Voor de volgende reis gaat de stuurtas niet mee, net zo min als de voortassen mee gaan. De spiegelreflex moet natuurlijk wel mee en deze past niet in frametas en is net iets te onhandig voor de achterzijtassen. Ik wil de camera ook niet laten stuiteren bovenop de achterdrager, er moet wat flex en lucht in zitten.
Dus een rugzak of zadeltas lijken me de enige resterende opties.
Even wat huiswerk gedaan:
rugzak
1a) de Lowepro Photo Sport 200 AW lijkt me nummer 1 op de lijst, ook omdat je dan een waterreservoir mee kunt nemen, inclusief wat kleding en eten. Gewicht gaat dan wel richting 7kg.
1b) heuptas: de Lowepro Inverse 100AW
1c) Lowepro Toploader Pro 65
zadeltas
2a) Nelson Longflap
2b) Camper Longflap
Brooks verplicht?
2c) Ortlieb Zadeltas Classic
2d) Viscacha
2e) Gilles Berthoud Chapak
overig
3) een ortlieb stuurtas bevestigd aan de zadel, kan dat?. Voordeel van de ortlieb stuurtas vond ik toch wel de snelle bereikbaarheid, maar ook de flexibiliteit, waardoor schokken worden geabsorbeerd en niet terugdeinsen in de camera zelf. Een goede zadeltas zou wellicht hetzelfde aan schokabsorbtie kunnen bewerkstelligen.
4) als bovenstaande alternatieven niet goed werken dan zal ik alsnog proberen een ortlieb stuurtas classic onder mijn ligstuur monteren
iemand nog andere suggesties?
Dus een rugzak of zadeltas lijken me de enige resterende opties.
Even wat huiswerk gedaan:
rugzak
1a) de Lowepro Photo Sport 200 AW lijkt me nummer 1 op de lijst, ook omdat je dan een waterreservoir mee kunt nemen, inclusief wat kleding en eten. Gewicht gaat dan wel richting 7kg.
1b) heuptas: de Lowepro Inverse 100AW
1c) Lowepro Toploader Pro 65
zadeltas
2a) Nelson Longflap
2b) Camper Longflap
Brooks verplicht?
2c) Ortlieb Zadeltas Classic
2d) Viscacha
2e) Gilles Berthoud Chapak
overig
3) een ortlieb stuurtas bevestigd aan de zadel, kan dat?. Voordeel van de ortlieb stuurtas vond ik toch wel de snelle bereikbaarheid, maar ook de flexibiliteit, waardoor schokken worden geabsorbeerd en niet terugdeinsen in de camera zelf. Een goede zadeltas zou wellicht hetzelfde aan schokabsorbtie kunnen bewerkstelligen.
4) als bovenstaande alternatieven niet goed werken dan zal ik alsnog proberen een ortlieb stuurtas classic onder mijn ligstuur monteren
iemand nog andere suggesties?