldijkjes. Heel geschikt om eens diep het voorjaar te inhaleren.
Fiets je mee?
Hoi Koert,

ik heb als altijd zin. Ik kan deze afstand moeilijk schatten - het klinkt als minstens 50 km. Weet jij het preciezer?

Janneke

Met de knooppuntenrouteplanner kom ik op 53 km uit. Lijkt me goed te doen.
Koert, dank voor je antwoord! Dat moet voor mij ook te doen zijn, ook al sta ik de volgende dag vroeg op.
Dank voor de tip, Loes. Hopelijk heb ik nog ergens zo'n hoofdlamp liggen.
Geen overbodige luxe om te kijken of de batterijen nog wat inhoud hebben. Wanneer het koud is, lopen ze namelijk best snel leeg. Had ik afgelopen Paas/WINTERtocht last van. Dan heb je niets aan die lamp. Loes
Loes van den Bergen schreef:Geen overbodige luxe om te kijken of de batterijen nog wat inhoud hebben. Wanneer het koud is, lopen ze namelijk best snel leeg.
integendeel, ze lopen juist niet leeg maar het effect is hetzelfde. Ze houden er vroeg mee op omdat de chemische reactie in de batterij maar slecht verloopt. Als je ze thuis op de kachel legt krijg je er wel weer stroom uit, maar daar heb je uiteraard niks aan.
Oh, dank voor de uitleg. 'k Ga het direct uitproberen.
Loes
m-gineering schreef:
Loes van den Bergen schreef:Geen overbodige luxe om te kijken of de batterijen nog wat inhoud hebben. Wanneer het koud is, lopen ze namelijk best snel leeg.
integendeel, ze lopen juist niet leeg maar het effect is hetzelfde. Ze houden er vroeg mee op omdat de chemische reactie in de batterij maar slecht verloopt. Als je ze thuis op de kachel legt krijg je er wel weer stroom uit, maar daar heb je uiteraard niks aan.

Extra tips:
1. Je kan ook een extra set batterijen mee nemen; de ene set in je lamp en de andere set voor reserve onder je zeem.
2. Een oude sok om je lamp met het gat van je grote teen voor de lamp.
Wanneer we bij de Berlagebrug wegrijden staat er een gure oostenwind; toch wel even anders dan we ons hadden voorgesteld. Bij iedere kronkel in de Amstel hebben we hem gedeeltelijk mee en gedeeltelijk tegen. Zo meanderen we tussen mee- en tegenwind naar Botshol waar Frank en Sandra ons reanimeren met koffie en thee. En terwijl we in hun knusse paleisje ontdooien gebeurt er een meteorologisch wondertje: de wind zwakt aanmerkelijk af tot een lichte bries. Dat maakt dat de rest van de avond genoten kan worden van stille polders en kabbelende oevers.
Frank en Sandra, dank voor de gastvrijheid.
Het was weer een geslaagd Rondje Amsterdam.