Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de trein terug van Sete naar Bordeaux - Forum Wereldfietser

Met de trein terug van Sete naar Bordeaux

Beste Fietsers,

Ik wil eind april de roete gaan fietsen Langs het Canal du Midi en het canal de Garonne. Ik was druk bezig om een terin of vlught te boeken maar ik zou het liefst met de auto naar Bordeaux rijden en dan vanaf Ste weer de trein terug pakken naar Bordeaux. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand een goede veilige parkeerplek in Bordeaux ?
\
Groet Jeroen
jeroents schreef: ... maar ik zou het liefst met de auto naar Bordeaux rijden en dan vanaf Ste weer de trein terug pakken naar Bordeaux. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand een goede veilige parkeerplek in Bordeaux
Al deze info staat in de gids Fietsen langs het Canal du Midi: http://www.canaldumidi.nl
Even buiten Bordeaux in Sadirac is een plek waar je veilig en gratis je auto kan parkeren.
jeroents schreef:Beste Fietsers,

Ik wil eind april de roete gaan fietsen Langs het Canal du Midi en het canal de Garonne. Ik was druk bezig om een terin of vlught te boeken maar ik zou het liefst met de auto naar Bordeaux rijden en dan vanaf Ste weer de trein terug pakken naar Bordeaux. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand een goede veilige parkeerplek in Bordeaux ?
\
Groet Jeroen
Er gaan vier keer per dag Intercités van Sète naar Bordeaux. Om 8:17, 10:16, 12:11, 16:17. Kan in de weekenden wel anders zijn. De reistijd is ruim 4 uur. Fietsen kunnen mee in de Intercités, maar je moet wel reserveren. Kost 10 Euro. Per rijtuig zijn er een paar fietsplaatsen.
Zie de Franse treinplanner. Let op het fietspictogrammetje: http://www.voyages-sncf.com/billet-train/horaires

Overigens kun je ook vanaf Rijsel en Parijs naar Bordeaux met TGV's waarin de fiets meekan. Lijkt me een stuk aantrekkelijker dan dat hele eind met de auto moeten doen.
Als je snel boekt voor de TGV, heb je kans voor een voordelig tarief. Je hebt dan niet al die kosten voor tolwegen.
Beste Bert, bedankt voor de info. Ik heb een treireis overwogen maar deze kost wel 12 uur vanaf utrecht met 4 keer overstappen en in Parijs moet ik dan van het ene naar het andere station fietsen. Terug vanaf Sete is het echter 1 1/2 dag reizen met de trein vandaar dat ik nu de auto overweeg.
jeroents schreef:Beste Bert, bedankt voor de info. Ik heb een treireis overwogen maar deze kost wel 12 uur vanaf utrecht met 4 keer overstappen en in Parijs moet ik dan van het ene naar het andere station fietsen. Terug vanaf Sete is het echter 1 1/2 dag reizen met de trein vandaar dat ik nu de auto overweeg.
Je hoeft niet via Parijs. Er gaat een rechtstreekse TGV met fietsenruimte van Rijsel naar Bordeaux. Je kunt van Sète eerst terug naar Bordeaux. Dat ritje moet je ook doen als je met de auto gaat.
bert sitters schreef: Overigens kun je ook vanaf Rijsel en Parijs naar Bordeaux met TGV's waarin de fiets meekan. Lijkt me een stuk aantrekkelijker dan dat hele eind met de auto moeten doen.
Frankrijk kun je uitstekend doorkeutelen via de N wegen. Je ziet nog eens wat, en als je eerst weer genoeg rotondes gehad hebt ga je lekker een uur op een terras hangen of een boulangerie plunderen.
Lijkt me een stuk aantrekkelijker dan dat hele eind in een razende buis opgesloten te zitten
m-gineering schreef:
bert sitters schreef: Overigens kun je ook vanaf Rijsel en Parijs naar Bordeaux met TGV's waarin de fiets meekan. Lijkt me een stuk aantrekkelijker dan dat hele eind met de auto moeten doen.
Frankrijk kun je uitstekend doorkeutelen via de N wegen. Je ziet nog eens wat, en als je eerst weer genoeg rotondes gehad hebt ga je lekker een uur op een terras hangen of een boulangerie plunderen.
Lijkt me een stuk aantrekkelijker dan dat hele eind in een razende buis opgesloten te zitten[/quote

Alsof die N-wegen zo aantrekkelijk zijn? Wat zie je daar behalve vrachtauto's die het betalen voor de tolwegen willen ontwijken? In die "razende buis" schiet een wereld met koolzaadvelden en zonnebloemen je voorbij. Je belegd stokbroodje eet je gewoon vanaf je stoel. Wil je wat uitgebreiders, dan zoek je de restauratie op. Je kunt zonder problemen ook een wijntje bij je maaltijd nemen. Ben je even uitgekeken naar buiten, dan klap je je laptop open en gaat aan het werk. Een boek openklappen kan natuurlijk ook.
Jeroents ziet al op tegen 12 uur reizen. Van Utrecht naar Bordeaux is het 1050 km. Hoe lang is hij onderweg volgens jouw methode van rotonde naar rotonde? Ik gebruik mijn tijd liever om mij écht prettig te verplaatsen en écht wat te zien onderweg: dat is op de fiets.
m-gineering schreef:Frankrijk kun je uitstekend doorkeutelen via de N wegen.
Je bedeolt waarschijnlijk de recht uitgevallen D-wegen. Op de echte N-wegen - dit zijn er niet zo heel veel - wil je heus niet fietsen, ook dit zijn regelmatig wegen met 3 à 4 stroken, vangrails etc.
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef:Frankrijk kun je uitstekend doorkeutelen via de N wegen.
Je bedeolt waarschijnlijk de recht uitgevallen D-wegen. Op de echte N-wegen - dit zijn er niet zo heel veel - wil je heus niet fietsen, ook dit zijn regelmatig wegen met 3 à 4 stroken, vangrails etc.
Leon
Vast wel, navigatie maakt lui! :D
Michael W schreef: Even buiten Bordeaux in Sadirac is een plek waar je veilig en gratis je auto kan parkeren.
Is die plek wat te specificeren ? (Adres, locatiekenmerk, coordinaten o.i.d.)
keesm54 schreef:Is die plek wat te specificeren ? (Adres, locatiekenmerk, coordinaten o.i.d.)
Sadirac, Chambre d'hôte Le Vélo Vert, Monsieur Francis Kraps, Chemin de Darrigaut 30, gratis plek om de auto te parkeren aan het begin van de fietsvakantie,  tel: 0556306326. Uiteraard alleen als je daar ook overnacht.
http://www.chambres-hotes-velovert.com/presentation.php

Afbeelding

Zo voldoende ? 8)
Dag Allemaal,

Verleden jaar zijn we vertrokken vanuit Sadirac.
Je vertrekt vanop de parking van de B-B, het fietspad ligt bijna aan zijn deur.
Onze wagen stond nog op de zelfde plaats zoals we hem hebben achter gelaten.
Het routeboekje is het kopen waard. En vanuit het station van Bordeaux naar Sadirac is een makkie.

Mvg,
Roeca

Ook naar de Nordkapp gefietst en terug.
Bedankt voor de info (1 van de adressen uit het boekje dus :wink: )
keesm54 schreef:Bedankt voor de info (1 van de adressen uit het boekje dus :wink: )
Blz. 155 ja :wink:
wij zijn in monsiac begonnen en naar bordeaux gefietst.
De auto hebben we op de camping achter gelaten op de parkeerplaats.
Op de terug weg zijn we met de trein gegaan.
met 2 fietsen en kinderkar

Het vervoer was geen probleem.
Nadeel is dat veel stations geen lift of gelijkvloerse overgang hebben.

Afbeelding
Geluk was de nood ingang open.
Bedankt voor de info allen. We zijn weer wat wijzer.
Ik ben overigens van plan om ergens vanuit omgeving Mimizan/Arcachon waar ik al (mogelijk) verblijf met de auto naar een plek Bordeaux-Toulouse te rijden en van daaruit te gaan fietsen naar het oosten. En na enige dagen (kan gedeelte traject of gehele traject zijn) terug te keren met trein naar auto.
Afhankelijk van afspraken met bekenden kan het vertrek ook nog ten zuiden van Montauban zijn, als dat zo is dan starten we de route ergens bij Montech/Toulouse richting het oosten.
Dus parkeren bij B&B o.i.d. waar ik overnacht, is in principe niet aan de orde.
keesm54 schreef: Afhankelijk van afspraken met bekenden kan het vertrek ook nog ten zuiden van Montauban zijn, als dat zo is dan starten we de route ergens bij Montech/Toulouse richting het oosten.
Canal de Montech van Montauban naar het Canal de Garonne is ook in de routebeschrijving opgenomen. Dus gewoon in Montauban starten kan ook. :wink: