Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantiewiki volledig gereorganiseerd en uitgebreid - Forum Wereldfietser

Fietsvakantiewiki volledig gereorganiseerd en uitgebreid

Fietsvakantiewiki volledig gereorganiseerd en uitgebreid
(Vooral medewerkers landeninformatie gevraagd, zie verderop dit bericht)

Een ruime maand geleden is mij door het bestuur gevraagd of ik de Fietsvakantiewiki een nieuwe boost zou kunnen geven. Het bleek dat de wiki weliswaar prima was opgezet, maar dat door de vele aanvullingen over meerdere jaren de structuur wat verloren was gegaan. Ook waren er flink wat ontbrekende delen.
Sindsdien is in samenwerking met de Belgische sitebeheerder de wiki flink aangepakt. Hoewel het (voor kenners: css) design niet sterk veranderd is, is de onderliggende navigatiestructuur volledig vernieuwd en zijn er talloze toevoegingen gedaan en teksten geredigeerd, alles zonder de aanwezige informatie geweld aan te doen.
Neem een kijkje: http://wiki.wereldfietser.nl

Wat nu nog moet gebeuren is het op peil brengen van de landeninformatie. Heb je de afgelopen paar jaar in bepaalde landen gefietst? Doe dan mee! Je bijdragen worden zeer op prijs gesteld. Wil je meedoen dan kun je meer info vinden op de pagina Doe mee van de wiki. Je kunt na het maken van een account direct beginnen. Nb: het is een ander account als het account op het forum,je kunt wellicht dezelfde naam gebruiken. Als je vooraf of onderweg vragen hebt of het blijkt dat de ruwe tekst van de landeninfo die je wilt bewerken nog veel html-code bevat* neem dan contact op via wiki{apenstraatje}wereldfietser.nl

Nieuwe pagina's:
Een pagina over gezondheid en veiligheid bij de voorbereiding van je reis
Training, is het nodig?
Informatie over Fietsen met kinderen (met dank aan Wim)
Een volledige lijst met merken van fietsen die vakantiefietsen leveren in B en NL, met aantallen dealers en informatie over het assortiment
Een pagina over Tandems (met dank aan De Tandemclub)
Een pagina over ligfietsen (met dank aan eindgebruiker)
Meerdere pagina's over uitrustingsstukken
Een pagina over veiligheid onderweg
Tent opzetten voor dummies
Een pagina met uitleg over eten en drinken (naar een idee van een paar forumbijdragers)
Uitleg over koken op één pit
En talloze toevoegingen op andere pagina's.
Heb je ideeën: doe dan mee.

Informatie waar nog met name behoefte aan is:
* Hoe plan ik een wereldreis en hou je in de route over meerdere maanden rekening met hitte, regentijd, visaprobelemen etc? Toe te voegen op: http://wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Plannen
Enige toelichtingen:
* De Fietsvakantiewiki is in eerste instantie opgezet door onze Vlaamse vrienden van De Vakantiefietser. De wiki is via beide websites beschikbaar en de informatie erin is volledig identiek omdat het één systeem is, het uiterlijk is wel anders maar de functionaliteiten zijn dezelfde. Informatie dia via één van de websites wordt toegevoegd komt automatisch ook op de andere site terecht.
* De wiki wordt goed gelezen. De hoofdpagina wordt meer dan 10.000 keer per maand aangeklikt. Veel informatieve pagina's en landen waarover veel informatie gevraagd wordt (waaronder ook IJsland en China!) meer dan 1000x per maand. Alles bij elkaar loopt het aantal kliks dit kalenderjaar waarschijnlijk op tot meer dan een miljoen.

Veel leesplezier!

Leon
Inhoudelijk beheerder Fietsvakantiewiki (B/NL)
Voor overige contactinformatie zie de pagina Contact. A.u.b. niet via pb. Reacties mogen natuurlijk wel ook onder dit bericht.

* Htmlcodes als <br></br></span><color="ffffff"></div> etc. etc. moeten nog uit veel landeninfopagina's gehaald worden omdat ze het toevoegen van informatie belemmeren.
Bij het lijstje merken mis ik het grootwinkelbedrijf, bv. Decathlon en Rose. Deze hebben ook reisfietsen in hun assortiment. Zijn die bewust weggelaten?
Wauw! Complimenten! Wat een werk moet dat geweest zijn, heb niet alles gelezen maar het lijkt heel zorgvuldig te zijn gedaan.

