Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even voorstellen - Forum Wereldfietser

Even voorstellen

Na enkele reacties gegeven te hebben, zal ik mezelf ook eens voorstellen. Mijn naam is James 45 jaar en wil deze zomer de route van Benjaminse naar Rome fietsen.
Zo’n 14 jaar geleden hebben mijn vrouw en ik in een wilde bui wat lichtgewicht spul en 2 trekking fietsen gekocht om op fietsvakantie te gaan. Eerst wilden we in Nederland blijven maar na een weekje routes zoeken leek ons dat te saai. Dan maar naar de Ardennen maar het bleef regenen die zomer. Nu was ik inmiddels het boekje van Benjaminse gezien en deel 3 ,Florence –Rome leek ons geweldig. Dus hop de fietsen achterop de Panda en naar Florence. Een geweldige vakantie gehad maar het was veel te zwaar voor onze ongetrainde lijven. Dagen van 8 uur fietsen met gemiddelde van 5 km berg op. Rome hebben we nooit gehaald , vol blessures en open voeten. Gevolg mijn vrouw wilde nooit meer op fietsvakantie.

Inmiddels hebben we samen 5 koters op de wereld gezet dus dat naar Rome fietsen kwam er nooit meer van. Vorig jaar wilde ik mijn levensstijl aanpassen en ging op dieet. Ik bedacht mezelf dat daar wel een doel bij hoorde om naar toe te werken. En hop daar kwam Maastricht – Rome weer in mijn hoofd. Ik vertelde mijn vrouw van mijn wilde plan om alleen naar Rome te fietsen en dacht. ”Die schiet dat af “ Tot mijn stomme verbazing zei ze : Goed, de kinderen zijn nu wat ouder en je hebt het altijd nog willen doen dus ga nu maar.

Dus , het trainen is begonnen want conditie heb ik niet. Afgevallen ben ik inmiddels 17 kilo. Spullen bij elkaar scharrelen,( heb nog wel wat bewaard al die jaren) en ik heb inmiddels een fiets aangeschaft. En natuurlijk lezen op dit mooie forum.
De reis start eind mei en ik heb er 4 weken voor uit getrokken.
Veel succes. Het is een mooie route. 4 weken is overigens niet heel veel (550 km per week). Dit http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf al gezien ? Alles is net weer bijgewerkt naar de stand van 2013.
Wim
Wim, al gelezen en gebruikt ook. Je hebt al 1 mogelijke crash voorkomen :!: .

Ik had met behulp van de fietsenmaker, een nieuwe Giant gekocht. Ik moest gebruik maken van het fietsplan dus er was geen ruimte voor een (dure) vakantiefiets. Na flink wat mogelijkheden te hebben doorlopen kwamen op de we Giant. Een overjarig showmodel maar goed afgemonteerd, deore LX, wat in die prijsklasse verder niet voorkomt.

Eenmaal thuis kreeg ik pas in de gaten dat de fiets rollerbrakes had en dat iemand, jij dus, daar iets negatiefs over geschreven had. Verder kijkend op het internet las ik meer negatieve adviezen over de rollerbrakes. 2 dagen later ben ik terug gegaan naar de fietsenmaker met dit verhaal. Die legde het voor aan de eigenaar van de winkel en samen gaven ze hun fout toe. Ik heb toen een andere uitgezocht. Dus bedankt (ook namens de familie :wink: )