Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Supersnelle e-bikes. - Forum Wereldfietser

Supersnelle e-bikes.

Toevallig (of niet-toevallig) twee persberichten kort achter elkaar over de presentatie van supersnelle e-bikes.

"Koga ontwikkelt snelle E-bike als aantrekkelijk alternatief voor woon-werkverkeer

De Nederlandse fietsfabrikant Koga heeft een elektrische fiets ontwikkeld die trapondersteuning biedt tot 35 km/u. Deze is volledig in-house ontwikkeld op basis van de fluisterstille ION technologie van Accell.

Algemeen directeur Wouter Jager: “Met deze E-Xtension-S bieden we een gezond, sportief en milieubewust alternatief voor het autogebruik, met name voor woon-werkverkeer voor afstanden tot zo’n 25 km. Uitvoerige testen bij Koga hebben aangetoond dat deze E-bike zeer goed en veilig hanteerbaar is met een snelheid van 30 tot 35 km/u. Met een dergelijke snelheid voldoen we bovendien ruimschoots aan de wens van de consument voor een comfortabele, veilige en snelle E-bike.”

Voor dit type E-bike geldt de verplichte typegoedkeuring en deze zal dus voorzien worden van de in Nederland noodzakelijke blauwe kentekenregistratie.

Wat betreft de Nederlandse verkeersregels dient de gebruiker dezelfde regels te volgen die gelden voor snorfietsen. Helmgebruik is niet verplicht maar Koga zal in haar informatievoorziening wel aanbevelen om een fietshelm te dragen.

Wouter Jager: “We hebben dit concept al twee jaar geleden naar volle tevredenheid geïntroduceerd in Zwitserland en daarmee veel ervaring opgebouwd bij gebruik onder zware omstandigheden. Daaruit kwam onder andere naar voren dat de combinatie van een trapondersteuning tot 35 km/u en een batterij-inhoud van 500 Wh de fietser voldoende power en actieradius biedt. De E-Xtension-S is voorzien van schijfremmen voor een optimale remcontrole.”

Jager vervolgt: “We hebben gewacht met deze introductie aangezien we eerst meer duidelijkheid wilden over de wet- en regelgeving. Hoewel er andere producten zijn die nog harder kunnen, is uit ervaring gebleken dat een cruisesnelheid tussen 30 en 35 km/u het meest optimaal is voor de sportieve forens. De KOGA E-Xtension-S zal tijdens de Eurobike 2013 aan het publiek getoond worden.”

Koga

Koga is een premium brand met een sportief karakter. Opgericht in 1974 en sindsdien consistent werkend op basis van de bedrijfsfilosofie, waarin de ontwikkeling en bouw van handgemaakte, exclusieve, kwalitatief en technisch zeer hoogwaardige fietsen centraal staat. Continue innovatie en een intensieve relatie met topsporters en profteams in de internationale wielersport zijn de bouwstenen van het merk. Voor de ontwikkeling en kwaliteitsbeheer beschikt Koga over een eigen, uitgebreid Quality Center. Koga is een onderdeel van Accell-Group NV.

-EINDE BERICHT-"



én:

"Beste redactie,

Onderstaand vindt u het persbericht van D’Ieteren Power to Wheels over de nieuwe AVE SH6s. Met 45 km per uur zorgt deze E-bike voor supersonisch rijplezier.

Alle foto’s kunt u downloaden op:
http://www.vandevorstpr.nl/nl/press-roo ... e-bike.htm

=Persbericht=

Februari 2013

Supersonische E-bike

AVE introduceert de S-Pedelec SH6s 45 km/u

De S-Pedelic is de nieuwe categorie E-bikes. Voor mensen die houden van snelheid en comfort. Het Duitse merk AVE introduceert nu de SH6s, voorzien van de krachtige Bosch 45 S-motor 350W. Met 45 km per uur zorgt deze E-bike voor supersonisch rijplezier. De aandrijving van deze E-bike is direct op de trapas. De kracht van de fietser en de motor vallen hier samen, wat een heel natuurlijke ondersteuning geeft. Deze S-Pedelec is ook verkrijgbaar als snelle SH6s-29 met grote 29 inch wielen. Kijk voor meer informatie en verkooppunten op Go4Electric.net.

De motor en de accu van de AVE SH6s zijn dicht bij de trapas gemonteerd, waardoor er geen lange kabels of stekkers nodig zijn en de kans op storingen nihil is. Een ander voordeel is dat de plaatsing van de motor en de accu een laag zwaartepunt geeft in het midden van de fiets, de AVE SH6s bezit hierdoor ideale rijeigenschappen. Boschmotoren voor E-bikes komen in veel testen in Europa steevast als beste uit de bus.

