Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Demmenie stopt -> wees er snel bij - Forum Wereldfietser

Demmenie stopt -> wees er snel bij

21-11-2012
Demennie stopt. De leveranciers zijn spullen aan het terug halen. Ondertussen wordt in afwachting van de curator veel spullen met korting verkocht.
Ik kreeg de tip om vandaag nog langs te gaan als ik iets zocht.

Sjirk
Weggeconcurreerd door dat K*T KNAAGDIER :!: :!:

Hoop dat u zich dat beseft..
Boycot die toko al sinds de overname..
Is mi nu 'Perry Zwerfsport' maar OK tikkie OT
Dank voor het delen
Ik vrees dat de concurrentie nog meer gekomen is van alle webwinkels. Mensen vinden het fijn om spullen te bekijken of te passen in een echte winkel, maar gaan dan surfen om het goedkoper te krijgen. Er vallen overal echte winkels om, en dat komt niet meer terug. Onze steden gaan er anders uit zien.
Wim
Wim schreef:Ik vrees dat de concurrentie nog meer gekomen is van alle webwinkels. Mensen vinden het fijn om spullen te bekijken of te passen in een echte winkel,
Er zijn ook een heleboel mensen die het beslist niet fijn vinden zich eerst een stad in te moeten vechten, en dan maar af te moeten wachten of dat waar je naar op zoek bent ook daadwerkelijk leverbaar is. En er achter te komen dat je zelf meer van de spullen weet dan de verkoper ;)
En er achter te komen dat je zelf meer van de spullen weet dan de verkoper
Vandaar die 'samenvoeging'..

Overigens zie ik dat wel steeds meer veranderen - jammergenoeg overigens.
Steeds meer nieuwe winkels verschijnen nl juist buiten de stad. Zag je dat eerst met oa bouwmarkten, nu ook met (sport-)warenhuisachtige ketens. En juist die ketens helpen mi de echte middenstand om zeep..
Ja, de buitensportbranche heeft geen bijzondere positie tussen alle branches.
De wereld verandert, dat is altijd zo geweest; laten we ons maar zorgen gaan maken als het niet meer zo is.
Daarmee zeg ik niet dat oude waarden niet meer zouden kunnen herleven, zeker niet dat alle verandering goed is en al helemaal niet dat we er niets tegen kunnen doen.

Niet dat we iets kunnen doen aan de hoge huren in de funshopbinnensteden overigens, daarvoor zijn er gewoon veel te veel mensen die graag funshoppen.
Als het geld opraakt komt dat overigens vanzelf weer goed.

Leon
geld opraakt
Sinds wanneer betalen we nog met geld dan..? :roll:
grundig schreef:Weggeconcurreerd door dat K*T KNAAGDIER :!: :!:
Boycot die toko al sinds de overname..
Beetje flauwekul. Bever is eerst overgenomen door een Belgische buitensportketen en die is vervolgens overgenomen door een Engels bedrijf dat streeft naar uitbreiding en meer winst (met alle gevolgen van dien). De tijd van kleine (leuke) buitensportwinkels is gewoon voorbij 8)
Denk dat het ook een kwestie is van met je tijd meegaan.

Een (buitensport)winkel kan tegenwoordig niet meer zonder een webshop. Kleinere (leuke?) zaken zoals Zwerfkei en Kathmandu hebben webshops en nieuwsbrieven met aanbiedingen in hun shop. Vaak ook nog met een koppeling naar Twitter en Facebook om je op de hoogte te houden.

En je ziet dat webshops tegenwoordig ook een fysieke winkel openen (zoals Bike4Travel).

