Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vsf en koga te koop buiten het reguliere dealernetwerk - Forum Wereldfietser

vsf en koga te koop buiten het reguliere dealernetwerk

Als ik naar de adviesprijs op de site van VSF kijk, wordt de T100 voor 699 euro aangeboden. In Belgie durven de reguliere dealers daarop ook nog eens een extra bedrag aanrekenen voor transportkosten.

Op internet wordt dezelfde fiets nieuw aangeboden voor 120 euro goedkoper dan de adviesprijs en lagere transportkosten.

Ik heb dit prijsverschil ook opgemerkt toen ik op zoek was naar een koga trekkingsfiets bij de onlinedealers.

vb:
site vsf
http://www.fahrradmanufaktur.de/nl/prod ... nellingen/

andere site:
http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_nkw=vsf+t100

Mijn vraag:
Is dit te vertrouwen? Ik denk dan aan productiefouten, oudere modellen, minderwaardige afmontage dan in de catologus beschreven etc.

Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee? bemerkingen zijn altijd welkom
groetjes , Jan
Er spelen denk ik twee zaken. In Duitsland zijn sommige fietsen wat goedkoper omdat de dealers daar meer omzet hebben in die merken, en er geen importeur tussen hoeft te zitten. Online dealers kunnen goedkoper zijn omdat ze in de praktijk dozenschuivers zijn die niet opdraaien voor een nette afleveringscontrole, geen of weinig tijd kwijt zijn aan voorlichting in de winkel, en geen kleine probleempjes hoeven op te lossen. Ze hoeven in feite nauwelijks service te leveren. Toegegeven, als er echt wat is is het voor hen wel lastig en veel werk.
Wim
Vergis ik mij of is er sprake van een prijsverschil van maar 89,8 euro (699 euro tegenover 559,20 + 50 euro).

En voor service en een 'echte winkel' betaal je ook wat. Het prijsverschil lijkt me in dat geval een online aankoop (met de daarbij horende nadelen) niet waard.

Renaat
Grundsätzlich versenden wir alle Bikes im vormontierten Zustand.

Das bedeutet, dass bei Erhalt des Bikes eine Endmontage (u.a. Feineinstellung von Bremsen und Schaltungen, Kontrolle sämtlicher Schrauben/beweglicher Teile) durch einen autorisierten Fachhändler durchgeführt werden muss. Dieser Sachverhalt liegt u.a. in den Garantiebestimmungen der Hersteller begründet.

Wir als Fachhändler bieten unseren Kunden die Möglichkeit, das Bike vor dem Versand für einen Aufpreis von 25.00 € endmontieren zu lassen. Nach Erhalt des Bikes müssen dann nur noch die Pedale (wenn im Lieferumfang vorhanden) montiert und die Lenkerstellung korrigiert werden.
Dus er gaat nog eens 25 euro van het prijsverschil af (tenzij je genoegen neemt met beperkingen in de garantie).

En het gaat om 2012-modellen. Die zul je in NL ook wel goedkoper kunnen krijgen.
Revanho schreef:Vergis ik mij of is er sprake van een prijsverschil van maar 89,8 euro (699 euro tegenover 559,20 + 50 euro).
En voor service en een 'echte winkel' betaal je ook wat. Het prijsverschil lijkt me in dat geval een online aankoop (met de daarbij horende nadelen) niet waard.
Renaat
Ik ben het volledig eens met Wim en Renaat. Zo'n prijsverschil is het echt niet waard om naar een dozenschuiver te gaan. Wel vooropgesteld dat de echte winkel een winkel is waar men heus verstand heeft van fietsen.
Leon