Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oook works Ooks nest icm GoLite sl3 - Forum Wereldfietser

Oook works Ooks nest icm GoLite sl3

Iemand enig idee of je hier een leverancier hebt van de Ooks works, Oooks nest.
Iemand ook ervaring met de golite sl3.
Ziet er wel hip staat in 5 minuten groot en licht.
Op de site kon ik nergens adressen van wederverkopers vinden.
http://www.oookworks.com/products.html

Nadeel lijkt mij het gebruik van veel haringen. De tent met binnentent is redelijk hoog, maar klein voor 2 personen.

Groet,

Arno
Dus je wilt een tent die niet eens waterdicht is (1200mm waterkolom op de buitentent), met een onbekende waterdichtheid van het grondzeil, die slechts een iets grotere binnentent heeft, ongeveer net zoveel luifelruimte biedt als een "Lightwave g20 ultra", die een stukje zwaarder is en die ongeveer even snel op te zetten is? (Ik heb ervaring met grotere tipi's voor 5 personen en met de "Lightwave g2 ultra".)
cotweetje schreef: Iemand ook ervaring met de golite sl3.
De Shangri-La 3 van GoLite (als je die bedoelt) is een prima lichte tent. Ik heb t gebruikt in wind en in regen zonder probleem. In de zomer gebruik ik het zonder binnen tent en zonder vloer. Heerlijk licht en past overal in de tas.

Helaas wordt de tent niet naar Europa verscheept.

Een foto: http://tinyurl.com/aa2ew2d
Ik heb nu de vaude taurus maar ik vind het handig als het regent om voor het slaapgedeelte te zitten maar nog droog, dus groot en licht.

De sl3 is 290x251*157 met binnentent erin 220cm x 80cm x 135cm high dan heb je nog ruimte om te koken als het regent en met het gewicht van 1130 plus binnentent 500g misschien grondzeiltje van 200 gram erbij zit je op 1830 kg.

De normale gt ultra vind ik te klein maar de g20 ultra xt is een hele mooie tent zoiets zocht ik als opvolger, 310x142x115, maar al snel 2580 kg.
Oookworks is een eenmansoperatie en elk nest wordt door Sean op bestelling gemaakt. Geen dealers dus (voor zover ik weet tenminste).

Geen ervaring met de sl3, ik heb een oooknest voor de MLD Duomid. Die is prima, maar ik ga 'm toch vervangen door de iets kleinere oooknest nano; ik heb liever wat meer ruimte in de vestibule.
Han schreef:
cotweetje schreef: Iemand ook ervaring met de golite sl3.
De Shangri-La 3 van GoLite (als je die bedoelt) is een prima lichte tent. Ik heb t gebruikt in wind en in regen zonder probleem. In de zomer gebruik ik het zonder binnen tent en zonder vloer. Heerlijk licht en past overal in de tas.

Helaas wordt de tent niet naar Europa verscheept.

Een foto: http://tinyurl.com/aa2ew2d
leuke foto's, lijkt kleiner dan op de site.
Ik heb jarenlang een voorganger van die Shangri-la tent gebruikt (ook van Go-lite). Een prima tent en nooit last van lekkage gehad (niet van boven tenminste, na een aantal jaren was het grondzeil wel lek.) Het was een uitvoering zonder binnentent en met grondzeil. Voordeel daarvan was de goede ventilatie en het lage gewicht, nadeel was dat de tent niet beestdicht was en vooral in een gebied met veel muggen is dat niet fijn. Ik had hem overigens gewoon via internet uit Amerika laten komen, maar misschien is het beleid gewijzigd of moet je het via een Amerikaanse retailer doen.
Bij mij was het anders. Ik moest eerst naar kantoor bellen en een adres in de VS doorgeven waar de tent werd afgeleverd. Deze serie SL3 zou overigens niet meer worden aangeboden, is mij toen verteld.