Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Chili Argentinie Uruguay - Forum Wereldfietser

Chili Argentinie Uruguay

We hebben een fietstocht gemaakt door Vietnam, Cambodja en Thailand. Voor mijn vrouw haar 1e fietsvakantie, voor mij de 3e. We hebben in 16 dagen 750 km gefietst. Wat hebben we daar van geleerd? Redelijk vlak is belangrijk, dagafstanden ca 50 km, slapen in hotels/hostels/enz, bij voorkeur niet in een tent.

De keuze voor Zuid-Amerika staat vast, maar nog niet welk land. Wie kan ons enigszins helpen bij de keuze. Ik weet dat we de keuze uiteindelijk zelf moeten maken. Maar wat hulp kan geen kwaad.
In 2008 heb ik heel Uruguay rondgefietst. Een heel fijn fietsland, omdat er (met uitzondering van de kustregio en de regio Montevideo) maar weinig verkeer is. De bevolking is gastvrij, in ieder stadje heb je pensionnetjes en de wegen zijn over het algemeen goed te fietsen (vaak geasfalteerd, maar in de binnenlanden vaker gravel). Het enige minpunt is dat je in Uruguay weinig afwisseling hebt; bijna het hele land ligt bezaaid met kleine, korte heuvels en dus is het continu op en af. Het landschap kan dus soms eentonig overkomen, maar toch heb ik mij er nooit verveeld. :)
Vanuit Buenos Aires gaan er veerboten naar het nabijgelegen stadje Colonia in Uruguay. Ik kon in 2008 goedkoop en zonder problemen mijn fiets meenemen.
Wat zoek je qua landschap/mensen/uitdaging?

Ik denk dat je in Chili/Argentinië iets meer afwisseling hebt dan in Uruguay. Van het laatste land hoor ik ook vaak dat het wel ontzettend prettig is, maar misschien qua fietsen minder een 'uitdaging'.

Hou je van hoge passen, onverharde routes door het Andes gebergte, gletsjers, meren, hoge pieken, vulkanen... of liever glooiend en liefelijk.

Zoveel mooie dingen, zoveel keuzes! :)
Mijn vrouw heeft voor het eerst een fietsvakantie gedaan. We zijn van 10 t/m 30 dec 2012 gefietst van Ho Chi Minh City naar Trat in Thailand. Per dag ca. 50 km in flinke drukkende hitte. We willen best wel iets meer fietsen per dag, als de temperaturen wat lager zijn dan de 37-40 gr daar.
Beklimmingen zijn ook niet haar ding, dus een redelijk vlak land, niet superheet. Overnachten in hotels, hostels, en dergelijke. Eten kunnen we best zelf maken onderweg, als kopen geen optie is.
Dus wij denken dat Argentinie een goede optie is. En wat ik nog vergeet, we hebben ca. 3,5 week fietsen ter beschikking, we willen nog eindigen met een luxe week bij een lekker strand.
Zijn dat te veel eisen?
Je kunt ook de kust van Peru pakken. Al heb je dan (vooral) in het noorden soms een paar dagen woestijn zonder hostal en zul je rond Lima liever even met de bus gaan.
Die week aan het strand kan prima rond Trujillo (Noord-Peru) langs het strand Huanchaco, waar je ook kunt (leren) surfen: zelfs vanuit Californië komen surffanaten daar hun trucjes vertonen.