Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervangen 0.9 mm Rohloff Kabel - Forum Wereldfietser

Vervangen 0.9 mm Rohloff Kabel

Hoi allemaal,

Ik heb me rot gezocht maar kan het niet vinden.
Hoe vervang je de 0,9 mm kabel van een interne schakelbox?
Ik weet dat er een easy set is. Maar ik zou graag willen weten hoe ik hem kan vervangen zonder easy set. Ik vind wel vele beschrijvingen van de "normale" kabel. Maar niet een beschrijving van de 0,9 mm kabel.

Wie heeft een linkje voor me?
Thanks...
Als ik je een tip mag geven: koop eerst een easy set. Vervang de interne schakelkabel preventief. Koop daarna een losse kabelset en maak daarvan zelf weer een easy set. Aan de keukentafel is dit makkelijker dan onderweg.

Ik heb de bij mij de interne schakelkabel bij 15.000 km vervangen. Zo op het eerste gezicht leek er niets aan de hand te zijn maar er bleek toch 1 draadje gebroken te zijn.
johankoning schreef:Als ik je een tip mag geven: koop eerst een easy set. Vervang de interne schakelkabel preventief. Koop daarna een losse kabelset en maak daarvan zelf weer een easy set. Aan de keukentafel is dit makkelijker dan onderweg.

Ik heb de bij mij de interne schakelkabel bij 15.000 km vervangen. Zo op het eerste gezicht leek er niets aan de hand te zijn maar er bleek toch 1 draadje gebroken te zijn.
En als je een schakelkabel koopt: de uitgebreide Rohloff handleiding is het grootste ding in het zakje
Ik ga het nu nog niet doen.
Maar was gewoon nieuwsgierig.
Ik denk dat ik heel erg de mist in ga met dat 1/4 wikkelen gebeuren.
Ga denk gewoon zo'n setje kopen om is te kijken hoe en wat.
Altijd leuk voor een regenachtige dag :)
M276 schreef:Ik ga het nu nog niet doen.
Maar was gewoon nieuwsgierig.
Ik denk dat ik heel erg de mist in ga met dat 1/4 wikkelen gebeuren.
Ga denk gewoon zo'n setje kopen om is te kijken hoe en wat.
Altijd leuk voor een regenachtige dag :)
steek de kabelrol op een 8mm inbus, je hebt dan houvast.
Als je een hele vroege naaf hebt moet je even checken of die wel easy set compatibel is
Zo'n easy set heeft ook een nieuwe kabelrol + Kunststof cilinders met kabelgeleider.
Maar om een easy set zelf te maken heb je die dus eigenlijk ook nodig.
Maar ik kan die nergens vinden.

Wie weet waar je die dingen kan kopen?
Eerst koop je deze:

http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1372

Dat is de easy set.

Als je de interne schakelkabel vervangen hebt kun je met de onderdelen daarvan en deze set, http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1371, weer een nieuwe easyset maken.

Succes
Ja dat begrijp ik. Maar ik wil dus zelf een easyset maken voordat ik de mijne hoef te vervangen. Daar heb ik dus die onderdelen voor nodig.
Ik wil dus juist niet eerst een easyset kopen. Maar er gelijk 1 zelf maken.
Ok, duidelijk. Ik ben een beetje traag van begrip. Nu snap ik dat je die onderdelen niet kan vinden.
johankoning schreef:Ok, duidelijk. Ik ben een beetje traag van begrip. Nu snap ik dat je die onderdelen niet kan vinden.
De onderdeeltjes zijn ook los leverbaar, kost alleen 34.35 ;)
Hahhaah ja dat zat er wel dik in.
Dan maar eerst een easy set :)
johankoning schreef:Als ik je een tip mag geven: koop eerst een easy set. Vervang de interne schakelkabel preventief. Koop daarna een losse kabelset en maak daarvan zelf weer een easy set. Aan de keukentafel is dit makkelijker dan onderweg.

Waarom preventief vervangen? Ik heb zo'n easy set bij me en vervang 'm wel als ie kapot gaat. Huidig kabeltje zit al op 25.000 km. De klus lijkt me niet moeilijker dan het plakken van een band en die tijd moet ik ook nemen als het gebeurt.

Sjirk