Eureka heeft ook een mooi concept: http://www.eurekaeurope.com
Een fysieke winkel in Utrecht met alle modellen, types, enz, het hele assortiment dus maar je bestelt spullen via hun webshop. De dichtstbijzijnde dealer/winkel stuurt dan vanuit zijn magazijn de spullen op en daar loopt ook de garantie. Dus even afwachten of je tent bij Bever, Kathmandu, FourSeasons, Waterborg, Denig, enz vandaan komt maar het is altijd dichtbij.
Winkel is morgen nog open, zaterdag misschien. volgende week zeer waarschijnlijk niet meer.
Liep er vandaag nog even binnen, winkel blijft naar verwachting open tot het einde van het jaar. Nog een laatste keer op de tentenzolder kijken, een messenslijper en wat andere kleine dingen gekocht. Zal de vriendelijke mensen van Demmenie en het pand missen.
Michael W schreef:De tijd van kleine (leuke) buitensportwinkels is gewoon voorbij 8)
Ik vind die winkel in Roosendaal anders klein genoeg en leuk. Zo zijn er nog velen in het land.
Zwerfkei kleine winkel?? Ik denk de grootste buitenpsortwinkel van nl. Jammer dan Demmenie het niet meer bolwerkt.
Waar dat aan ligt durf ik niet te zeggen. Ik dnek wel dat er een aantal dingen zijn die specifiek zijn vor de lokatie van Demmenie die het lastig maken. NIet in het centurm, maar ook niet makkelijk per auto te bereieken, een decathlon in de buurt helpt je budgetsegment wel om zeep. Wat klimhallen in de buurt die hun shopje hebben.
Ik begreep afgelopen week dat demmenie doorgaat, als onderdeel van Kathmandu. De winkel blijft ook gewoon open.
lennart schreef:Zwerfkei kleine winkel?? Ik denk de grootste buitenpsortwinkel van nl. Jammer dan Demmenie het niet meer bolwerkt.
Waar dat aan ligt durf ik niet te zeggen. Ik dnek wel dat er een aantal dingen zijn die specifiek zijn vor de lokatie van Demmenie die het lastig maken. NIet in het centurm, maar ook niet makkelijk per auto te bereieken, een decathlon in de buurt helpt je budgetsegment wel om zeep. Wat klimhallen in de buurt die hun shopje hebben.
Demmenie ligt wel dicht tegen de populaire winkelstraat Haarlemmerdijk aan en ook niet ver van de goed bezochte boerenmarkt op de Noordermarkt.
Klimhallen in de buurt zouden juist een teken kunnen zijn dat je in een goede omgeving zit. Die "shopjes" zijn te beperkt, om als een concurrent te beschouwen.
Autobereikbaarheid maakt niet zoveel uit voor winkels in het oude deel van Amsterdam. Het overgrote deel van de klanten in dit deel van de stad komt niet met de auto. Toch gaat het over het algemeen niet slecht met de meeste winkels in Amsterdam en kent Amsterdam veel specifieke winkels. Ook bij Bever en Pied à Terre in Amsterdam is het moeilijk om een parkeerplek voor auto te vinden en de prijzen voor zo'n plek zijn best pittig. Toch trekt "Pied" klanten uit het gehele land.
De Vakantiefietser op een steenworp afstand van Demmenie doet het ook goed.
Decathlon bedient toch wel een ander segment van de markt. Verder is die zaak wat verder weg in een unheimische tochthoek waar een buitensporter verder niet zo veel te zoeken heeft. Bovendien is het niet zo aantrekkelijk om daar naar toe te fietsen.
Ik denk dat het grootste knelpunt het gebouw van Demmenie is: een afgedankt schoolgebouw dat niet erg praktisch is en ook niet zo aantrekkelijk voor de klant: nogal hokkerig en onoverzichtelijk. De Wereldfietsbeurs van de Wereldfietser is om die reden vertrokken uit een gelijksoortig gebouw in Rotterdam. Het aantal bezoekers is sinds die tijd verveelvoudigd.
Van belang is ook om je winkel en je producten op de juiste wijze voor het voetlicht van potentiele klanten te brengen. Ik vrees dat Demmenie onvoldoende boven het beeld dat zij in de jaren '80 hadden, en het toen goed deed, is uitgegroeid. Marketing is een vak. Heineken is een feitelijk een niet-bijzonder bier. Wijlen Freddy Heineken had zelf ook geen verstand van brouwen, maar Freddy was wel een kei in marketing.
Ik hoop van harte de Demmenie het onder Kathmandu gaat redden. Specialisme, veelzijdigheid, keuze en concurrentie is immers in het belang van de consument.
Leon schreef:Ja, de buitensportbranche heeft geen bijzondere positie tussen alle branches.
Met cd/platenwinkels gaat het net zo. Sinds het vertrek van Plato uit Enschede is er in heel Twente nog maar 1 cd/platenwinkeltje over: Popeye in Hengelo. Maar die is zo klein dat ze daar ook lang niet alle goeie muziek in de winkel op voorraad kunnen hebben. Iets wat bij Plato veel minder een probleem was. Heb er in ieder geval zelden iets hoeven bestellen, want het lag er vrijwel altijd gewoon. Bij Popeye is dat helaas niet zo, maar het is altijd nog beter dan Media Markt of Free Record Shop, want die hebben echt helemaal niks wat ook maar een beetje op fatsoenlijke muziek lijkt. Verder dan de standaard top 40-meuk komen ze daar niet...
Rover schreef:Ik begreep afgelopen week dat demmenie doorgaat, als onderdeel van Kathmandu. De winkel blijft ook gewoon open.
Kathmandu bevestigde het nieuws op hun website.
www.kathmandu.nl/outdoor-en-travel/home.html

