Thuis doe ik dat regelmatig als de dikke versies op zijn en in de was. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Je hebt wel ruimere schoenen nodig, want als het te strak zit werkt het averechts.
Leon
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het grote probleem is dat je de bloeddoorstroming in je voeten belemmerd als ze strak in je schoenen komen te zitten. En als er iets belangrijk is voor warme voeten, is het ook een goede bloeddoorstroming.cotweetje schreef:dat heeft zeker te maken dat er dan geen ruimte tussen de lagen is om warmte op te slaan.
je kunt ook je eigen warmte reflecteren door aluminium folie onder je binnenzool te doen. Werkt ook bij schaatsen maar minder bij wandelschoenen vanwege de wrijving tussen binnen en buiten zool. Radiotor folie werkt ook maar is tegenwoordig slecht verkrijgbaar.cotweetje schreef:zal morgen is kijken of er ruimte genoeg is, dat heeft zeker te maken dat er dan geen ruimte tussen de lagen is om warmte op te slaan.
Neopreen overschoenen zijn er toch alleen voor fietsschoenen of heb je ook neopreen overschoenen voor wandel/werk schoenen ?Revanho schreef:Hoeft geen probleem te zijn, maar inderdaad enkel als je ruimte hebt in je schoenen. Ook overschoenen (zeker neopreen overschoenen) zorgen voor wel wat extra isolatie.
Als je fietsschoenen draagt (met plaatjes) komt er vaak ook veel koude binnen via die plaatjes. Mogelijke oplossingen:
- tijdelijk geen fietsschoenen gebruiken
- extra (isolerend) inlegzooltje
- winterfietsschoenen
Renaat
Oh okay was dan ook een beetje " wishfull thinking"Revanho schreef:Neopreen overschoenen zijn er toch alleen voor fietsschoenen of heb je ook neopreen overschoenen voor wandel/werk schoenen ?
Ik schreef dan ook:
Renaatcotweetje schreef: Als je fietsschoenen draagt (met plaatjes) ...
Dan moet je er wel een beetje rekening mee houden dat ze waarschijnlijk niet al te lang mee zullen gaan: de meeste overschoenen die ik ken "haken" over de neus van de schoen. Als je daarmee teveel (maar ja, wat is veel / teveel) gaat lopen, slijt het wel snel. Ik heb dat al met MTB-schoenen die juist daarvoor met een kevlar rand zijn afgewerkt.Revanho schreef:Als je de overschoen voldoende groot neemt, dan is er natuurlijk geen reden waarom je bepaalde overschoenen niet zou kunnen gebruiken met niet-fietsschoenen.
Kwestie van in een winkel wat te passen en testen.
Renaat