Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietspomp op vakantie - Forum Wereldfietser

fietspomp op vakantie

hallo,

ik vroeg me af welke fietspomp men meeneemt op vakantie, het makkelijkst is een grote pomp maar dat is natuurlijk veel te zwaar.

ik ben zelf van plan om met me mtb met wegbanden te vertrekken en op de plaats van bestemming over te gaan op me normale mtb banden, dat betekent dus dat ik vrij vaak banden moet wisselen en oppompen en aangezien we met z'n tweeën zijn moeten we 4 banden oppompen dit is met een klein minipompje zonder drukmeter niet te doen.

heeft iemand misschien een oplossing? korte voetpomp? minipomp met drukmeter?

gr,
Wottie
tankstation voor het grote werk en klein pompje voor lekke banden en bijpompen.

Sjirk
topeak road morph gebruik ik als pomp.
en travel contact als band die doet t prima op verhard en onverhard. Misschien heb ik als niet supergeoefende mtb er er andere eisen voor.
topeak road morph (edit: correctie, de mountain morph want die heeft een grotere buis en pompt dus meer lucht per keer), heeft een voetje + slangetje en houdt dus je ventiel en rug/arm redelijk heel. En blijft zelf ook heel. Wel niet al te licht en klein.
En voor het betere werk het autostation/fietsenmaker, frans ventiel met autoadapter. Oppassen dat je je band niet eruitblaast.
Voor meten bandendruk: kan met een variant van de Topeak of met een bandendrukmetertje (heb er zelf 1 van Schwalbe die gratis bij de binnenband kwam, klein + licht+ onnauwkeurig genoeg).
Ik gebruik zelf ook de Road Morph, maar ik denk dat dit een beter alternatief is: http://www.lezyne.com/micro-floor-drive-hp-hpg

Wellicht stap ik hier op over als mijn huidige pompje versleten is.

Groetjes,

Walter
Wij gebruiken ook een Topeak Road Morph in combinatie met een Schwalbe bandenspanningmeter.
Een perfect en compact pompje.
Het oude model ZEFAL, onder de bovenbuis.
Klein res. pompje Lezyne in de tas.

voor Frans ventieleke :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Gebaseerd op de kwaliteit en afwerking van de lezyne floor drive cnc die ik heb, zou ik net als walter voor de lezyne micro floor drive gaan. Ik heb nu een topeak turbo morph en die is mij te zwaar, daarbij is de manometer niet goed gekalibreerd.
Ik gebruik een traditionele lange Zefal HPX. Dat is een prima pomp. Helaas zijn bijna al deze pompen geoptimaliseerd voor het oppompen van smallere banden. Dus weinig lucht verplaatsen maar wel een hoge maximale druk. Ik heb hem nooit geprobeerd maar ik schat dat de Topeak Mountain Morph voor bredere banden de beste keus is.
Wim
waltertje schreef:Ik gebruik zelf ook de Road Morph, maar ik denk dat dit een beter alternatief is: http://www.lezyne.com/micro-floor-drive-hp-hpg

Wellicht stap ik hier op over als mijn huidige pompje versleten is.

Groetjes,

Walter
Fantastisch mooi licht pompje, echter neem ik hem niet (meer) mee op vakantie, voordat de band opgepompt is tot een acceptabele druk ben je wel even wat tijd en energie kwijt, voor mij dus weer de Zefal HpX in 40 slagen een 28" 37 mm op 4 bar.

Peter, die dan maar iets meer volume en gewicht mee neemt.
topeak road morph!
Bekijks tijdens het pompen van je band?:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=11237

mvg
Afbeelding

Ik rijd zo al 2,5 jaar rond met dit Lezyne Road Drive-pompje. Woon-werk, maar ook op fietsvakantie gaande van enkele weken tot enkele maanden. Het is nog lang niet versleten, 't is mijn enige fietspomp, en ik heb er al véél banden mee opgepompt. En niet alleen de mijne (want meestal ben uiteindelijk ik de enige met een werkende fietspomp).

Nee, ik hoef geen drukmetertjes of plastiek meer.

[edit: ik zie nu pas dat het voor een Mountainbike moet zijn, dan kan deze niet dienen denk ik.]
De Lezyne micro-floor-drive is er ook in de hv-versie voor dikke banden. Ik gebruik hem al jaren tot grote tevredenheid voor mijn 50mm supremes. Mtb-banden moet dus ook lukken, zeker als je niet verder gaat dan 5-6 bar (en dan stuiter je al behoorlijk :) ).