Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dahon Flo - Forum Wereldfietser

Dahon Flo

Was benieuwd of iemand al ervaring heeft met de Dahon Flo?
Als ik goed kijk zitten er oogjes op voor een achterdrager.
In theorie zou je met deze vouwbare mtb op fietsvakantie kunnen gaan.
Het voordeel natuurlijk is dat je in elke trein kan stappen.

http://www.dahon.com/bikes/2011/flo-x20

Was gewoon benieuwd, niet dat ik het zelf nog overweeg te kopen. :P
DeFietsreiziger schreef:Was benieuwd of iemand al ervaring heeft met de Dahon Flo?
Als ik goed kijk zitten er oogjes op voor een achterdrager.
In theorie zou je met deze vouwbare mtb op fietsvakantie kunnen gaan.
Het voordeel natuurlijk is dat je in elke trein kan stappen.

http://www.dahon.com/bikes/2011/flo-x20

Was gewoon benieuwd, niet dat ik het zelf nog overweeg te kopen. :P
Dit is de Dahon uitvoering van de Ritchey Breakaway. Geen ervaring mee, wat ik hoor is dat de onderste koppeling vervangen door een S&S een waardevolle upgrade is.
Interessant, maar zo te zien niet een fiets die je snel inklapt voordat je in de trein stapt. Of mis ik iets?
Roald schreef:Interessant, maar zo te zien niet een fiets die je snel inklapt voordat je in de trein stapt. Of mis ik iets?
Als je zelfs op vakantie nog met grote haast een trein moet halen doe je iets verkeerd :roll:
m-gineering schreef:Dit is de Dahon uitvoering van de Ritchey Breakaway. Geen ervaring mee, wat ik hoor is dat de onderste koppeling vervangen door een S&S een waardevolle upgrade is.
Marten, ik ben niet zo bekend met S&S. Hoeveel langer zou het duren om zo de fiets in en uit mekaar te halen?

En Roald, dit is natuurlijk niet bedoeld voor woon-werkverkeer. :wink:
DeFietsreiziger schreef:
m-gineering schreef:Dit is de Dahon uitvoering van de Ritchey Breakaway. Geen ervaring mee, wat ik hoor is dat de onderste koppeling vervangen door een S&S een waardevolle upgrade is.
Marten, ik ben niet zo bekend met S&S. Hoeveel langer zou het duren om zo de fiets in en uit mekaar te halen?
de Ritchey koppeling trekt twee randjes op de te verbinden buiseinden naar elkaar toe met een holle spanband. Dit werkt dus met wrijving
Een S&S koppeling heeft een Hirsch vertanding, is dus vormgesloten en daarmee torsiestijf.
Voor de S&S koppeling moet je een haaksleutel tevoorschijn halen, Ritchey is een inbusboutje. De klemband is een los onderdeel en moet je dus niet kwijtraken. Op het totaal van fiets slopen (wielen eruit, pedalen en drager eraf, stuur en kabels los etc) maakt het niet uit