door
Johnh » di 26 mei, 2015 21:30
Ik heb de originele Waka Waka, en Waka Waka Power beide gebruikt op fietsvakanties.
De eerste is enkel een licht en kan als leeslamp tot kamerverlichting worden gebruikt, in een noodgeval ook als fietsverlichting. De Waka Waka power is een stuk veelzijdiger want het is naast een licht ook een oplader en powerbank.
Vorig jaar in Zweden gebruikt en afgelopen twee weken in Engeland. Kan bovenop een (Ortlieb) tas worden bevestigd waarmee je tijdens het fietsen kan opladen. Op een zonnige dag kun je hem helemaal volladen. Aan het eind/begin van de dag laadt ik dan mijn telefoon (gebruikt voor navigatie) er mee op die aan het eind van de dag meestal nog tussen de 50% en 70% energie heeft, dan kan je ook nog een camera mee opladen of de telefoon van mijn vriendin, soms ook tijdens het fietsen door de kabel te tas in te laten lopen.
Nadeel is de beperkte capaciteit van de interne accu, deze is niet genoeg om twee apparaten 100% op te laden, maar het is voldoende om ze draaiende te houden als je aan het wildkamperen bent of op campings verblijft zonder stroomvoorziening. De lamp is een extra bonus om de tent mee te verlichten of 's nachts de weg naar het toilet te vinden.