Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 15.000 km op de teller - Forum Wereldfietser

15.000 km op de teller

Vandaag 15.000 km gehaald met de Avaghon. Complimenten voor @Bike4Travel voor de geweldige fiets die ze anderhalf jaar geleden afgeleverd hebben.
Behoorlijke afstand in anderhalf jaar!
Ik heb het geluk dat ik reizen voor mijn werk op de fiets kan doen. Ben ik echt heel erg blij mee. Daarnaast veel tochten fietsen.
Hoi Johan, waarom ben je blij met je Avaghon?
Eric op de Fiets schreef:Hoi Johan, waarom ben je blij met je Avaghon?
Is inderdaad altijd leuk om te weten. Nog vreemde dingen qua onderhoud/kosten meegemaakt?
Mooi hoor!!

Heb je een maatframe of een series? Hoe ziet jouw fiets er uit?

Ik fiets al Avaghon toen "Dynamo" nog in Nijmegen zat [later Re-Cycle Wageningen en nu Bike4travel R'dam].

Avaghon fietst gewoon geweldig, zonder fratsen :wink:

Op mijn RVS Avaghon randonneur fietste ik ook zeer grote afstanden, zonder problemen.

Henk

kunst en fietswerk
@ericopdefiets; zoals @henkfietst52 al zegt, geweldig fietsen zonder fratsen. Ik vind het stalen frame mooi en mooi afgewerkt. De stabiliteit is uitmuntend. Ik kan zonder problemen het stuur loslaten, de fiets blijft gewoon in het juiste spoor. Met of zonder bepakking.

Geen gedoe met gebroken spaken of andere ellende.

En goede advisering van Marco en Elmar van Bike4Travel.

@travelmaster; ik heb een probleem gehad met de lak. Deze hechtte bij de achterpadden niet goed en liet los. Dit is door Bike4Travel onder garantie opgelost. Het frame is teruggegaan naar de fabriek en opnieuw gelakt/gepoedercoat. Nu geen probleem meer.

Verder het gewone onderhoud:
- 1 keer ketting en achterkrans vervangen
- tot nu toe 4 keer olie vervangen van de Rohloffnaaf
- 1 keer de interne schakelkabel van de Rohloffnaaf preventief vervangen, maar dit bleek achteraf niet nodig te zijn
- kabels v-brakes bijstellen
- 1 keer preventief buitenbanden vervangen ivm fietstocht retourtje Parijs

@henkfietst52; hierbij een foto:

Afbeelding
@henkfietst52; ik heb te snel op versturen gedrukt.

Het is een Series 26.0. Waarom 26". Ik heb een keer problemen gehad in het buitenland met een 28" wiel. Dit kon niet gemaakt worden. Dat wilde ik niet meer.

Ik heb op je internetsite je fiets gezien; mooi!