Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets en trein Valencia naar Teruel - Forum Wereldfietser

fiets en trein Valencia naar Teruel

Ik stuit op tegengestelde berichten omtrent de fiets op de trein meenemen van Valencia naar Teruel.

Kan iemand uitsluitsel geven? ik vertrek ergens tweede helft maart.

Misschien Bert wel

Dank
Rob W
alime schreef:Ik stuit op tegengestelde berichten omtrent de fiets op de trein meenemen van Valencia naar Teruel.

Kan iemand uitsluitsel geven? ik vertrek ergens tweede helft maart.

Misschien Bert wel

Dank
Rob W
Helaas rijden er nu tussen València en Teruel alleen maar treinen waarin géén fietsen meekunnen.
Bert,
en bussen zeker ook niet ?
Rob W
Volgens de website van Renfe kunnen in treinen van Media Distancia fietsen mee en daarvan is hier, voor zover ik weet, sprake.
Zelf ben ik circa 2005 met deze trein gereisd en toen konden fietsen in elk geval mee.
In Alsa-bussen kunnen als regel ook fietsen mee, maar tussen Teruel en Valencia rijdt geen rechtstreekse bus.
Hi,

Er kunnen wel fietsen mee. In mei stuk gedaan van teruel naar valencia per trein met 2 fietsen.

Groet Rob
rvdh schreef:Hi,

Er kunnen wel fietsen mee. In mei stuk gedaan van teruel naar valencia per trein met 2 fietsen.

Groet Rob

Helaas vinden en er in december altijd veranderingen plaats in de dienstregeling.
Er rijden op dit traject tussen station València-Nord en Teruel nu dagelijks drie INTERCITY-treinen. Dit zijn Largo Distancia treinen richting Huesca. Daarin kunnen géén fietsen mee.
Er gaat 's avonds wel een Media Distancia trein, maar dit is een T.R.D. Dit is de enige Media Distancia trein waarin géén fietsen meekunnen!
Misschien is in Teruel beginnen eind maart ook wel iets te fris nog. is er wellicht iemand met de fiets in de trein gestapt na December?

Mijn bedoeling is rondje Spanje. Ik kan ook in Malaga beginnen (misschien qua weer wel beter), dan Seville, min of meer zilverroute, min of meer El Cid en dan via Benjaminse naar Sevilla via rondje Andalusie naar Malaga.

Rob W
Hoi Rob,
Eind maart is zo vroeg niet hoor. Maar als je in het voorjaar begint is het voor een rondje Spanje ( 8) ) aantrekkelijker om zo zuidelijk en laag mogelijk te beginnen en later zo noordelijk en hoog mogelijk te eindigen. Teruel is dan geschikt om een ronde Spanje met de klok mee te eindigen. Ik heb vorig jaar in het gebied 100 à 300 km NW van Teruel gefietst en het was daar duidelijk aangenamer in de zomer dan in het zuiden, wat geen toeval is maar komt door de hoge ligging (overnachtingen op 900 - 1100 m) en de vrije ligging ten opzichte van noordwestenwinden.
Leon
Van Valencia naar Teruel kun je natuurlijk ook fietsen in een dag of 4. De Via Verde Los Ojos Negros is er speciaal voor. Hoe hoger je komt hoe kouder het wordt.
Ik moet Bert weerspreken wat betreft de Intercity. Dit is een Media Distancia trein en fietsen mogen mee (3 of 6 fietsen).
De officiële informatie van Renfe is soms wel wat summier en achterhaald. Op deze website staat de nodige actuele info:
http://bicisaltren.conbici.org/?p=1043
Ok dank jullie wel.
Bij nader inzien (ook al zouden er treinen+fiets rijden) vertrek ik vanuit Malaga.

Op andere routes heb ik twee maal de Ojos Negros gedaan. Bijzonder mooi.
Rob W
Jan Eleveld schreef:Van Valencia naar Teruel kun je natuurlijk ook fietsen in een dag of 4. De Via Verde Los Ojos Negros is er speciaal voor. Hoe hoger je komt hoe kouder het wordt.
Ik moet Bert weerspreken wat betreft de Intercity. Dit is een Media Distancia trein en fietsen mogen mee (3 of 6 fietsen).
De officiële informatie van Renfe is soms wel wat summier en achterhaald. Op deze website staat de nodige actuele info:
Inderdaad: sind augustus 2012 valt de Spaanse INTERCITY onder de categorie MD (Media Distancia) met 3 fietsplaatsen per treinstel. Als er twee gekoppelde treinstellen zijn, dan zijn er 6 fietsplaatsen. Een INTERCITY-trein gaat uit het zuiden van Murcia via València, Teruel, Zaragoza naar Huesca in het noorden tot bijna aan de voet van de Pyreneeen.
Hoi Bert,

Inmiddels Sevilla - Sant d C. gedaan (deels) via jouw boekje. Nogal wat N wegen met brede schouders zijn nu bijzonder rustig doordat er autovia's in de buurt gekomen zijn. Prachtige route!
Door niet aangekomen bagage (wel de fiets) moest ik improviseren en de route onderbreken.
Blijft mijn plan om in Teruel te beginnen en o.a. via Benjaminse naar zuiden te gaan en daar rond te rijden.
Wel of geen fietsen in trein / bus van Valencia naar Teruel?
(Ik heb die Ojos Negros route twee keer bergafwaarts gefietst en ga hem niet bergopwaarts fietsen)
Rob W
Deze vraag is inmiddels toch duidelijk beantwoord? Lees nog eens alles na wat hier over is gezegd.
bert sitters schreef:
Jan Eleveld schreef:Van Valencia naar Teruel kun je natuurlijk ook fietsen in een dag of 4. De Via Verde Los Ojos Negros is er speciaal voor. Hoe hoger je komt hoe kouder het wordt.
Inderdaad: sind augustus 2012 valt de Spaanse INTERCITY onder de categorie MD (Media Distancia) met 3 fietsplaatsen per treinstel. Als er twee gekoppelde treinstellen zijn, dan zijn er 6 fietsplaatsen. Een INTERCITY-trein gaat uit het zuiden van Murcia via València, Teruel, Zaragoza naar Huesca in het noorden tot bijna aan de voet van de Pyreneeen.
De 'als' in het antwoord van Bert kan inhouden 'indien' , dus onder de voorwaarde dat de trein gaat met één treinstel (3 plaatsen)of 'twee gekoppelde treinstellen' (6 plaatsten) maar ook 'wanneer' dus het moment dat de trein gaat.
Dus Bert of Jan: wordt er bedoeld 'indien' of 'wanneer' ?

inderdaad: van de site word er niet veel duidelijker
Rob W