Chapeau!
Goed bezig :wink:
Leon,

Compliment voor het vele werk,ziet er perfect uit. :D
Jan Eleveld schreef:Bij het lijstje merken mis ik het grootwinkelbedrijf, bv. Decathlon en Rose. Deze hebben ook reisfietsen in hun assortiment. Zijn die bewust weggelaten?
Nee, want de wiki is openbaar. Iedereen kan aanpassingen maken. Je bent dus helemaal vrij die toe te voegen. Je hoeft niet af te wachten tot iemand anders dat, al dan niet bewust, toevoegt of weglaat!

We houden 1 ding in het achterhoofd: het moet iets toevoegen voor onze leden, en/of die van de Vakantiefietser. Pure reclame zal dus zonder meer verwijderd worden. Voor de rest is alle input juist welkom. Maar dat laatste had Leon ook al geschreven, geloof ik.
Mooi werk Leon!!
Een actuelere wiki nodigt voor mij dan ook meer uit tot het toevoegen van info. Zeker als ik lees hoeveel die info wordt bekeken. Ik heb m'n eerste toevoegingen dan ook al gemaakt.
Hulde Leon, topwerk verricht! Er zal nu nóg meer gebruik van worden gemaakt.
Mooi zeg!

Ik heb 'mijn' fietsmerk toegevoegd.
Mooi werk. Het is de eerste keer dat ik een kijkje neem dus ik kan niet vergelijken met vroeger, maar het maakt alvast dat ik net iets minder gebruik zal maken van de zoekfunctie op het forum.
Dus dank je wel aan al diegene die al een actieve bijdrage hebben geleverd :)
Wat hebben jullie trouwens een leuk anti-spam filter gevonden!
Marianne schreef:Wat hebben jullie trouwens een leuk anti-spam filter gevonden!
Na de 100ste kat begint het wel te vervelen!
Zou trouwens leuk zijn dat links die hier worden aangeklikt in een nieuw tabblad worden geopend. Zoveel werk om dat aan te passen is het niet.

Verder, een mooie nieuwe frisse site.
wielkneus schreef:Zou trouwens leuk zijn dat links die hier worden aangeklikt in een nieuw tabblad worden geopend. Zoveel werk om dat aan te passen is het niet.
kun je zelf ook met een rechter muisklik
m-gineering schreef:
Marianne schreef:Wat hebben jullie trouwens een leuk anti-spam filter gevonden!
Na de 100ste kat begint het wel te vervelen!
Je hebt nu tegen de 50 katten aangeklikt, dus je kunt nog even vooruit. :wink:
Bedankt voor je bijdragen overigens :D
Leon
kun je zelf ook met een rechter muisklik
Dat snap ik, het is alleen gebruikersvriendelijker.
wielkneus schreef:
kun je zelf ook met een rechter muisklik
Dat snap ik, het is alleen gebruikersvriendelijker.
Nee, het is slechts vriendelijker voor de groep mensen die willen dat een link standaard in een nieuw tabblad opent.
Inderdaad, links horen altijd te openen in hetzelfde venster, vrijwel elke browser ondersteunt CTRL/SHIFT+ klikken op een link in een nieuw tabblad resp nieuw venster te openen.

Goed werk wat betreft die wiki, hoewel het volgens mij juist niet de bedoeling van een wiki is dat er één controllerende instantie is die zo nodig cencuur toepast, maar het zal wel iets met indekken zijn :wink:.
Als Moderator:
Ik heb, vanzelfsprekend, de helm-discussie afgesplitst van dit onderwerp en in een nieuw onderwerp geplaatst. Die staat hier.
Hier geen discussie meer over of de inhoud al dan niet correct is (die is binnen redelijke kaders zelf aan te passen, dus daar is ook geen noodzaak toe), maar alleen nog ideeën behandelen.
Gezien de ingreep ook maar gelijk 2 offtopic berichten verwijderd.
Matthie9000 schreef:Goed werk wat betreft die wiki, hoewel het volgens mij juist niet de bedoeling van een wiki is dat er één controllerende instantie is die zo nodig cencuur toepast, maar het zal wel iets met indekken zijn :wink:.
Dat gebeurt in iedere Wiki volgens mij.
Zo niet dan wordt het al gauw een rommeltje,
dus een beetje redactie/censuur kan zeker geen kwaad. :wink: