Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een lader voor notebook, camera-, AA- + AAA batterijen? - Forum Wereldfietser

Een lader voor notebook, camera-, AA- + AAA batterijen?

Bestaan ze al?

Ik ben een absolute leek op elektra gebied en hoop van de expertise op dit forum te leren. Vandaar mijn vraag. Bestaan ze al lichtgewicht (zonnen)laders die mijn volgende laders aankunnen:

- Batterijen lader >> input 240 volt en output 1.6 v voor 2.3 A (AA) en 0.95A (AAA)
- Camera lader >> input 240 volt en output 8.4V O.65 A
- Notebook lader >> input 240 V en output ?
Blanche schreef:Bestaan ze al?

Ik ben een absolute leek op elektra gebied en hoop van de expertise op dit forum te leren. Vandaar mijn vraag. Bestaan ze al lichtgewicht (zonnen)laders die mijn volgende laders aankunnen:

- Batterijen lader >> input 240 volt en output 1.6 v voor 2.3 A (AA) en 0.95A (AAA)
- Camera lader >> input 240 volt en output 8.4V O.65 A
- Notebook lader >> input 240 V en output ?
lijkt me een heilloze weg. Eerst 240 volt maken van die paar Volt die uit een zonnecel komt, en in de volgende stap die 240 Volt weer onmiddelijk omlaag transformeren
Ja dat dacht ik ook al maar er bestaan al laders voor de AA en AAA baterijen die met een (zonne)lader geladen worden. Dus ik dacht kom laat ik eens informeren of iemand al wat gezien/gelezen heeft. :wink:
Blanche, je zet me aan het denken, en misschien is http://www.profitec.info/Universal-Scha ... 40000.html misschien een deel van de oplossing, een schakelbare lader met USB. Wat je dan verder nog nodig hebt is het ding om je batterijen in te doen en weten tot hoever je mag gaan wat betreft het voltage. Het scheelt je in ieder geval 1 zwaar ding. Al komt er van de zon aardig wat energie er zijn volgens mij nog geen goede draagbare systemen op de markt die dit weten te benutten.
Wat betreft zonne-energie: