Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TV serie: Dangerous Roads - Forum Wereldfietser

TV serie: Dangerous Roads

Vanavond 21:20 op BNN NED 3 de BBC serie World's most Dangerous Roads
http://www.nederland3.nl/programma/dangerous-roads-1
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01kv6nq
De tovenaar schreef:Vanavond 21:20 op BNN NED 3 de BBC serie World's most Dangerous Roads
http://www.nederland3.nl/programma/dangerous-roads-1
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01kv6nq
Bedankt voor de tip.
Zo te zien begonnen ze niet met de tweede serie zoals fout was aangekondigd maar met de eerste:

NB Deze 4WD roadtrip serie heeft weliswaar niet met fietsen te maken maar gaat wel over leuke fietsweggetjes 8)
De tovenaar schreef:... maar gaat wel over leuke fietsweggetjes 8)
Had je wilde plannen dan ? :wink:
Die gevaarlijk weg in Alaska van gisterenavond lijkt mij géén pretje om op te fietsen.
Snap ook niet wat al die fietsers daar op die Dalton highway te zoeken hebben, Prudhoe Bay is denk ik de Noordkaap van Amerika maar dan zonder mooie natuur en een lelijke pijpleiding.
De volgende afleveringen worden wel interessanter. Voor wie niet kan wachten, hier is de aflevering van Nepal: :wink:

De tovenaar schreef:Nepal
Afgezien van de vrachtauto's en auto's zijn de verschillen met de paden hier in het bos niet erg groot. Het is op dit moment even modderig. De bergen zijn 100x zo hoog, dat wel :D
Leon
bert sitters schreef:Die gevaarlijk weg in Alaska van gisterenavond lijkt mij géén pretje om op te fietsen.
Europese fietsers zijn daar ook al geweest, maar waar ze het meeste last van hadden waren die kleine vliegende krengetjes . . . mij niet gezien daar, het is geen pretje!
Vanavond aflevering Peru: van Andes naar Amazone. Peru is al een stuk interessanter om op fietsreis/-vakantie te gaan. Heeft allerlei typen omgevingen te bieden, van woestijn, via hooggebergte naar jungle. Het uiterste noorden (omgeving Tambo Grande, Piura, Sullana, Suyo, etc.) is wellicht zelfs als een soort savanne te omschrijven.

Ik zit dus lekker voor de buis vanavond!
Ook nog te zien op uitzending gemist of youtube:

been there....done that :lol:
Ja, voor de doorgewinterde slechte-wegenfietser was er weinig nieuws, maar wel mooi om te zien. Ik vond het commentaar in de eerste 45 minuten een beetje overdreven (vermoedelijk heeft de commentator nooit over de Yungas Road in Bolivia gereden, waar de afgronden 3x zo diep zijn), maar daarna werd het een stuk leuker met wat modderweggetjes door de jungle heen. Ook leuk om de lokale bevolking te zien. Altijd heel behulpzaam in Peru.
Best raar dat daar midden in de 'jungle' een stadje met Europeanen is (Oostenrijkse en Duitse afstammelingen) en het verhaal van de 'nieuwe' hoofdstad Constitución is natuurlijk helemaal bizar, hoewel het in Brazilië wél gelukt is.

Enfin, ik heb genoten. Weer even Peru gezien, waar ik zó terug naartoe zou willen. Niet alleen voor Tania en Gissela, maar juist ook om de rest van het land te ontdekken. Ik zou me er gelijk weer thuis voelen. :oops:
Ik heb een klein stukje gezien van de India aflevering. Persoonlijk vind ik het een erg slechte serie. Zenuwachtig hysterische mannen in een auto die de boel behoorlijk aandikken voor het publiek. Nee bedankt! Maar voor een ieder die er wel van geniet - veel plezier, smaken verschillen nu eenmaal.

p.s. een aantal wegen heb ik zelf al bereden maar niet altijd met de fiets.
Ik vind het mooie wegen maar de serie zelf is nogal matigjes. Jammer. Volgens mij had je alles veel interessanter kunnen maken in plaats van die voice-over met zijn mega dramatische teksten die ook nog een worden uitgesproken op een toon alsof binnen no-time de derde wereldoorlog uit gaat barsten. Ik denk dat zonder geluid de serie beter te pruimen is.

Maar zonder geluid is er dus alleen beeld en dat verveelt ook snel. Wat meer zinnige informatie over de omgeving en de weg zou dan helpen. En dan graag op een normale toon. Ik heb nu 2 afleveringen gezien en derde (peru) heb ik halverwege uitgezet. Zonde om zulke mooie omgevingen zo overgedramatiseerd weer te geven.