Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Servië, Montenegro, Albanië als vrouw alleen - Forum Wereldfietser

Servië, Montenegro, Albanië als vrouw alleen

Hallo allemaal,

mijn eerste plan was in juli 2013 de Limes-route naar Constanta te fietsen, maar om één of andere reden heb ik zin om richting Middellandse Zee te trekken. Mijn voorlopige idee is een stuk Donauroute te volgen vanaf Wenen naar Budapest, vervolgens naar Belgrado te gaan om nadien de kust van Montenegro te bereiken en dan nog een stukje Albanië te doen.

Routeboekjes zijn welkom, reisgenoten nog meer, maar mijn vraag is:
Stel dat ik geen reisgenoten vind, kan je in die landen makkelijk als vrouw alleen reizen of is het geen aanrader? Normaal gezien fietst er wel een vriendin mee of vertrouw ik er wel op nog wat reisgenoten te vinden, maar stel dat ik dat niet doe..dan wil ik de trip niet afzeggen. Mijn ouders en vrienden hebben een nogal vrouwonvriendelijk beeld van die landen en proberen me wat bang te maken. Terecht of moet ik énkel bang zijn van de zon?

Bedankt!
Heb je wel eens een boek gelezen van Josie Dew?
Die heeft als vrouw heel wat in dr uppie afgefietst.
Zij heeft dan ook haar afweer mechanismes ontwikkeld, zoals een kopje verse urine, haar fietspomp en een fluit (lees: de wind in mijn wielen).

Groet;

Jos de Haan
Ik ben van plan om in Albanie/Montenegro te gaan fietsen aankomende zomer en heb nog geen moment getwijfeld of het onveilig zou zijn voor een vrouw alleen. Ik maak me daar helemaal geen zorgen om. Misschien wat naief, maar ik (24) ben er niet zo bang voor.
Er was een paar weken geleden een topic over die regio bij reisgenoten. Daar heb ik ook een prachtige fietsroute gepost.

De kustweg van MN is in de zomer waaaaanzinnig druk. Maar vanaf Bar kun je redelijk rustig binnendoor naar Albanië, mijn geliefde reisbestemming.

Een goede vriendin van me is in haar eentje door de Balkan gelift. Kan allemaal als je 'je vrouwtje staat'. Aan de regio zal het niet liggen, die is niet speciaal vrouwonvriendelijk.
Ok! Dat klinkt allemaal goed! Bedankt voor de info!