Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Anti diefstal chip? fietsverzekering. - Forum Wereldfietser

Anti diefstal chip? fietsverzekering.

hebben jullie je fiets tegen diefstal vezekerd?
Ik denk er overna om mijn nieuwe fiets tegen diefstal te verzekeren maar de premie is vrij hoog ruim 10% van de nieuwprijs voor drie jaar.
Nu zag ik bij de ANWB dat je korting krijgt als je fiets een chip heeft is deze chip in elke fiets in te bouwen of moet deze af fabriek in gebouwd worden?
Valt je fiets onder de reisverzekering als je een langere trip maakt?
Klaas
Die chip zit in een slot (bijvoorbeeld de Axa Defender) en kun je niet later toevoegen.
Als je zo'n slot hebt, kijk dan op de achterkant of er een nummer op staat dat begint met: 999-0528-xxxx-xxxxx. Dat is het chipnummer dat je moet opgeven aan de verzekeringsmaatschappij voor een korting.
Met een chip krijg je bij Unigarant (van de ANWB dus) korting op je verzekering.

http://www.vakantiefietser.nl/fietsverz ... afsluiten/

De fiets valt onder de reisverzekering (ook bij een lange reis) maar meestal krijg je bij diefstal hooguit een paar honderd euro. Voor een lange reis is een ziektekostenverzekering het belangrijkst.
Eric Schuijt schreef:Die chip zit in een slot (bijvoorbeeld de Axa Defender) en kun je niet later toevoegen.
... maar wel heel gemakkelijk verwijderen. De Vakbond voor Praktiserende Kleine Straatcriminelen is de sukkels die dit bedacht hebben nog altijd heel dankbaar evenals de meute van duizenden medewerkers van alle belanghebbende organisaties en overheden die erbij stonden te kijken en oorverdovend zwegen toen dit idee verder werd uitgevoerd.
Leon
saagstree schreef:hebben jullie je fiets tegen diefstal vezekerd?
Zelf heb ik dat niet gedaan. Gezien mijn woonplaats (risicogebied) en de prijs van de fiets betaal je aan premie een bedrag waar je al gauw een extra fiets voor kunt kopen die je dan voor risicoritjes (naar het station bv.) kunt gebruiken. :wink: Eigenlijk vind ik het zonde van het geld iets te verzekeren waarvan ik het verlies zelf kan bekostigen; zeker als je al niet gedurende de hele looptijd van de verzekering de hele aanschafprijs vergoed krijgt. Mijn vakantiefiets staat thuis binnen in de berging, en onderweg zit ik er altijd zelf op. Alleen als ik op vakantie boodschappen doe of iets bezichtig, staat hij onbeheerd en dan knijp ik hem ook altijd wel, maar dan valt hij onder de reisverzekering. Daarnaast is de geldelijke waarde van mijn fiets dan wel mijn minste probleem.

Groetjes,

Carl

[edit; foutje verbeterd]
Ik heb drie jaar voor nieuw waarde getekend voor 120€ p/j
Voor een fiets van 4000€ vind ik dat peanuts en verzekerd door heel Europa.
Gewoon direct bij unigarant
Voor pakweg 30€ meer is je fiets niet verzekerd, maar is de kans zeer reëel dat je hem ooit terugvindt na diefstal, ook buiten Europa. Of niet?
saagstree schreef:hebben jullie je fiets tegen diefstal vezekerd?
Zie ook: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... erzekering 8)