door
mark999 » ma 03 jan, 2005 12:58
Marten schreef:Marco de Wit schreef:Marten schreef:
Ben je gek, die fietsen zijn niet ouderwets, die zijn degelijk
Het verhaal erbij is dat je je frame kunt laten lassen als het in Binnen-Mongolië kaduuk gaat. Tja ......
Dat lasverhaal is volgens mij wel ouderwets.
Tegenwoordig staat er in elke uithoek van de wereld een Tig-lasapparaatje.
Marco
Tuurlijk is dat lasverhaal ouderwets. Maar dat past goed bij het merk waar het over gaat
Bij de huidige dunwandige framebuizen is lassen volgens mij meer "ervoor zorgen dat je het frame pas thuis hoeft weg te gooien". En vlak DHL/UPS/TPG niet uit. Als je geen uitzinnige maten hebt, kun je in noodgevallen altijd nog wel een frame laten opsturen naar Bokkiewokkieland.
Alu/staal,
Lijkt me een hoop bla bla, hoe groot is de kans dat je een frame breekt (zonder gekheid!!) van een goed merk wel te verstaan
Het zal best wel voorkomen maar ik heb er nog nooit van gehoord, wel gebroken spaken, velgen, dragers en dergelijke zelfs incidenteel een voorvork...., dus hoe zwaar weegt dit argument en hoe groot is de kans dat je dan net op dat moment in Bokkiewokkieland
zit??? Ik ken mensen die jaren geleden een heuse "expeditie fiets"
kochten verder dan hun werk zijn ze er niet mee geweest laat staan in het terrein (want dat is slecht voor hun fiets
)!! Ze fietsen dus al jaren asfalt met relatief oncomfortabele 26 wielen met 45mm. brede banden (want deze moesten overal ter wereld gerepareerd/vervangen kunnen worden) i.p.v. lichter lopende 28 inch, tubus drgers waar nog nooit een tas aan heeft gehangen en het mooiste als het onverhoopt begint te regenen balen ze als een stekker omdat er geen spatborden op zitten i.v.m "vollopen" verder zit het stuur te laag en is het zadel te hard en te smal
. wat ik bedoel is; realiseer je goed waar je de fiets overwegend gaat gebruiken en neem dan eventueel zekerheidsfactor 1.5 (bijv. meer spaken, betere naven, naaldlagers in het balhoofd e.d. is nooit weggegooid!!) maar doe niet te veel concessies om overal ter wereld maar je fiets te kunnen/laten repareren als je daar toch nooit komt
, Succes