Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een nieuwe derailleur geplaatst - Forum Wereldfietser

Een nieuwe derailleur geplaatst

Ik heb net een nieuwe derailleur en kabel gezet op een gazelle spn 2 fiets het is een andere derailleur als de oorspronkelijke.
Als ik alles in draait komt de derailleur niet in de hoogste 2 standen, het wiel lijkt er recht in te zitten.
Wat doe ik fout ?
Achter of voor? Wat zat erop en wat heb je erop gezet? Wat voor cassette (aantal tandwielen en aantal tandjes), wat voor shifters?
Wim
Shimano Tiagra, het betreft een achter derailleur, ik heb er nu een Shimano Sora opzitten er staat ook 9 speed op.
Shifters zijn van shimano vlm ook Tiagra want denk dat heel de Gazelle SPN2 oorspronkelijk zo was afgemonteerd.
9 bladen heeft de casette en het grootste blad heeft 23 tandjes.
Als ik alles in draait komt de derailleur niet in de hoogste 2 standen
Je moet ook niet àlles indraaien, die schroefjes ter begrenzing (resp. H & L) zitten er nl. niet voor niks.. :lol:

Afbeelding

'techdoc'

google is your friend :shock:
Er zijn schroefjes om te vorkoemn dat de derailleur de ketting aan de buitenkanten eraf laat lopen. Daarnaast is er een B schroef om te zorgen dat de derailleur voldoende van de cassette af staat bij de grotere tandwielen.
Misschien helpt dit je: http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
Wim
grundig schreef:
Als ik alles in draait komt de derailleur niet in de hoogste 2 standen
Je moet ook niet àlles indraaien, die schroefjes ter begrenzing (resp. H & L) zitten er nl. niet voor niks.. :lol:
H en L zitten toch op het voor derailleur.

Als ik de voorsten van de schroefjes indraai gaat de derailler naar links echter niet ver genoeg om de laatste 2 bladen mee te pakken
Wim schreef:Er zijn schroefjes om te vorkoemn dat de derailleur de ketting aan de buitenkanten eraf laat lopen. Daarnaast is er een B schroef om te zorgen dat de derailleur voldoende van de cassette af staat bij de grotere tandwielen.
Misschien helpt dit je: http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
Wim
dank zal het even doorspitten.
Kijk gewoon in de shimano handleiding daar staat hoe je het moet afstellen.
Dank voor de tech info begrijp er nu iets meer van, ik heb van mijn mountainbike de derailleur gewisseld en die loopt nu, maar op de gazelle lijkt dat het wiel scheef op de ketting staat als die op de hoogste 2 bladen staat, ik had hem 2e hands gekocht en 1 keer opgefiets toen derailleur kapot ging, ik breng hem volgende maand naar de fietsenmaker, jammer want ik ga hem toch wegdoen maarja een fiets die niet loopt kun je niet verkopen.
Maar ik wordt er nu :arrow: :?: :evil: :? :!: :?: :( van.
cotweetje schreef:Dank voor de tech info begrijp er nu iets meer van, ik heb van mijn mountainbike de derailleur gewisseld en die loopt nu, maar op de gazelle lijkt dat het wiel scheef op de ketting staat als die op de hoogste 2 bladen staat, ik had hem 2e hands gekocht en 1 keer opgefiets toen derailleur kapot ging, ik breng hem volgende maand naar de fietsenmaker, jammer want ik ga hem toch wegdoen maarja een fiets die niet loopt kun je niet verkopen.
Maar ik wordt er nu :arrow: :?: :evil: :? :!: :?: :( van.
scheef derailleuroor?
is dat dat ding dat afbreekt zodat je niet een heel frame moet kopen, ik had hem schoongemaakt omdat die inderdaad wel heel erg naar binnenliep en xtra aangedraaid. Hoort die echt verticaal op het frame te staan of iets naar binnenlopend ?
Die hoort echt verticaal te staan. En van bovenaf gezien evenwijdig met de rijrichting.
Das mooi k met peren, valt er nog wat aan het frame te doen voor onder de 100 euro ? Of moet je het frame als verloren beschouwen ?
Vaak zijn die padjes te vervangen?
Of zit deze aan het frame gelast.

Edit:

Als ik het goed zie is je achterpad vervangbaar. Dus een nieuwe achterpad scorren en deze monteren. Let wel even op dat je er 1 voor de Gazelle koopt. Ze zijn namelijk allemaal net even anders.
http://www.gazelle-fietsen.be/nl-NL/Col ... w=250&as=1[/img]

Op deze site kan je hem misschien vinden:

http://www.derailleurhanger.com/
Nee die kan ik erafhalen.
Thanks ga effe zoeken.