Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 6 februari 2013 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 6 februari 2013

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan goede verlichting en opvallende kleding.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 6 februari, 6 maart, 3 april, 1 mei, 5 juni en 3 juli.

Vanmiddag even op de fiets. Smeltende sneeuwpap. Met strak blauwe lucht en een zonnetje er bij leek het wel lente. Het weer voor vanavond ziet er ook niet slecht uit. Kleine kans dat een enkel winters buitje het land opdrijft. We zullen het zien.

Heeft er al iemand een idee voor een leuk rondje? En een stop voor warme chocolademelk?

Tot vanavond.
Om precies 19.00 uur vertrekken we met een licht briesje in de rug. Tussen de 'wolkenkrabbers' van 'de Omval' door gaat het langs de Weesper Trekvaart richting Diemen. Vanaf hier volgen we het Gein. Halverwege Driemond nemen we de fietsbrug die ons het Bijlmer Bos in voert. De Gaasperplas ligt er stil en vredig bij. De verlichting van het park weerspiegelt in het gladde water. Een enkele trimmer loopt er z'n rondje. Via stille woonwijken bereiken we het AMC waarna we via de fietsbrug over de A2 in het natuurgebied van de Ouderkerkerplas terecht komen. In Ouderkerk houden we halt bij de snackbar voor een warme chocolademelk. Laat het enige buitje van deze avond nou precies vallen in die paar minuten dat wij binnen zitten. Daarna gaat het via de oostelijke Amsteloever weer terug naar de Berlagebrug. Als ik na het afscheid naar huis rijd, zie ik een heldere sterrenhemel. Het moet rond het vriespunt zijn want op het wegdek verschijnen de eerste ijskristalletjes......
Lijkt me gezellig om een keertje mee te maken zo'n tocht!
Ruudv schreef:Lijkt me gezellig om een keertje mee te maken zo'n tocht!
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=19770