![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar goed, op mijn wishlist staan er boven de fatbike nog een snelle stalen fiets voor op de weg en een normale rigide mountainbike. 't Zal dus nog even duren...
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:omdat je over gebaande wegen zo ding niet nodig hebt en het onnodig zwaar fietst.Pedalero schreef:2400 euro.
Lijkt me erg gaaf zo'n Moonlander, net als de good old Pugsley, maar ik vind de nieuwe Krampus van Surly ook erg gaaf. 29'er+ (76 mm banden) en door de inbouwbreedtes van voor- en achterwiel eens stuk praktischer dan de Moonlander. En kost maar twee mille.Waarom heb ik nog niet zo'n ding?
Ik doel eigenlijk op de Krampus. 29'er met 3 inch banden op 50 mm velgen, maar de inbouwbreedte voor is gelijk aan atb/trekking/race (bij een Pugsley/Moonlander is de inbouwbreedte voor 135mm, net als achter). Op de Krampus kun je dus ook een regulier wiel/bandensetje gebruiken. Maar i.c.m. de lange achtervork (446mm) en de brede sloffen kun je ook prima een achterrekje monteren met voortasjes en extreme atb-trails doen. Kennis van mij heeft de Krampus in bestelling en ik ben erg benieuwd hoe dat rijdt. Die 3 inch banden zouden vandaag in het bos al een hoop hebben gescheeld, met een dikke drie uur gerammel over diepgevroren moddersporen.AB schreef:omdat je over gebaande wegen zo ding niet nodig hebt en het onnodig zwaar fietst.Pedalero schreef:2400 euro.
Lijkt me erg gaaf zo'n Moonlander, net als de good old Pugsley, maar ik vind de nieuwe Krampus van Surly ook erg gaaf. 29'er+ (76 mm banden) en door de inbouwbreedtes van voor- en achterwiel eens stuk praktischer dan de Moonlander. En kost maar twee mille.Waarom heb ik nog niet zo'n ding?
Pas bij gebieden waar wegen ontbreken en waar enig drijfvermogen nodig is en snelheid geen enkele rol meer speelt, is het a lot of fun.....
zand- en keistranden, moeras, modder, sneeuw, kale zandvlakten en duingebieden, rotsvelden, etc
Grote kogels, titanium, goede lagerafdichtingen en een busje WD40 lijkt me wel een pre
http://www.youtube.com/watch?v=ROFteGthjfQ
maar met 60mm kom je ook een heel end natuurlijk
Bij de Krampus raden ze een triple af, 2x10 of 1x10 dus. Laat wel even weten hoe het rijdt, ben ook wel benieuwd. Ideaal voor rondje SchiermonikoogPedalero schreef:Ik doel eigenlijk op de Krampus. 29'er met 3 inch banden op 50 mm velgen, maar de inbouwbreedte voor is gelijk aan atb/trekking/race (bij een Pugsley/Moonlander is de inbouwbreedte voor 135mm, net als achter). Op de Krampus kun je dus ook een regulier wiel/bandensetje gebruiken. Maar i.c.m. de lange achtervork (446mm) en de brede sloffen kun je ook prima een achterrekje monteren met voortasjes en extreme atb-trails doen. Kennis van mij heeft de Krampus in bestelling en ik ben erg benieuwd hoe dat rijdt. Die 3 inch banden zouden vandaag in het bos al een hoop hebben gescheeld, met een dikke drie uur gerammel over diepgevroren moddersporen.AB schreef:omdat je over gebaande wegen zo ding niet nodig hebt en het onnodig zwaar fietst.Pedalero schreef:2400 euro.
Lijkt me erg gaaf zo'n Moonlander, net als de good old Pugsley, maar ik vind de nieuwe Krampus van Surly ook erg gaaf. 29'er+ (76 mm banden) en door de inbouwbreedtes van voor- en achterwiel eens stuk praktischer dan de Moonlander. En kost maar twee mille.Waarom heb ik nog niet zo'n ding?
Pas bij gebieden waar wegen ontbreken en waar enig drijfvermogen nodig is en snelheid geen enkele rol meer speelt, is het a lot of fun.....
zand- en keistranden, moeras, modder, sneeuw, kale zandvlakten en duingebieden, rotsvelden, etc
Grote kogels, titanium, goede lagerafdichtingen en een busje WD40 lijkt me wel een pre
http://www.youtube.com/watch?v=ROFteGthjfQ
maar met 60mm kom je ook een heel end natuurlijk
Ik ben de spelbreker en zou de Vicious Thunderwing kiezen. Net wat mooier en stoerder.Wimmert schreef:Als ik poen had kocht ik hem gelijk wat een vet ding zeg!