Additionally, paste this code immediately after the opening tag: garmin oregon 450{t}} - Forum Wereldfietser

garmin oregon 450{t}}

Denk er over om een garmin te kopen twijfel tussen de 450 en de 450 t.

Mijn vraag is geef de t extra mogelijkheden. Je ziet geloof ik alleen maar de grote wegen en verder niks.

Mario
Als ik mij niet vergis is de t van topo.
Ik zou die paar tientjes investeren in een joekel van een geheugenkaart en lekker openfietsmap er op knallen.
Naar horen zeggen is de bijgeleverde Topo map verre van zo goed als de apart geleverde (en betalende??)
De geboden oplossing v Wimmert is m.i. ook de beste
Ik ben niet zo handig met de computer en wilde bij Michael wannet een micro-sd kaart kopen van de benelux er in stoppen en klaar.

Mario
supermario schreef:Ik ben niet zo handig met de computer en wilde bij Michael wannet een micro-sd kaart kopen van de benelux er in stoppen en klaar.

Mario
Benelux en geheel Duitsland zelfs, zie hier :wink:
Wimmert schreef:Als ik mij niet vergis is de t van topo.
Ik zou die paar tientjes investeren in een joekel van een geheugenkaart en lekker openfietsmap er op knallen.
T is de voor-geïnstalleerde topokaart van Europa zo te zien ja, 1:100.000 dus dat zal niet erg veel topo zijn 8)
Ik zou daar ook niet gauw extra voor betalen omdat de Garminkaarten erg snel verouderd zijn (netjes gezegd).
Wat Wimmert zegt.
Kan iemand mij uitleggen wat dat bij een digi-kaart betekent, 1:100 000?
Kijk, bij een gewone kaart is me dat wel duidelijk, 1 cm op de kaart is dan 1 km. in het echt. Maar bij een digi-kaart zoom je in en uit, en dan is die verhouding toch onzin? Meer detail bij meer inzoomen, minder detail bij meer uitzoomen...
Als michaelw er een 8gb ;) kaartje bij doet met Benelux en Duitsland en je gaat niet verder fietsen dan is die 20€ een pracht van een aanbod!

En anders ben je welkom in Almere en help ik je ff op weg met kaarten.

Polling is dat niet de uitgangs kaart? Zoomen is net als een vergrootglas over je kaart leggen?

Ow en zag bij bever hier dit boek: http://www.bol.com/nl/p/garmin-gps-gids ... 007166435/

Vond het een mooi start boek
Wimmert schreef:En anders ben je welkom in Almere en help ik je ff op weg met kaarten.
En wat zijn dan zijn reiskosten ? € 27,50 + kosten Sd-kaartje ? !! 8)
Geen idee het was een aanbod!
Geen aanval op jou 8) .
Wimmert schreef:Geen idee het was een aanbod!
Geen aanval op jou 8) .
Zo zag ik het ook niet, maar de reiskosten Den Haag - Almere zijn 27,50
daar komt dan nog een leeg SD-kaartje bij.
Dus 20 euro (inclusief Kingston SD-card + SD-adapter) is dan bijna gratis en je hoeft er ook niet een dag voor naar Almere :wink:

Afbeelding
Aha dat dus, ik snap dat.
Ik zou alleen ook nog wat uitleg hebben gegeven en evt even firmware updates draaien en zo :)
Wimmert schreef:Aha dat dus, ik snap dat.
Ik zou alleen ook nog wat uitleg hebben gegeven en evt even firmware updates draaien en zo :)
En lekkere koffie en eventueel een borrel, onbetaalbaar !! 8)
Michael,

op die sd kaartjes staan toch ook de gehele Hanze route op

Mario
supermario schreef:Michael,

op die sd kaartjes staan toch ook de gehele Hanze route op

Mario
Klopt Mario, dat is deze

Gaat het goed met je hersenschudding? Rustig aan blijven doen hoor !!!
Het verschil tussen de Oregon 450 en 450t is dat de 450t een camerafunctie als extraatje heeft.
Je kunt de Nederlandse handleiding vinden op http://www8.garmin.com/manuals/Oregon45 ... eiding.pdf

Zelf gebruik ik de 450 nu 3 jaar naar tevredenheid. De 450 heeft een touchscreen. Dat is in het gebruik erg handig. Een nadeel van een touchscreen schijnt te zijn dat een gewoon schermpje wat helderder is.

Mijn advies is om niet de bijgeleverde stuurhouder te gebruiken maar een speciale houder aan te schaffen met een kogelscharnier. Het is namelijk belangrijk dat bij veel zon het licht goed op het scherm valt. Je kunt het apparaat dan flexibel manoeuvreren. Het schermpje ligt namelijk iets verzonken in de behuizing.

Kijk ook eens op de site van Waypoint: http://www.gps-garmin.nl/. 'k Ben geen belanghebbende :wink:

Als basiskaarten gebruik ik de City Navigator en met name de OpenFietsmap kaarten EU en Benelux.
Je kunt op de kaarten onderweg zeer gedetailleerd inzoomen.

Op het WWW zijn ontelbaar veel tracks te vinden.

De laatste jaren fiets ik de grotere tochten in Duitsland en Frankrijk naast de diverse (onmisbare) routeboekjes in combinatie met tracks. Dat bevalt me uitstekend.

Veel succes met de aanschaf.

Jan
Hilver schreef:Het verschil tussen de Oregon 450 en 450t is dat de 450t een camerafunctie als extraatje heeft.
Die camera zit op de 550 serie, niet op de 450t.

Hoewel de topokaart (op de 450t) op zich niet veel toevoegt kan de hoogte informatie in de kaart best interessant zijn. (DEM-kaart). Zo kun je bij het rijden van een route nog zien hoever je nog moet gaan tot je de top van de berg bereikt hebt. Is erg handig voor het doseren van je krachten. Kan ook best leuk zijn als je ziet dat je medereiziger zijn laatste krachten vergooit tot de top en jij weet dat daarachter nog een top is ;)
@PeeWee: Je hebt gelijk, op de 450t is inderdaad een topokaart voorgeprogrammeerd.
Hilver

die draaibare stuurhouder kost geloof ik 80 euro. Dat maakt de Garmin wel duur.

Mario