Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lakenzak/ liner aan slaapzak bevestigen - Forum Wereldfietser

Lakenzak/ liner aan slaapzak bevestigen

Ik heb een liner gekocht voor een slaapzak op de liner zitten lussen op de slaapzak zelf zitten geen bevestigingsmaterialen, iemand ervaring met lussen in slaapzak te naaien waar je de lussen van de liner in kan knopen, of tips ?
Hoi,
Ik heb ooit eens zelf zoiets in elkaar gezet, lussen aan de lakenzak bevestigd aan lussen in de slaapzak. Het werd helemaal niks want de lakenzak blijft niet op zijn plaats. Na een paar keer draaien zit je zelf vast gestrikt. Uiteindelijk heb ik een rits in de lakenzak gezet zodat die ook als lakenzak alleen goed te gebruiken is. Handig is als je dan ook een extra rits in je slaapzak hebt, dan is je lakentje verankerd. Alternatief is om de lakenzak in t geheel niet vast te zetten, slaapt beter dan met die lussen....
Succes!
cotweetje schreef: iemand ervaring met lussen in slaapzak te naaien waar je de lussen van de liner in kan knopen, of tips ?
In mijn jonkheid (kamperen per auto met het gezin) had ik een slaapzak waar mijn moeder zelf een lakenzak voor had gemaakt. Aan de lakenzak en in de slaapzak had ze lintjes genaaid; twee aan de hoeken onderin, twee aan de zijkanten halfverwege (aan de open kant net onder de split van de lakenzak) en twee aan de bovenste punten van de lakenzak (geen aan de dichte kant van de bovenrand).

Toen ik voor het fietskamperen een nieuwe mummyslaapzak met losse lakenzak kocht, overwoog ik daar op termijn ook lintjes in te naaien, maar wilde het eerst eens zonder proberen. Het is er nooit van gekomen de boel van linten te voorzien; ik word nu niet meer wakker met een arm tussen lakenzak en slaapzak vastgeknoopt en minder vaak anderszins hopeloos in de lakenzak verstrikt. Mijn tip zou dus zijn: niet doen. :wink:

Groetjes,

Carl