Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Update 01-05-2013 Proefkamperen / Bullitt - Forum Wereldfietser

Update 01-05-2013 Proefkamperen / Bullitt

Aangezien er weinig bekend is over de Bullitt als vakantiefiets dit draadje.

Bullitt Race in het oud Engels groen, Frame van gehard aluminium.

Lengte: 245cm
Breedte: 47cm
Gewicht: +/- 22 kg
Laadvermogen 100 kg
Voorvork: Staal + schijfrempunt
Voorwiel 20"
Achterwiel: Mavic MTB-velg breedte: ca. 24,3 mm / hoogte: ca. 21,2 mm
Voorband 20 x 20 x 1 3/8
Achterband: SCHWALBE MARATHON PLUS TOUR 26 x 2.1
Rem voor: -
Rem achter: SHIMANO SLX 160mm
stuur: 72cm
Handvatten: onbekend
Verstellers: SHIMANO Deore rapidfire
stuurpen: onbekend
Stuurdemper: 7 standen
Crankstel: kettingbladen: 44 - 32 - 22 (alu-staal-staal)
Cassette: SHIMANO (11-12-14-16-18-21-24-28-32)
Achterderailleur: SHIMANO Deore - Shadow
voorderailleur: Deore
Ketting: SHIMANO ketting CN-HG 93
Zadel: san marco
zadelpen: 400mm
Pedalen: shimano klikpedalen

Nog aanschaffen, of doen:
Voorderailleur
Voorwiel met schijfrem en naafdynamo.
Verlichting
Achterspatbord
Framebescherming
Vlinderstuur
Tas of afdekzeil voor de bagage (L +/- 80cm B 40cm a 50cm).

Nog opemerkingen, suggesties? Ik hoor het graag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog opemerkingen, suggesties? Ik hoor het graag.
Ik vraag me af op welke prijs je in het totaal uitkomt en hoeveel uren je in de opbouw gestoken hebt?

Ik heb immers - misschien ten onrechte - de indruk dat er heel wat geld te besparen valt door zelf de fiets op te bouwen. Dat is natuurlijk deels te verklaren is door de werkuren die de fietsenbouwer er anders zelf moet insteken, maar mogelijk wordt er ook wel behoorlijk doorgerekend bij de onderdelen.

En kan je ook meer vertellen over de gekozen wielen, banden, ...?

Renaat
Mooi nu nog kleuren foto's!
Ik vind het een prachtige transportfiets. Zelf staat hier thuis ook zo'n bakfiets...waar ik niet graag op rij, wegens een te rechtop houding, wat lomp, etc. Dit ziet er veel sportiever uit qua houding.
Welke bak of tas gaat er op, of blijft hij kaal en werk je met vastgesjorde tassen oid?
Revanho schreef:Ik vraag me af op welke prijs je in het totaal uitkomt en hoeveel uren je in de opbouw gestoken hebt?

Ik heb immers - misschien ten onrechte - de indruk dat er heel wat geld te besparen valt door zelf de fiets op te bouwen. Dat is natuurlijk deels te verklaren is door de werkuren die de fietsenbouwer er anders zelf moet insteken, maar mogelijk wordt er ook wel behoorlijk doorgerekend bij de onderdelen.

En kan je ook meer vertellen over de gekozen wielen, banden, ...?

Renaat
Hoi Renaat, Welke prijs hangt af waarmee je de fiets afgemonteerd. Ik denk dat als je voor dezelfde afmontage als LarryvsHarry kiest duurder uit bent omdat hun groot inkopen.

Voordeel zelfbouw: :lol:
Leuk om te doen
Precies zoals jij dat wilt
Unieke fiets
Als je geen haast heb via bv marktplaats nieuwe onderdelen voordelig kopen van andere zelfbouwers

Nadeel zelfbouw: :evil:
Duur gereedschap als je bv maar 1x ga bouwen
Vaak passen dingen niet omdat het een rare fiets is
Gaat een hoop tijd in zitten

