Additionally, paste this code immediately after the opening tag: *GEWIJZIGD* Rondje Utrecht 8, Zo. 7 April 2013 Vertr. 11.00U - Forum Wereldfietser

*GEWIJZIGD* Rondje Utrecht 8, Zo. 7 April 2013 Vertr. 11.00U

Volgende rondje Utrecht staat gepland voor zondag 7 april a.s., vertrek 11.00u.

VERZAMELPUNT CAFE KOPISUSU (HOEK KANAALSTRAAT J.P. COENSTRAAT).

Erik heeft een mooie route gemaakt in het zuidwesten van Utrecht. Voor updates van de route zie onderstaand bericht van Erik (Elstar).

met vriendelijke groet,
Edwin
Het eerste rondje Utrecht van de lente gaat van start op 7 april om 11:00.

Locatie:
opnieuw niet op Ledig Erf / Tolsteegbrug (we eindigen daar waarschijnlijk wel)
maar bij café KopiSuSu op de hoek van Kanaalstraat en JP Coenstraat (dezelfde locatie als op 3 maart)

Ik denk dat een groot deel van de deelnemers in het paasweekend de heuvels, heides en bossen in het noorden en oosten van de provincie al heeft gezien. Mooi, hè?

Maar ook aan de andere kant van de stad is veel te zien.
Rondje Utrecht gaat in april daarom naar het zuidwesten, met een uitstapje naar Zuid Holland.

Rondje Utrecht.gpx
Rondje Utrecht.kml
OK. Dat is goed. Ben benieuwd wat je voor ons in petto hebt.

Doe ik het in mei weer een keer.

Edwin
Hoi,

Lijkt me leuk, rondje Utrecht. Ik sluit me aan.
Bereid een fietsreis voor eind april, maar door omstandigheden nog weinig getraind. gezellig dus, en nu de kou langzaam wegtrekt, ideaal de stramme spieren op te warmen.

paar vragen:
Wat is het aantal kilometers dat jullie plannen?
type fiets? (ik heb er een met brede wielen, santos trav.master) ik vraag dta want zijn jullie wielrenners, dan hou ik tempo waarschijnlijk niet bij.

Groetjes
Hoi Tom,

leuk als je ook meekomt. Het tempo is niet op wielrenniveau hoor, reken een kilometer of 20 a 22 kruissnelheid. En we rijden meestal zo'n kilometer of 70.

Tot volgende week, Jaap
Tom Sebogo schreef:Wat is het aantal kilometers dat jullie plannen?
Dat hangt van de organisator af, en dat ben ik deze keer en ik rijd ook op een Santos met dikke banden.

Jouw fiets zal zich wel thuis voelen. Bijna iedereen rijdt op een fiets met dikke banden en iets van world, travel of explore in de naam.

Mijn eerste bericht (= tweede bericht in dit topic) is aangepast.
Het rondje van komend weekend zal een stukkie langer zijn dan de 70 km die Jaap noemt De route die ik voor ogen heb, wordt ruim 80 km.
Maar het wordt een vlakke rit en misschien houden we het tempo wat lager, omdat de meeste mensen dit jaar nog niet veel km's in de benen hebben.

Er staan vaak ook 1 of 2 pauzes op het programma.
Ik denk er aan om weer mee te fietsen. Voor mij komen er voor de heen en terugreis 100 km bij. Met redelijk weer is 180 km prima te doen. Vertrek weer aan het einde van de Oudegracht bij de Tolsteegbrug

Piet.
PietV is een bikkel.
PietV schreef:Vertrek weer aan het einde van de Oudegracht bij de Tolsteegbrug.
Nee, omdat we aan de westkant de stad verlaten, is er een startlocatie gekozen ten westen van centraal station. Scheelt weer een hoop stoplichten en drukke kruispunten.

Zie voor de laatste stand van zaken het tweede bericht van dit topic.
PietV schreef:Ik denk er aan om weer mee te fietsen. Voor mij komen er voor de heen en terugreis 100 km bij. Met redelijk weer is 180 km prima te doen.
Precies mijn idee, maar dat hangt nog even van een paar andere plannen af. Het zou m'n eerste verenigingsding zijn!
Top, benieuwd naar het rondje dat we gaan doen.

Zie jullie allen om 11uur. Met mijn grasgroene (nog veel de schone) Santos, herken je me vrij snel:)

tot zondag,
Tom
Leuk rondje, ik fiets graag mee zondag.
Is dit nog steeds de route? Dan zet ik 'm er in.

