Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsalarm. - Forum Wereldfietser

Fietsalarm.

Ik dacht gisteren op de fiets en wandelbeurs wel wat info te krijgen over fietsalarm apparaten maar kon weinig over vinden.
Zijn er op het Forum alarm gebruikers en zo ja welke soort of type gebruiken jullie.
Heb er één gevonden maar die kost maar 6 euro + 6,75 euro verzend kosten is zonder 9 v. baterij.
Maar deze lijk me niet veel bijzonders.
Ik hoor graag van jullie.
Klaas
kijk eens op de site van DX Dealextreme (dx.com) en zoek op bicycle alarm. Daar heb je voor weinig geld fietsalarm (van 6 tm 11 dollar) en dat wordt dan ook nog gratis verzonden. Ik heb die van 6 dollar en die doet het prima. Je moet nog wel een 9 volt batterij er bij aanschaffen. Als je er meer aanschaft krijg je ook nog korting!
wat dacht je hiervan:
http://veelminder.biedmeer.nl/Webwinkel ... nt=default

Een bewegingssensor. Ik heb er geen ervaring mee maar het principe klinkt goed. Een normaal slot + een sensor. Fiets op de grond leggen. En degene die ermee vandoor wil gaan, is of stokdoof of retedom.
Ik kan de DX variant (ook via Ebaai) aanbevelen voor zijn prijs en de lol van het bestellen. Kost niets en houdt het wel een paar jaar vol. Kan niet zo heel goed tegen de regen maar als je wat siliconenkit oid op de naden aanbrengt gaat het beter.
Is dezelfde als die van de Kruidvat/het internet (biedmeer) zoals hier op het forum vermeld. En gelukkig veel goedkoper en thuisbezorgd (wel even een maand wachten).

Nadelen zijn hier en op het internet te vinden maar vallen in de praktijk voor mij reuze mee (batterij verwisselen, waterbestendigheid, herrie, gevoeligheid).

Ik gebruik hem met een oplaadbare batterij, afgekit, en aan mijn zadelpen gemonteerd (enige plaats op mijn fiets waar hij nog erop past). En ik heb geen slot meer, het alarm moet het doen en doet het ook tot nu toe :D .