Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lezing Gerrit Gaastra 11 mei bij Bikefeeling. - Forum Wereldfietser

Lezing Gerrit Gaastra 11 mei bij Bikefeeling.

Op zaterdag 11 mei om 14.00 uur komt Gerrit Gaastra bij Bikefeeling in Oudenbosch een lezing geven. Hij vertelt over de filosofie achter de ultiem zorgeloze vakantiefietsen van Idworx

Gerrtit gaat in op alle details van de:
Idworx All Rohler
Idworx Easy Rohler Evo
en vertelt over de laatste ontwikkelingen voor trekkingbikes.

Je bent natuurlijk welkom. Wel graag aanmelden ivm de hoeveelheid koffie. Toegang is gratis.
http://www.bikefeeling.nl
De lezing is getiteld "ik heb altijd gelijk"
Ik lach hem toe :)
maakt Gerrit Gaastra ook ultiem zorgeloze ligfietsen? :D
wellicht als je je portemonnee open trekt ;)
Jongens, niet zo flauw.... is toch leuk dat de goede man zijn tijd wil vrijmaken? Voor het productieproces en de filosofie die daar achter zit, heb ik altijd wel bewondering hoor.

Nee, geen aandelen, ik ben er niet eens bij.
Sluit me aan bij Travelmaster.
Als vergelijkbaar onderwerp door De Vakantiefietser wordt geplaatst geen enkele reactie, zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 5&p=175449 :wink: (of ligt het toch aan die negerzoenen)
misschien moet je dat ultiem zorgeloos niet als een feit presenteren, maar dat zal wel iets zijn met marketing ofzo :wink: sluit me verder aan bij travelMASTER
keesm54 schreef:Sluit me aan bij Travelmaster.
Als vergelijkbaar onderwerp door De Vakantiefietser wordt geplaatst geen enkele reactie, zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 5&p=175449 :wink: (of ligt het toch aan die negerzoenen)
Aan Hetty Willemsen kan het ook niet liggen.
Resteren vier gefrustreerde reacties op rij en geen moderator die optreedt.
Maar dat mannetje "staal is ideaal" met 2 berichten heeft zich waarschijnlijk speciaal hiervoor ingeschreven. De naam zegt al genoeg.
Uiteraard is er helamaal niets mis met een lezing. Als Gerrit Gaastra toevallig eens in de buurt een lezing geeft, lijkt mij dit zeker interessant om te bezoeken.

Maar mijn eerste ingeving bij de woorden "ultiem zorgeloos" is: dat is te mooi om waar te zijn! (zitten er bijv. ook ultiem zorgeloze spatboren op? maargoed, nu ga ik off-topic...)

Jeroen - is inderdaad soms 'gefrustreerd' als iets snel kapot gaat - Postema
Beetje trollen mag toch wel ;)

Prachtige fietsen overigens.
Al die reacties lijken nu juist een uitdaging om naar die presentatie van Gerrit Gaastra toe te gaan.
Ik neem aan dat vragen aan Gerrit zijn toegestaan.
Ik kan er helaas niet bij zijn

Zie onderstaand standpunt uit aug 2009 over een frame icm riemaandrijving

Terwijl het bij zuivere uitlijnfouten - de twee tandwielen draaien parallel aan elkaar, maar niet in hetzelfde vlak - nog mogelijk is deze te compenseren met behulp van opvulringen tussen de crank en de riemschijf dan wel tussen de achterste riemschijf en de naaf (wat voor de serieproductie echter te bewerkelijk is) is een hoekafwijking tussen de achteras en de trapas een probleem dat soms slechts met heel veel moeite valt op te lossen. En dit soort kleine afwijkingen is in de serieproductie, bij de huidige productietechnische stand, bijna onvermijdelijk. Je zult dit als fietser niet graag horen, maar een frame dat in alle opzichten perfect is uitgelijnd, is óf door toeval ontstaan (bij serieproductie) óf het resultaat van nauwgezet, tijdintensief werk van een high-end frameproducent die pietje precies werkt. Wij kennen geen frameproducent (en wij kennen een hele reeks van de beste) die in de serieproductie van fiesten, zelfs in de prijsklasse van een idworx Easy Rohler, zulke precisie kan garanderen die een deze riem nodig heeft.

Het nieuwe evo-frame voldoet dus wel aan deze eisen ??
jumbo schreef:Het nieuwe evo-frame voldoet dus wel aan deze eisen ??
Op zaterdag 11 mei om 14.00 uur kun je het persoonlijk aan Gerrit Gaastra vragen. Zie het eerste bericht. Laat die kans niet schieten.

Piet.
Er komt een leuke groep mensen zaterdagmiddag voor de lezing van Gerrit.
Er kunnen eventueel nog enkele mensen bij.
Het is gewoon erg bijzonder om Gerrit te horen spreken. Met een passie die je alleen vindt bij kleine bedrijven (zoals Bike Basics en ook Santos).
Beursgenoteerde bedrijven missen dat: een baas die zelf flink fietst en inhoudelijk technisch mee kan praten.
Zelfs al ben je geen idworx-fan; ga toch maar. Wedden dat je het daarna bent?

En ja, je kan hem vragen stellen over de nieuwe ontwikkelingen voor reisfietsen: schijfremmen en tubeless banden. En dan nog even doorgaan over de Pinion en de Bosch-motor :wink:
[deel verwijderd...]

Maar zonder dollen: interessant, want de Idworxen zijn doordachte fietsen, hoewel niet alle keuzes mij per se heel erg aanspreken. Helaas wat uit de buurt voor ondergetekende.
Gewoon die gast aan je vijanden lijst toevoegen zie je er niets meer van :)
Wimmert schreef:Gewoon die gast aan je vijanden lijst toevoegen zie je er niets meer van :)
Vijandlijst, nog nooit van gehoord?? "Staal is ideaal" kraamt alleen maar onzin uit. Kun je dit soort lui, die zich speciaal hiervoor inschrijven, niet gewoon een IP-block geven?
IP block gaan wij niet over en dan gaan ze weer ergens in een bieb oid trollen.

Klik gewoon op profiel en dan links boven vakje kan je iemand als vijand toevoegen.
Werkt super!
staan ze in de woestijn te roepen :)