Goed nieuws, ik ben benieuwd naar Kathmandu.
Vanuit overheidsinstanties doet men zijn best winkeliers bewust te laten worden van het 'nieuwe' winkelen zoals dat wordt genoemd.

De Kamer van Koophandel geeft daarover zelfs seminars en belangenorganisaties idem dito.

Een van de items is dat je als winkel duidelijk positie moet nemen en je moet onderscheiden van de rest. En specialisatie loont, daar is men zich van bewust.
Een combinatie van fysieke en een webwinkel wordt sterk aangeraden.

En men wijst erop dat een leuke locatie met goede horeca en een verscheidenheid aan winkels extra klanten trekt. Zoals de Amsterdamse Jordaan en dus weer niet Kiel Windeweer:-)
Eric Schuijt schreef:Vanuit overheidsinstanties doet men zijn best winkeliers bewust te laten worden van het 'nieuwe' winkelen zoals dat wordt genoemd.

De Kamer van Koophandel geeft daarover zelfs seminars en belangenorganisaties idem dito.

Een van de items is dat je als winkel duidelijk positie moet nemen en je moet onderscheiden van de rest. En specialisatie loont, daar is men zich van bewust.
Een combinatie van fysieke en een webwinkel wordt sterk aangeraden.

En men wijst erop dat een leuke locatie met goede horeca en een verscheidenheid aan winkels extra klanten trekt. Zoals de Amsterdamse Jordaan en dus weer niet Kiel Windeweer:-)
De charme van Kiel Windeweer is het eten dat gehaald wordt bij de afhaal-Chinees en kamperen in de tuin kan niet in de Jordaan: ook niet in de Tuinstraat.

Groetjes,
geboren en getogen in die ouwe Amsterdamse Jordaan!
Eric Schuijt schreef:Vanuit overheidsinstanties doet men zijn best winkeliers bewust te laten worden van het 'nieuwe' winkelen zoals dat wordt genoemd.

De Kamer van Koophandel geeft daarover zelfs seminars en belangenorganisaties idem dito.
iha een zootje nietsnuttende elkaar na papagaaiende kanslozen, met veel praktijkervaring in geld uitgeven'. Kun je het beste negeren


En men wijst erop dat een leuke locatie met goede horeca en een verscheidenheid aan winkels extra klanten trekt. Zoals de Amsterdamse Jordaan en dus weer niet Kiel Windeweer:-)
precies, ze snappen er weer niets van. Je hebt hele algemene winkels waar ze wat aan toevalllig naar binnen migrerende funshoppers hebben, en je hebt zaken waar dat type klant alleen maar verlies oplevert.