Frank
frank bueters schreef:Is dit nog steeds de route?
Euh... Ja.
Ik had er graag een gpx van gemaakt via de routeplanner van de Fietsersbond. Maar die laat me een beetje in de steek.
Als jij er al een gpx of kml van hebt weten te maken, dan zou ik daar graag een link van hebben om in het openingsbericht te plaatsen.
Elstar schreef:Als jij er al een gpx of kml van hebt weten te maken, dan zou ik daar graag een link van hebben om in het openingsbericht te plaatsen.
Bij deze.
Rondje Utrecht.gpx
Rondje Utrecht.kml

Tot morgen, Frank
Een goede lentetocht gewenst! Ik was van plan te komen, maar dat wordt hem toch niet.
Tot een andere keer.
Lekker gefietst in heerlijk fris lenteweer.
Erik, het was een mooie route met soms onverwachte wendingen. Ik zal proberen iets goeds te bedenken voor het eerstvolgende rondje Utrecht op bevrijdingsdag, 5 mei.

Frank
Op 5 mei kan ik er niet bij zijn, maar 2 juni hoop ik weer van de partij te zijn. Wil evt ook het rondje dan wel organiseren. Wil dan iets richting Zuid organiseren, Leerdam of Beesd als dat te halen is.

Groet,
Ja leuk was dit! Na 174km was ik even na 19:00 weer thuis. Ik had ook niet langzamer moeten fietsen, het veer bij Opheusden hield er bijna mee op; 10 minuten later en ik had er nog 10km bij moeten trappen... Het eerste terrasbiertje van het jaar ging er goed in, maar hij kon toch niet tippen aan de Weihenstephaner die in de koelkast op me lag te wachten 8)
Hoewel er maar ééntje tussen zit van het 'rondje' zelf, heb ik hier wat foto's van vandaag staan: http://www.flickr.com/photos/urje/sets/ ... 189661822/
5 mei ben ik in het Noorden, maar ik kom graag deze zomer nog eens meefietsen :)
Die 'onverwachte wendingen' heb je aan Google maps te danken: soms kom je op een provinciale weg, soms op een voetpad, soms op mooie plekken. Ik hoop dat de planner van de Fietsersbond de volgende keer 't wel doet.

Ben blij dat jullie 't leuk hebben gevonden. Organiseren is ook leuk.
ruudvp schreef:Op 5 mei kan ik er niet bij zijn, maar 2 juni hoop ik weer van de partij te zijn. Wil evt ook het rondje dan wel organiseren. Wil dan iets richting Zuid organiseren, Leerdam of Beesd als dat te halen is.,
"Zuid" heb ik vandaag al een paar keer horen langskomen als goede bestemming.
We hebben, met slechts vieren, de Linge al ooit bereikt op rondje #2.

Zuid is voor veel Utrechters een blinde vlek op de windvaan, dus graag!
't Is ook niet verkeerd om eens een keer rond de 100 km te fietsen.
Elstar schreef:Die 'onverwachte wendingen' heb je aan Google maps te danken: soms kom je op een provinciale weg, soms op een voetpad, soms op mooie plekken. Ik hoop dat de planner van de Fietsersbond de volgende keer 't wel doet.
Hij doet het wel, maar niet wat ik wil. En eenmaal een verkeerd punt gezet krijg ik die niet meer weg. De planner kent mijn account niet, dus opslaan niet mogelijk etc etc .

Nog heel wat werk aan de winkel.

Groet,
Elstar schreef:Ben blij dat jullie 't leuk hebben gevonden. Organiseren is ook leuk.

"Zuid" heb ik vandaag al een paar keer horen langskomen als goede bestemming.
We hebben, met slechts vieren, de Linge al ooit bereikt op rondje #2.

Zuid is voor veel Utrechters een blinde vlek op de windvaan, dus graag!
't Is ook niet verkeerd om eens een keer rond de 100 km te fietsen.
Het was een hele mooie route. Een prima dag om te rijden. Wat fris in de morgen en de avond. Door dichte mist in de polders tot aan De Bilt een laag rijp op kleding en handschoen gehouden. Ook de thuisreis werd fris. Totaal ruim 190 km gereden. Was rond 20.00 uur thuis.
Ook niet verkeerd om zuidelijker te gaan. Maar dat wordt het voor mij wel meer dan 200 km.

Piet.