Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe 28 mm. banden - Forum Wereldfietser

Nieuwe 28 mm. banden

Dag allemaal,

Een vraag: op mijn vintage RIH-klassieker (je kent het wel: rank staal, gelugd frame, veel nieuwe onderdelen, een en al stalen elegantie :wink: ) zitten nu Continental Contact 28 mm. banden. Ze rijden prima, maar ik heb me laten vertellen dat het zeker niet de meest licht lopende banden in die categorie zijn. Weet iemand of dit inderdaad zo is, en zo ja, heeft iemand misschien een suggestie voor een goede vervanging? Uiteraard in de combi lichtlopend-goede lekbestendigheid. Ik gebruik de fiets voor tours door de polder, stadsverkeer komt weinig voor. Zelf heb ik eens op de site van Schwalbe gekeken, zie daar enkele banden in zo te zien de goede maat, maar dit zijn zo te zien wat brede racebanden; ik heb geen idee of dit in aanmerking komt.
Alvast hartelijk dank!
28mm schwalbe durano's (vouw)?; zijn racebanden maar lijkt me prima, vallen zoals wel vaker het geval is wat kleiner uit (25mm). Ik heb nooit lekgereden met de durano's maar de lekbestendigheid is natuurlijk wat minder dan die van oncomfortabele banden die stijf staan van de lekbestendigheid. Andere optie: panaracer pasela's? (geen ervaring).

Als je breder kunt zou je schwalbe kojaks nog kunnen overwegen of marathon racer
Panaracer Pasela. Past ook mooi bij zo'n klassieke fiets, met z'n beige zijwangen.

.tsooJ
Alien schreef:Panaracer Pasela. Past ook mooi bij zo'n klassieke fiets, met z'n beige zijwangen.

.tsooJ
Precies, moderne banden zien er niet uit, dus Grand Bois, Panaracers of Challenge ;)
Helemaal met Marten eens!

Ik heb nu 28 mm Vittoria Randonneur bandjes op mijn fiets liggen, daar zit een anti leklaag in. Of het de meest soepele band is betwijfel ik.
Maar ze bevallen me prima.

Henk

kunst en fietswerk
Grandbois en Challenge lopen het mooist, maar zijn het duurst en minst lekbestendig. Ik heb op mijn stadsfiets de Pasela TG (dus met antilek) in 32 mm (breder past niet). Dat loopt ook heel mooi. In anderhalf jaar in een studentenstad nog geen lekke band gehad. Op mijn snelle fiets heb ik de Pasela 35 mm zonder antilek, maar daar heb ik nog niet genoeg kilometers mee gemaakt. Wel rijdt deze 35 mm zonder antilek nog weer soepeler dan de 32 mm met antilek. De Pasela is ongeveeer correct van maat. 32 mm is ook echt 31-32 mm. Ik zou altijd de breedst mogelijke band monteren. Zonder antilek als je het lekkerste wilt fietsen, met antilek als je niet te laat wilt komen op je werk.
Wim