Bosch 45 S-motor tot 45 km/u

Een sterke accu van 400 Wh biedt maximale motorprestaties en actieradius

Rock Shox Reba RLT voor veilige wielophanging

Specificaties AVE SH6s en SH6s-29

De S-Pedelec van AVE is voorzien van:

· Accu 36V / 400Wh, range tot 75 km

· Bosch Motor 350 W

· Shimano XT 10 versnelling

· Hydraulische Magura schijfremmen

· Vork: Rock Shox Reba RLT Full Suspension

· Bosch Intuvia-display met bestuurdersbediening

· Kleur: Dark Rock – Orange

· Uitvoering 26 inch: 26” x 15,5” – 26” x 17,5” – 26” x 19,5”

· Uitvoering 29 inch SH6s-29: 29” x 17,5” – 29” x 19,5”

Informatie

Winkeladviesprijs AVE SH6s en AVE SH6s-29: € 3.890,-.

Ga voor informatie en verkooppunten in Nederland en België naar Go4Electric.net.

Over D’Ieteren - Power to Wheels

D’Ieteren Power to Wheels is in 2010 opgericht om in te spelen op de groeiende vraag naar elektrische mobiliteit. Ze wil de consument van dienst zijn met hoogwaardige, Duitse kwaliteitsproducten en een uitstekend serviceapparaat. Het is een 100% dochter van het Belgische D’Ieteren, dat werd opgericht in 1805 en een belangrijke speler is in de mobiliteitsbranche. D’Ieteren is voor België exclusief importeur van de merken van de VW groep en Yamaha. Daarnaast is D’Ieteren actief in 33 landen met de Belron groep waartoe Carglass behoort."



Wat vinden gebruikers van dit forum van deze ontwikkelingen?
Wat een lelijke fiets! Die zou ik nevernooitniet aanschaffen.
Type fiets: goed.

Nu de voorlichting nog bij de dealer. Ik denk namelijk dat bij die snelheden een bromfiets- of motorhelm meer tot z'n recht komt dan een fietshelm.

Verder zijn 'niet alle fietsvoorzieningen' ( :wink: ) in het land ingesteld op deze snelheden. Maar goed, daarvoor heb ik al een voorstel gedaan. Afwachten of dit opgepikt gaat worden bij ANWB, SWOV en Min IenM.
Voor mensen die dagelijks op de fiets uit mijn regio naar Rotterdam of de Europort moeten een prima oplossing. Vraag me wel of je het nog een beetje warm krijgt.
ik vind het een slechte ontwikkeling, hoewel ik er niet verbaasd over ben. Ook in de ligfietswereld kom ik regematig nieuws tegen over gemotoriseerde fietsen.

Het past goed bij de steeds luier wordende mens die nergens verantwoordelijkheid voor wil nemen en niets op eigen kracht wil en kan doen. Dat het milieuvriendelijker en gezonder is, is alleen als je het met de automobiel vergelijkt. Maar ten opzichte van een echte fiets is het juist milieu-onvriendelijk en ongezond.

Kortom, ik vind het een trieste ontwikkeling.

(voor mensen met een lichamelijke handicap vind ik het wel een goede oplossing)
windinderugfietser schreef:Wat een lelijke fiets! Die zou ik nevernooitniet aanschaffen.
Ik vind hem niet lelijker dan de meeste fietsen die ik voorbij zie komen in het post-eens-een-foto-van-je-vakantiefiets topic. Daar staan ook gredrochten waar ik niet op gezien zou willen worden maar er is kennelijk een markt voor. Ik denk niet dat de looks van deze fiets zijn verkoopzijfers gaan tegenhouden. Misschien is het commercieel wel een goed idee. Zeker als je hier geen helm voor hoeft te dragen.
bergbeklimmer schreef: Misschien is het commercieel wel een goed idee. Zeker als je hier geen helm voor hoeft te dragen.
Op alles wat in NL met motortje boven 25 km/u komt zul je voorlopig een helm moeten dragen. Jammer voor je ultieme doelstelling in het onderschrift. :shock:
Leon
bert sitters schreef:Met 45 km per uur zorgt deze E-bike voor supersonisch rijplezier.
45km/h 'supersonisch'. Ik vraag me af in welk medium men verwacht wordt te gaan fietsen dan. Maar buiten dat overdreven taalgebruik weet ik niet zo goed wat ik er van vind. Ik vond het verschil tussen snor- en bromfietsen al onhandig; het verkeersbeeld wordt er niet bepaald voorspelbaarder op met zulke undercover racemonsters. Voor de gebruiker valt het denk ik niet mee om kleding te vinden die genoeg ademt en warm is bij 45km/h.
Wat betreft de milieuvriendelijkheid, dat ligt inderdaad aan de vraag wie hiervoor gaat kiezen in plaats van wat. Ik ben sowieso benieuwd wat er over een paar jaar gaat gebeuren met al die accu's die nu in auto's en fietsen worden ingebouwd en uiteindelijk kapot gaan of niet meer genoeg presteren. Maar als ik moest kiezen dan sta ik liever naast een maatpak-elektroracer voor het stoplicht dan naast een pruttelend brommertje.
urje schreef:Ik ben sowieso benieuwd wat er over een paar jaar gaat gebeuren met al die accu's die nu in auto's en fietsen worden ingebouwd en uiteindelijk kapot gaan of niet meer genoeg presteren.
Ondanks het pushen van de elektrische auto's, weet het elektrische team bij ANWB dat zelf ook nog niet... :roll:
Leon schreef:Op alles wat in NL met motortje boven 25 km/u komt zul je voorlopig een helm moeten dragen.
Leon
Als forensen daardoor geen e-bike zouden aanschaffen, hebben de betere lobbyisten daar een mooi klusje aan.
Mag ik hier dan fietsen ?
Afbeelding

