Hoi allemaal,
Ik wil eens kijken of een fietsvakantie voor mij is weggelegd. Er zijn echter zoveel fietsen dat ik door de spaken het wiel niet meer zie. Ik vond hier op het forum een lijst met vragen waar jullie je advies op kunnen baseren. Ik ben op zoek naar een 2e hands fiets door mijn gelimiteerde budget. Zouden jullie suggesties kunnen doen van 2e hands, oudere modeletjes die ik in de gaten moet houden op marktplaats ed.
Zou erg van pas komen! Bij voorbaat dank
------------------------------------------
* Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Ik wil de fiets gebruiken voor een zomervakantie en in de toekomst misschien voor wat weekendtrips
Ben je zeker dat je de fiets veel gaat gebruiken, of is het meer een testfiets om te zien of fietsvakanties je wel bevallen?
Het is meer om te zien of een fietsvakantie iets voor mij is. Vroeger fietste ik heel veel (meer dan 200km per week) maar nu ik studeer niet meer helaas, ik vond het altijd prettig om te fietsen naar school en in het weekend. Zo is dit idee ontstaan!
* Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Ik trap wel lekker door, maar niet dat het zweet op mijn voorhoofd staat
* Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Vind ik een lastige vraag, ik denk niet sportief. En zeker geen MTB achtige houding
* Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Ja liever wel, ik fietste vroeg vaak ’s nachts en ’s avonds en merk dat je dan lekker rustige kilometers kan maken, dus ja
* Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Wel onverhard, maar niet heftig. Denkend aan schelpenpad/gravel met kiezels
* Waar gaan de vakanties naar toe?
Nog niet bekend, ik denk aan OF frankrijk OF denemarken OF (Ja iets heel anders; Engeland)
* Wat voor vakanties worden dat?
Het wordt al dan niet legaal wildkamperen
* Je lichaamslengte
Om en nabij de 180cm, binnenbeenlengte +/- 80cm (gemeten)
* Je gewicht
70-75kg
* Je lichaamsbouw.