Na de great divide ben ik naar Arkansas gefietst en heb in Louisiana een stukje (600 miles) van de southern tier gedaan. Wat ik er van vond:
1) De heuvels in Texas zijn zwaar! Erger dan Rocky mountains..Het lukte me niet enig momentum op te bouwen. Had ook erg veel last van tegenwind daar.
2) Honden zijn nasty daar. Ben 3x door een pack honden achterna gezeten. Normaal is een bidon en wat schreeuwen wel genoeg, maar daar.. 1x zag ik de eigenaar lachend op zn veranda zitten kijken naar t spektakel.. heb toen mn bearspray ook moeten gebruiken. Honden voelden zich in control.
3) Als je bijna Louisiana binnenkomt vanuit Texas, ga even van de route af en rij via Beamont t plaatsje Nederland in. (erg drukke route, en t plaatsje stelt weinig voor, maar ja, je bent wel weer even terug in Nederland.) Maar daarna kom je op de coastal highway en rij je zo'n 100km langs de kust, erg mooi om de schade van Katrina te zien, ze hebben er nog erg weinig opgeknapt. Ook, mooie kans om op t strand te kamperen, geen tourisme daar, dus alles is leeg. (Plus,, alligators!!) Na 100/150 km ga je weer 120 km omhoog naar Deridder en sluit je weer aan op de route.. geloof me, t is t waard.