Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvoornemen 2013, wat wil je bereiken per fiets? - Forum Wereldfietser

Fietsvoornemen 2013, wat wil je bereiken per fiets?

Om het maar weer eens over fietsen te hebben open ik dit topic.
Wat zijn jouw fiets voornemens voor 2013?
Wat wil jij per fiets bereiken in 2013?
Wellicht dat deze kruisbestuiving van wensen zorgt voor mooi ideeën bij anderen!
Ik trap af:

Ik wil voor het eerst van mijn leven lang weg op de fiets.
De route is atlantische kust richting zuid.
Onderweg bedenk ik of dat naar Santiago ga of via Bordeaux het canal du midi volg.
Dan groeneweg richting barcelona en ook weer omhoog via de Eifel.
Ik hou erg van zee en vind het canal du midi erg mooi net als Barcelona.

Ook staat de R1 richting Berlijn en de rijn richting Basel op de agenda weet niet of het in 2013 gaat worden.
Dus dat wil ik bereiken.
Mocht ik het halverweg niet leuk vinden dan pak ik de trein en ga naar huis.

En jullie?
Afvallen en mooie fietsroutes zien 8) meer fietsen als ik in 2012 gedaan heb :) Nieuwe fiets kopen, die heb ik al besteld en met mijn cube woon-werk gaan rijden.
Landen die ik wil fietsen binnen 8 jaar:

schotland - van new castle naar het meer van loch ness en terug.
Spanje langs de kust naar frankrijk.
Portugal binnenland
Frankrijk rondje van minimaal 1100 klm route moet ik nog kijken hoe, als het maar rustig is met mooie oude bezienswaardigheden.
Van bangkok of ho chi minh met mountainbike naar cambodja.
Italie
Giekenland,
1. Nog twee weken en vlieg ik naar Lapland om 3 weken een beetje rond te rijden en kamperen. Aan de hand daarvan kan ik bepalen of mijn volgende 2-4 maand reis een winter of zomer tocht word...

2. Bijna alles op de fiets doen, met de combinatie Brompton en OV kan ik overaal in Nederland komen:)

Misschien ook handig om een keer te gaan werken daarna dat ik weer weg kan straks :)
1. Een nieuwe fiets bouwen (binnenkort hoop ik de onderdelenlijst af te hebben) en mijn fietsreisuitrusting compleet maken.
2. Met die fiets van de zomer 4 weken fietsen, eerst een ronde Noorwegen en mocht er dan nog tijd over zijn door Denemarken terug.

@Shane: Lapland in winter?!! Wow...
gemiddelde maximum temperatuur: -12 °C
gemiddelde minimum temperatuur -21 °C
gemiddeld aantal uren zon per dag: 0
gemiddeld aantal mm neerslag per maand: 18
En jij wil daar doorheen fietsen en kamperen? Jemig!
-Twee keer per week woon-werkverkeer op de fiets doen (30 km enkele reis)
-Voor het eerst een overnachting maken om te kijken of alle spullen compleet zijn en hoe ik alles het beste in kan pakken.
-Een week fietsvakantie in het voorjaar, zal een combi worden van de 10-provincienroute en het fietserpad. Noord of zuid moet ik nog bekijken.
-Vaker op de fiets stappen voor ritjes die we normaal met de auto maken.
Een lange reis maken... :!: :D

Het huis is al verkocht, de banen al opgezegd.. nog even wat extra sparen en dan vertrekken we rond oktober naar Sao Paulo. Een jaartje of twee of misschien langer gaan we fietsen in in ieder geval Zuid-, Midden- en Noord-Amerika.

We zien wel waar het lot ons brengt! We hebben er in ieder geval heel veel zin in!
Shane schreef:1. Nog twee weken en vlieg ik naar Lapland om 3 weken een beetje rond te rijden en kamperen. Aan de hand daarvan kan ik bepalen of mijn volgende 2-4 maand reis een winter of zomer tocht word...

2. Bijna alles op de fiets doen, met de combinatie Brompton en OV kan ik overaal in Nederland komen:)

Misschien ook handig om een keer te gaan werken daarna dat ik weer weg kan straks :)
Leuk http://vimeo.com/groups/wereldfietser/videos/56628487 Brrrrr
Voor mij de R1, van Boulogne sur Mer tot de Poolse grens.
Omdat de route zo'n beetje door mijn achtertuin (Posbank, Veluwezoom) loopt, denk ik dat ik de tocht in twee delen doe.
London-Edingburgh-London... een tocht van 1400 km in 4,5 dag, dus ook in de nacht door fietsen! :roll:

Als voorbereiding fiets ik zgn. brevetten 200-300-400-600 km nonstop.

Ook fiets ik in drie weken van Amsterdam naar Rome, dat ter voorbereiding.

Later dit jaar nog een fietstocht in Z.O. Azië.

Henk

kunst en fietswerk
Aardig wat plannen op de racefiets, waaronder de Trois Ballons in juni en veel toertochten in NL, ook op de MTB... maar érgens dit jaar zou ik graag, om te beginnen, de St. Columbaroute gaan rijden met m'n vriendin. 2-3 weken weg, uit-en-thuis op de fiets, lijkt me een prima vakantiebesteding!
Zweden en Noorwegen in de zomer.
Iedere maand in eigen land een weekendje weg op de fiets met tent.
- vanaf half april alleen naar Santiago fietsen (oostelijke route)
- in de zomer 2 weken met vriendinlief in Duitsland fietsen en enthousiast maken voor fietsvakanties
Zo vaak mogelijk weg (en in ieder geval in juli de Columba-route, waar ik wel meer tijd voor ga nemen dan Travelmaster).
Voor mij:
  • - alle woon-werk verkeer en 95% van de boodschappen op de fiets doen;
    - Een langere (3 weken) fietsvakantie in mei-juni. Hopelijk Denemarken, maar als de weersvooruitzichten tegen die tijd erg tegenvallen, kan het zomaar zo zijn dat we naar het Zuiden fietsen (Langs oude wegen).
    - Genieten!
arnob schreef:Zo vaak mogelijk weg (en in ieder geval in juli de Columba-route, waar ik wel meer tijd voor ga nemen dan Travelmaster).
Tsja, ik zal 'm wel wat moeten inkorten, denk ik... maar laat je weten hoe het was?!
gijsvs schreef: gemiddeld aantal uren zon per dag: 0
Valt mee hoor :wink: http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... =-11&day=1
Wij hebben het plan de Midden-Europa route te fietsen van Benjaminse: van Praag naar Porec, dan oversteken naar Venetië en met Reitsma's route de Alpen over met Zürich waarschijnlijk als eindpunt (ivm de CNL). Hier trekken we 4 weken voor uit in juni/juli.
Daarnaast zoveel mogelijk weekenden in eigen land eropuit.
Maar eerst ga ik een nieuwe fiets kopen! :D

groet Corine
Zie onderschrift.
(LEJOG = Lands End — John O' Groats)
Aankomende zomer wil ik een aantal mooie bergen fietsen ergens in Albanie/Montenegro/Macedonie/Kosovo. Ik heb een week of 7 vakantie en wil het fietsen graag combineren met wat relaxen aan het strand en onder water. Tot die tijd moet ik nog wel wat trainen om te zorgen dat ik dat klimmen ook aan kan..

Tegen het einde van het kalenderjaar ga ik me voorbereiden op 1,5/2 maanden op de fiets, ergens ter wereld begin 2014. Waar, dat is nog een groot vraagteken.

Maar natuurlijk ook regelmatig een weekendje weg in Nederland, op naar de wintertocht!