Op het gevaar af dat dit topic al tot in den treure is verkend...
Ik heb een Rohloff, ketting en alu voorblad. Na 5000km of zo begint het voorblad alweer ernstig te slijten. Dat gaat wat sneller dan ik had gedacht, zal wel komen door nonchalance in niet-tijdig wisselen van ketting.
Ik schat in dat het zaakje na deze winter wel aan vervanging toe is.
Anyway, wat is verstandig: opnieuw investeren in voorblad en ketting (en evt achterwieltje*) (50 euro (*75 euro)), of een belt-drive (165 euro + frame aanpassen a ?? euro)?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, zowel gebruik, kwaliteit als prijs etc.
Ik heb een Rohloff, ketting en alu voorblad. Na 5000km of zo begint het voorblad alweer ernstig te slijten. Dat gaat wat sneller dan ik had gedacht, zal wel komen door nonchalance in niet-tijdig wisselen van ketting.
Ik schat in dat het zaakje na deze winter wel aan vervanging toe is.
Anyway, wat is verstandig: opnieuw investeren in voorblad en ketting (en evt achterwieltje*) (50 euro (*75 euro)), of een belt-drive (165 euro + frame aanpassen a ?? euro)?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, zowel gebruik, kwaliteit als prijs etc.