Ik zal een nog lijstje maken van mijn afmontage.
k_a_r_e_l schreef:Ik vind het een prachtige transportfiets. Zelf staat hier thuis ook zo'n bakfiets...waar ik niet graag op rij, wegens een te rechtop houding, wat lomp, etc. Dit ziet er veel sportiever uit qua houding.
Welke bak of tas gaat er op, of blijft hij kaal en werk je met vastgesjorde tassen oid?
De fiets blijft kaal want ik ben een grammenjager :wink: Waarschijnlijk losse tassen met een bruin canvas doek er om heen. My Wishlist: bruine handvatten en een Brooks zadel.

gr
De eerste testritten zijn een feit. Fietst op de verharde weg sneller dan verwacht en houdt zich off-road ook erg goed :lol: Het sturen is wel ff wennen. Stuurdemper gemonteerd met 7 standen om de klappen op te vangen en te cruisen op snelheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog opemerkingen, suggesties? Ik hoor het graag.
Waarom voor geen rem?
Wimmert schreef:Waarom voor geen rem?
Omdat de standaardleiding te kort is (zie plaatje bovenaan)

:wink:
24 kg aan fiets en geen voorrem?

Ik vind het gedurfd. Zeker als je weet dat bij elk voertuig (auto, fiets, motor) ongeveer 80% van de remkracht uit de voorrem komt. Dat heeft voornamelijk 2 oorzaken. De voorrem is groter/krachtiger dan de achterrem. En de tweede reden is de zwaartekracht die er voorzorgt dat de druk op het voorwiel ligt bij het remmen. Het achterwiel heeft minder grip en remt daardoor minder goed. Wat gebeurt er bij deze fiets als in een afdaling onverwacht een haarspeldbocht tegenkomt?
Aha vandaar!
Ja een nadeel als een kabel aan 1 kant te kort is.
Nou ja, er zijn altijd nog voortanden waar je mee over het asfalt snelheid kunt minderen.
Het grootste nadeel van één rem is niet dat de remkracht te klein is. Ik heb 17 jaar gefietst met heel brakke remmen maar nooit het idee gehad dat het erg gevaarlijk was vanwege de remkracht. Ik kon er altijd remmend langsheen sturen als er iets was. ge4lukkig fietste ik toen nog geen echte heuvels - ik woonde in vlakker gebied.
Het grootste nadeel van één rem in de heuvels en bergen is dat als er één rem kapot gaat je géén rem meer hebt, en dan heb je wel een probleem.
Leon
Ik heb maar een vraag: Waarom?
Waarom een transportfiets? Heb je zoveel bagage die je anders niet mee kunt nemen?
Ik kan me heel wat handigere (lichtere) fietsen voorstellen.

Maar goed, what ever floats your boat denk ik maar....
Even uit m'n hoofd is men in Nederland zelfs verplicht 2 werkende remmen op een fiets te hebben.
Is dat wel zo? De traditionele fiets met alleen terugtraprem dan?
In Nederland is een goed werkende rem voldoende. België mag je met 1 rem niet in.
De fiets is nog lang niet af! Er komt nog een ander voorwiel in met schijfrem :!:

De vraag is met naafdynamo, daar ben ik nog niet uit?

Spat(waterdicht)? grote plassen 20" wiel en de Bullitt til je niet ff op.
Naafdynamo moet de batterij van canon 1Ds mark III kunnen opladen?

Nog tips waar ik een 20" voorwiel met schijfrem kan bestellen met of zonder dynamo?

Gr
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 14-02-2013
wetten.overheid.nl schreef:Artikel 5.9.38

Eisen
1.
Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende rem.

2.
Fietsen met uitsluitend velgremmen moeten zijn voorzien van twee goed werkende afzonderlijke remmen, waarmee twee wielen kunnen worden geremd.

Wijze van keuren
Lid 1 en 2: visuele controle.
Oftewel: in dit geval hóéft het niet. De meeste fietsen van forumdeelnemers dienen dus wel degelijk over 2 goed werkende afzonderlijke remmen te beschikken.
m-gineering.nl
arnob schreef:In Nederland is een goed werkende rem voldoende. België mag je met 1 rem niet in.
In Duitsland ook niet. Waarschijnlijk geld die regel wel in meer landen waar het een beetje heuvelachtig is. En die regel zal ook wel zo zijn achtergronden hebben.