Robertjan schreef:[off-topic]Ik vind het niks, en wel om een aantal redenen:
* Ik heb slechte associaties met "Shadow"-derailleurs;
Shadow derailleurs? Dat geeft toch slechts de kleur aan? Het is verder gewoon een Shimano SLX. Werkt vooralsnog probleemloos, maar ik heb nog nooit problemen gehad met derailleurs (Shimano 105 en XT)...
* De Tektro schijfremmen zeggen me niets;
Moet dat dan? Ze zeggen mij ook niks, maar ze remmen prima. En daar gaat het toch om, lijkt mij. Al moet ik zeggen dat de voorrem bij (heel) stevig remmen wel wat lawaai maakt, maar verder is er niks mis mee. Enkel mijn mtb remt beter (want grotere Shimano schijfremmen). Mijn racefiets (velgremmen) en vooral mijn oude/voormalige stadsfietsen (trommelremmen, rollerbrakes) remmen allemaal (veel) slechter en zijn ook slechter doseerbaar...
* Voorvering lijkt me overdreven voor een snelle stadsfiets;
Had van mij ook niet gehoeven. De veerweg is bovendien zo beperkt (30mm) dat je er toch al niet veel van merkt, dus van mij had er best een starre vork in gemogen...
* Standaard ontbreken fatsoenlijke spatborden;
Maar die zijn als optie wel leverbaar, en je kunt zelf natuurlijk ook spatborden kopen. Bevestigingsoogjes is in voorzien. Hij is zonder spatborden natuurlijk mooier (althans, dat vind ik), maar dat is voor woon/werk-verkeer in Nederland natuurlijk niet praktisch...
* Het zadel wordt ik ook niet warm van
Ik ook niet, maar ik krijg zelden warme gevoelens bij zadels...
en het belangrijkste;
* Het is een alu frame, en met alu heb ik zeer slechte ervaringen voor mijn onderrug.
Lijkt mij sterk dat dat enkel ligt aan het materiaal waarvan het frame gemaakt is. Geometrie en daarmee de houding op de fiets, het zadel, de banden, enz. hebben ook allemaal invloed... Maar ik houd wel van een stijf frame. Het is misschien niet zo comfortabel als je een slechte rug hebt (heb ik gelukkig niet), maar het stuurt wel heerlijk strak en efficient...
Maar goed, ik bedoelde met 'mooi' eigenlijk vooral het uiterlijk. Het is veruit mijn mooiste fiets. Niet mijn beste, die eer gaat denk ik naar mijn mountainbike...