Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietshulp Benjamins route naar Barcelona - Forum Wereldfietser

Fietshulp Benjamins route naar Barcelona

Hallo allen
In juli willen we in een 3 tal weken fietsen van Antwerpen naar Girona via de Benjamins route naar Barcelona. Gezien 3 weken ruim te ambitieus is voor onze fietservaring zoeken we naar mogelijke oplossingen om er toch te geraken.

- vertrekken van een meer zuidelijke bestemming (bv. Nancy, Dijon...)
- onderweg een aantal treinen nemen om wat tijd te winnen.

We willen absoluut in Girona geraken en van daaruit terugvliegen, dus "minder ver fietsen" is voor ons geen optie.

Als we willen vertrekken van bv. Dijon, zitten we met het probleem om daar te geraken (geen fietsbus/omslachtige treinverbinding/zeer dure vluchten/te ver om door vrienden te laten afzetten met auto)

Vorig jaar fietsten we de Hansreitsma route naar Rome waar we enkele keren gebruikt maakten van de trein (stukje in Duitsland, over de Alpen...) en dat ging prima!

Heeft iemand ervaring of tips om deze Benjamins route naar Barcelona in te korten?

bedankt alvast voor jullie feedback!
Frank
Afgelopen jaar ontmoette ik op de fietstocht naar Barcelona 2 Belgen die waren vertrokken uit Nancy. Zover ik mij herinner waren zij vanuit België met de trein naar Nancy gegaan.

Nancy - Girona is te doen in 3 weken, inclusief 2 rustdagen. Ik reed de wat zwaardere westelijke route via Le Puy (tot aan Le Puy had ik 10 dagen regen, dat maakte het er niet makkelijker op), de oostelijke route langs Lyon is iets makkelijker. Gemiddelde dagafstand is rond de 80 km.
Ikzelf fietste van Toul naar Tossa de Mar in 21 dagen.

Groet,

Arno