De regels zijn immers gelijk zijn aan die voor een snorfiets.
Zie RAI :
Bestuurders van snorfietsen uitgerust met een verbrandingsmotor mogen het onverplichte fietspad slechts gebruiken met uitgeschakelde motor. Met andere woorden: een snorfiets uitgerust met, en aangedreven door, een elektromotor mag wel gebruik maken van het onverplichte fietspad.

Ik vraag me wel af of je ook zo`n blauwe plaat achter op je spatbord krijgt.
Ik hoop dat de wetgeving duidelijk wordt. Veiligheid staat voorop.
Wetgeving is duidelijk. Alles wat harder dan 25km/u gaat is een bromfiets.
Zelfs tuning is tegenwoordig mogelijk bij een E-bike !!!!

http://elektrischefiets-bert.blogspot.n ... 12-is.html
Waarom zou je? Je kunt gewoon een Flyer uit Zwitserland kopen.
Afbeelding
Als ik moet kiezen, maar voorlopig doe ik het nog even met alleen spierkracht, dan zou het deze Specialized worden. Maar ja, wel €5.500. Gewicht 21,5 kg.
Dit is toch geen fiets om mee naar je werk te gaan. E-bike is leuk voor a naar b en voor de rest heeft niets met fietsen te maken.
Jan Eleveld schreef:Afbeelding
Als ik moet kiezen, maar voorlopig doe ik het nog even met alleen spierkracht, dan zou het deze Specialized worden. Maar ja, wel €5.500. Gewicht 21,5 kg.
Maar wel met een motorfiets-kentekenplaat aan de linkerkant van de staande achtervork van deze motor. Inclusief een rijbewijs A1 voor de rijder, houderschapsbelasting en de verplichte verzekering motorrijtuigen. De plaats op de weg is rijbaan, inclusief betaald parkeren.

Piet.
Voor 5500 euro koop je een echte (tweedehands welliswaar) motorfiets. Ik zou met die specialized niet op de fietspaden willen rijden. Wel tussen de autos in de stad. Maar dan is het wel goed uitkijken. En dat van het betaald parkeren is onzin. Officieel is het wel verplicht maar ik betaal nooit voor mijn motor om te parkeren (zoals elke motorrijder overigens). Ik parkeer gewoon bij de fietsen in de stad en een bekereuring heb ik hier nog nooit voor gehad.
multiwgb schreef:Dit is toch geen fiets om mee naar je werk te gaan.
Ik vind hem er wel retecool uitzien.
PietV schreef:Maar wel met een motorfiets-kentekenplaat aan de linkerkant van de staande achtervork van deze motor. Inclusief een rijbewijs A1 voor de rijder, houderschapsbelasting en de verplichte verzekering motorrijtuigen. De plaats op de weg is rijbaan, inclusief betaald parkeren.
Piet.
Piet, je zet me weer met beide benen op de grond. :cry:
Leon
Ho ho, hij gaat max. 45km/u (met bijtrappen) met een maximaal vermogen van 0,25 kW. Het lijkt me dat rijbewijs AM voldoende is. Maar dat moet de typegoedkeuring bij RDW uitwijzen. Wat volgens mij weinig objectief is maar meer een overlegconstructie.