Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Engeland per ligfiets - Forum Wereldfietser

Engeland per ligfiets

Geïnspireerd door Walters ligfietsverhalen (zie dit topic) heb ik een fotoverslag van mijn laatste ligfietsreis door Engeland online gezet: Liggend door Engeland, never a dull moment.
Na 20 duizend ligfietskilometers (o.a. Ierland, Denemarken, Noorwegen, Tsjechië, Baltische Staten, Corsica en Pyreneeën) gaf deze tocht de doorslag om voortaan weer gebukt op een Santos verder te gaan, die er inmiddels ook al weer 20 duizend km op heeft zitten...

Afbeelding
Leuk verslag Kees. En mooie foto's. Je hebt mijn zin om deze zomer op 'het eiland' te fietsen alleen maar groter gemaakt!
In één woord fantastisch, geweldig, mooi verslag. Ik wil zo weer naar de UK!

Mvrgr, Erik

PS slechts weinige ligfietsen hebben het probleem van door zakken, zelfs niet als je ze boven de maximale belasting belaad.

Wijziging: PS
erikheijn schreef: PS slechts weinige ligfietsen hebben het probleem van door zakken, zelfs niet als je ze boven de maximale belasting belaad.
Het is ongetwijfeld een kleine minderheid, maar hoe klein en hoe de verhouding is t.o.v. bukfietsen weet denk ik niemand.

In ieder geval is mijn eerste ligfiets (van een bekende fabrikant) ook op die manier om het leven gekomen (ook net toen ik stopte voor een rood verkeerslicht). Dat is toen wel netjes afgehandeld geweest maar ik heb wel de indruk dat ligfietsen op dat gebied kwetsbaarder zijn (of waren) dan gewone fietsen. Het gegeven dat men niet met driehoeken in het kader kan werken zal daarbij vermoedelijk een rol spelen.

Renaat