Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarom voelde Erics fiets zich eenzaam en Carla's Koga niet? - Forum Wereldfietser

Waarom voelde Erics fiets zich eenzaam en Carla's Koga niet?

Hier kun je ons laatste bericht lezen over onze tocht dor Punjab, Rajasthan en Gujarat: http://carlaeneric.nl/201211/hoe-rijdt- ... ndia-2032/

Afbeelding
Schitterend! Go Hero!
Leuk verhaal, vooral zijn ¨toekomstvisie¨ voor 2032. :)
Maar we wisten al dat Eric leuk kan schrijven. :)
Wat ik niet snap is dat zijn zadel volgens hem 6 cm te laag staat. :roll:
Je kan het toch gewoon hoger zetten :idea:
dik5 schreef:Leuk verhaal, vooral zijn ¨toekomstvisie¨ voor 2032. :)
Maar we wisten al dat Eric leuk kan schrijven. :)
Wat ik niet snap is dat zijn zadel volgens hem 6 cm te laag staat. :roll:
Je kan het toch gewoon hoger zetten :idea:
Volgens mij was daar wat mee... te korte zadelpen met een afwijkende diameter ofzo, weetniet.
De zadelpen steekt maar 1 cm in de staande buis! Een langere kon ik niet vinden, wel een dikkere. Die wilde de fietsenmaker met een moker in de zadelbuis slaan:-)
Dat leek mij niet zo'n goed idee.

Ondertussen hebben wij ruim 2.000 km gefietst en heb ik geen geen knieklachten. En slechts een paar keer een steile helling op moeten lopen...
Wel heb ik redelijk vaak reparaties moeten doen en/of laten uitvoeren. Een stevige hamer en schroevendraaier is bij fietsenmakers het voornaamste gereedschap. Hier hebben Carla en ik grappige filmpjes van gemaakt die we ooit eens op de site zetten of laten zien tijdens een lezing.

En eh, dit klinkt allemaal hel leuk, maar neem van mij maar aan dat het met één verzet heel zwaar fietsen is.
Als Carla vraagt: "Hoe gaat ie?", dan kan ik niets anders zeggen dat het erg hard werken is.
Ik ben blij als ik volgende keer weer op een echte vakantiefiets mijn rondjes kan draaien. Maar mijn mening (die ik al jarenlang hanteer, zelfs in mijn winkeltje) houdt stand: met iedere fiets kun je op fietsvakantie!

Eric
Eric Schuijt schreef:De zadelpen steekt maar 1 cm in de staande buis! Een langere kon ik niet vinden, wel een dikkere.
Dan laat je er toch twee aan elkaar lassen, heb je weer een 'roadmovie'? En soms kun je ook nog winst halen door de strop op de kop te monteren
Mijn vader (en mijn beide opa's) waren smid, dus ik heb daar zeker wel aan gedacht.

Maar de bracket is een stuk hoger dan bij mijn Koga. Dus zelfs in deze te lage stand kan ik net met mijn tenen bij de grond komen.